Na trhu se objevila revoluční dětská sedačka. Má airbagy i další vychytávky

AxissFix Air je označení nově nabízeného typu autosedačky holandské firmy Maxi Cosi, která má v sobě zabudované dva airbagy fixující při nárazu především krk dítěte.

Během pouhých patnácti tisícin sekundy se dokážou nafouknout dva airbagy zabudované v ramenní části pásů dětské sedačky, kterou nabízí tradiční značka Maxi-Cosi.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Systém, který chrání při nárazu především krk dítěte, vyvinuli specialisté výrobní firmy společně s experty francouzské společnosti Helite. Ta se specializuje na technologii mobilních airbagů. Při vývoji se přihlédlo ke zkušenost s airbagy, které se již řadu let nabízejí v motorkářských bundách nebo v bezpečnostních pásech ultralehkých letounů.

Na počátku celé záležitosti byly neblahé statistiky. Podle nich je ve světě každý den při automobilových haváriích vážně zraněno 5500 dětí. Dosud byl problém ochránit jejich krční páteř. Děti mají totiž v poměru ke zbytku těla, v porovnání s dospělými, větší hlavu a naopak méně zpevněný krk. To pak při nárazech nebo i prudkém brzdění může způsobit vážná poranění.

Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Na rozdíl od klasických automobilových airbagů, kde se po nárazu aktivuje pyropatrona  a vzniká horko, tento "dětský" airbag je plněn z bombičky s CO2. Ta je uložena přímo v sedačce. Díky tomu tedy nehrozí popálení přepravované ratolesti.

Airbag se aktivuje již při nárazu v poměrně malé rychlosti - zhruba 25 kilometrů v hodině. Testy prokázaly, že díky této vychytávce jsou síly působící na krční obratle dítěte, pokud sedí v sedačce obrácené ve směru jízdy, sníženy až o 55 procent.

Od čtyř měsíců do čtyř let

Sedačka je vhodná pro děti s tělesnou výškou od 61 do 105 centimetrů, tedy přibližně od čtyř měsíců do čtyř let věku. Je otočná o 360 stupňů, což znamená, že je ji možno používat jak po směru, tak i proti směru jízdy. Navíc je šikovné, že si ji tatínek nebo maminka může po zastavení natočit směrem ke dveřím,  a tudíž potomka ze sedačky snáze vyjmout.

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Jedná se zatím o jediný typ autosedačky se zabudovanými airbagy. Experti prý ale již pracují i na řešení vhodných pro další verze. Vzhledem k použítým technologiím patří tato autosedačka k nejdražším. Aktuálně ji lze v tuzemských internetových obchodech pořídit za necelých 17 tisíc Kč.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků