Na trhu se objevila revoluční dětská sedačka. Má airbagy i další vychytávky

AxissFix Air je označení nově nabízeného typu autosedačky holandské firmy Maxi Cosi, která má v sobě zabudované dva airbagy fixující při nárazu především krk dítěte.

Během pouhých patnácti tisícin sekundy se dokážou nafouknout dva airbagy zabudované v ramenní části pásů dětské sedačky, kterou nabízí tradiční značka Maxi-Cosi.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Systém, který chrání při nárazu především krk dítěte, vyvinuli specialisté výrobní firmy společně s experty francouzské společnosti Helite. Ta se specializuje na technologii mobilních airbagů. Při vývoji se přihlédlo ke zkušenost s airbagy, které se již řadu let nabízejí v motorkářských bundách nebo v bezpečnostních pásech ultralehkých letounů.

Na počátku celé záležitosti byly neblahé statistiky. Podle nich je ve světě každý den při automobilových haváriích vážně zraněno 5500 dětí. Dosud byl problém ochránit jejich krční páteř. Děti mají totiž v poměru ke zbytku těla, v porovnání s dospělými, větší hlavu a naopak méně zpevněný krk. To pak při nárazech nebo i prudkém brzdění může způsobit vážná poranění.

Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Na rozdíl od klasických automobilových airbagů, kde se po nárazu aktivuje pyropatrona  a vzniká horko, tento "dětský" airbag je plněn z bombičky s CO2. Ta je uložena přímo v sedačce. Díky tomu tedy nehrozí popálení přepravované ratolesti.

Airbag se aktivuje již při nárazu v poměrně malé rychlosti - zhruba 25 kilometrů v hodině. Testy prokázaly, že díky této vychytávce jsou síly působící na krční obratle dítěte, pokud sedí v sedačce obrácené ve směru jízdy, sníženy až o 55 procent.

Od čtyř měsíců do čtyř let

Sedačka je vhodná pro děti s tělesnou výškou od 61 do 105 centimetrů, tedy přibližně od čtyř měsíců do čtyř let věku. Je otočná o 360 stupňů, což znamená, že je ji možno používat jak po směru, tak i proti směru jízdy. Navíc je šikovné, že si ji tatínek nebo maminka může po zastavení natočit směrem ke dveřím,  a tudíž potomka ze sedačky snáze vyjmout.

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Jedná se zatím o jediný typ autosedačky se zabudovanými airbagy. Experti prý ale již pracují i na řešení vhodných pro další verze. Vzhledem k použítým technologiím patří tato autosedačka k nejdražším. Aktuálně ji lze v tuzemských internetových obchodech pořídit za necelých 17 tisíc Kč.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků