Na trhu se objevila revoluční dětská sedačka. Má airbagy i další vychytávky

AxissFix Air je označení nově nabízeného typu autosedačky holandské firmy Maxi Cosi, která má v sobě zabudované dva airbagy fixující při nárazu především krk dítěte.

Během pouhých patnácti tisícin sekundy se dokážou nafouknout dva airbagy zabudované v ramenní části pásů dětské sedačky, kterou nabízí tradiční značka Maxi-Cosi.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Systém, který chrání při nárazu především krk dítěte, vyvinuli specialisté výrobní firmy společně s experty francouzské společnosti Helite. Ta se specializuje na technologii mobilních airbagů. Při vývoji se přihlédlo ke zkušenost s airbagy, které se již řadu let nabízejí v motorkářských bundách nebo v bezpečnostních pásech ultralehkých letounů.

Na počátku celé záležitosti byly neblahé statistiky. Podle nich je ve světě každý den při automobilových haváriích vážně zraněno 5500 dětí. Dosud byl problém ochránit jejich krční páteř. Děti mají totiž v poměru ke zbytku těla, v porovnání s dospělými, větší hlavu a naopak méně zpevněný krk. To pak při nárazech nebo i prudkém brzdění může způsobit vážná poranění.

Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Na rozdíl od klasických automobilových airbagů, kde se po nárazu aktivuje pyropatrona  a vzniká horko, tento "dětský" airbag je plněn z bombičky s CO2. Ta je uložena přímo v sedačce. Díky tomu tedy nehrozí popálení přepravované ratolesti.

Airbag se aktivuje již při nárazu v poměrně malé rychlosti - zhruba 25 kilometrů v hodině. Testy prokázaly, že díky této vychytávce jsou síly působící na krční obratle dítěte, pokud sedí v sedačce obrácené ve směru jízdy, sníženy až o 55 procent.

Od čtyř měsíců do čtyř let

Sedačka je vhodná pro děti s tělesnou výškou od 61 do 105 centimetrů, tedy přibližně od čtyř měsíců do čtyř let věku. Je otočná o 360 stupňů, což znamená, že je ji možno používat jak po směru, tak i proti směru jízdy. Navíc je šikovné, že si ji tatínek nebo maminka může po zastavení natočit směrem ke dveřím,  a tudíž potomka ze sedačky snáze vyjmout.

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Jedná se zatím o jediný typ autosedačky se zabudovanými airbagy. Experti prý ale již pracují i na řešení vhodných pro další verze. Vzhledem k použítým technologiím patří tato autosedačka k nejdražším. Aktuálně ji lze v tuzemských internetových obchodech pořídit za necelých 17 tisíc Kč.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků