Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

76 komentářů

honzas
31. ledna • 11:59

Jo a elektřinu pro ty zázraky budem vyrábět jak??? Postaru v uhelných elektrárnách a nebo si koupíme centrálu na benzín. To nás ale 1 km výjde na 10 kč. Stejně si myslím že Tesla je jenom obyčejné letadlo které by skrachovalo bez dotací. A vo tom to je!!!!!

mn
1. října • 1:33

Nevzdělenaj tupče, nejdřív si přečti něco než začneš hejtovat, ale to bys musel vystrčit hlavu se svý pr...e, teda sorry - z ČR, kde pokrok v energetice není zrovna příkladnej a ani chtěnej.

mab
6. května • 21:39

Tak tak, ta elektrika se někde musí vzít. I bez aut se neustále řeší, že jí není dost, výrobou je v evropě soběstačno jen pár zemí vč. nás(2?). Jak už jsem psal výše - někdo EM říká vizionář, já tlučhuba.

mn
1. října • 1:34

Jo jo, a ty seš expert.

josephko
11. prosince • 15:23

Autor článku ešte zabudol na 2 mená:
Za všetko zlé na tomto svete môžu 3 ľudia: Elon Musk, Donald Trump a Putin. :-D
A teraz k veci: o stavbe Gigafactory a o jej produkcii vie prakticky každý, čo sa len trochu zaujíma o túto oblasť, najmenej 2-3 roky. Čo robili všetci ostatní manažéri veľkých firiem, keď videli, akú obrovskú výrobnú kapacitu bude mať Gigafactory? Vôbec to nebolo tajomstvom.
Len čakali ako voš pod chrastou, či to Muskovi vyjde alebo nie. S tým, že keď Tesla prerazí cestu, tak sa potom pridajú aj oni. Lenže - pridať sa naraz chcú takmer všetci a naraz. Všetci sa splašili a radikálne menia názory na elektromobily. Čo možno v tejto situácii vyčítať E.Muskovi? Absolútne nič! On si svoje dodávky zmluvne zabezpečil a ostatní nech sa zariadia po svojom.

mab
6. května • 21:34

Manažeři těch automobilek dělali to, co měli, ekonomicky si to spočítali a nehrnuli se do toho v té době. V okamžiku, kdy našli ekonomický model, tak do toho šli. Rozdíl je na snadě, Elon s tím jeho nesmyslem krachne a tyhle automobilky pojedou dál. Někdo EM říká vizionář, já tlučhuba.

Kuk Vykuk
12. prosince • 1:32

Apple to dělá tak že vykoupí výrobní kapacity špičkovejcjh výrobců a dodavatelů a na konkurenci zbudou jen paběrky a musí čekat.

audax
11. prosince • 15:00

prastarý Baker Electric z roku 1895 mal dojazd s vtedajšími baterkami 140 km ,dnešné priemerné elektromobily z tej nižšej cenovej hladiny v prieme 150-200 km,tak o akej revolúcii elektromobilov sa dá hovoriť ? a to nehovorím o tom,že v roku 1895 nikto nepotreboval na výrobu batérií gigakoncern matsushita-panasonic a spol....

Kuk Vykuk
12. prosince • 1:28

Kdyby Tesla jezdila průměrnou rychlostí Bakeru tak ujede přes 1000 km.
Dneska se tomu říká hypermiling, ale dřív to byla běžná cestovní rychlost.
https://electrek.co/2017/08/04/a-tesla-model-... ...

dilema
11. prosince • 19:59

Kdyby současné elektromobily měly stejnou maximální rychlost a hmotnost, jako tenkrát ten Baker, tak by asi nyní měly při té rychlosti poněkud delší dojezd, ovšem kvůli té nižší hmotnosti by neměly zdaleka tolik baterií, jako mají elektromobily v současnosti. V porovnání s dneškem by ten Baker byl spíše něco jako elektrický invalidní vozík?

VLADARON
11. prosince • 7:35

Mně baví , že nikdo tady neřeší , že elektromobil stojí cca 1,5 milionů korun. Tedy je to hračka pro bohaté lidi. A nikdy to levnější nebude , protože největší položka je za baterie, na něž je potřeba Lithium , kterého je na světě omezené množství . Takže při větší spotřebě tohoto kovu , logicky prudce stoupne jeho cena. Tedy tyto auta nikdy levnější nebudou. A kdo si bude moct dovolit tak drahé auto?

Majkl
11. prosince • 14:45

Ony jsou na světě nějaké nerostné suroviny, kterých je neomezené množství? Ropy je neomezené množství? :)

Sarcasticus
12. prosince • 13:06

Do jisté míry to (ne)omezené množství závisí i na tom, kolik řepky pro bionaftu se vypěstuje za přispění ekodotací z EU? ;-)

Kuk Vykuk
12. prosince • 1:24

Třeba olova je několikanásobně míň než lithia.

Hloupej Honza
11. prosince • 8:51

No to jste si dovolil moc. Nechápete, že z lásky k E.M se vám prostě ty peníze narodí ?Ano u EV bude stoupat dojez, bude třeba klesat doba nabíjení, bude se zvyšovat komfort pasažérů, ale cena dolů nepůjde. V třídě B a C bude silná mezera a začne to spíšee na 20000€ ikdyž bez dotací to bude spíše na 30000€ .

Saman
11. prosince • 13:10

tak jim to nezavid

runner42
11. prosince • 7:32

Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste.

Majkl
11. prosince • 14:43

Pokud se nepletu, v roce 2011 stála 1 kWh baterie nějakých 600-700 dolarů, dnes pod 200 dolarů.

Hloupej Honza
11. prosince • 16:07

baterie nebo článek ? měli stejnou kapacitu ? Měli stejnou hmotnost? měli stejnou garanci nabíjecích cyklů? V roce xxxx stál 1kg něčeho yyy zato v roce yyyy stál 1kg něčeho xxxx to je geniální hodné politika.

Majkl
11. prosince • 19:00

Ok, tak znova: bavíme se o tom, že baterie vůbec nezlevňují. Pokud výrobní cena 1 kWh baterie byla před 6 lety více než 4x větší, nelze říci, že nezlevňují. Váha opravdu nehraje roli.
Viz. například článek zde: https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehic... ... ... Opravdu nechápu, co je na tom k nepochopení. :)
Pokud Tesla začala vyrábět Model S v roce 2012 a až do teď používali pořád stejné články 18650, jejichž výrobní cena se během několika let snížila, obávám se, že skutečně nevím, jak jinak to říci. :)

oh.c!
13. prosince • 5:54

Tak to je super. Už se těším, až dosáhneme ceny 100 $ za možnost uložit 1 kWh elektrické energie. Škoda, že se tam nezabývají modelování změny cen elektrické energie. Očekávaným nárůstem se zabývají jiní a jejich odhad je 7 až 10 násobný. Až baterie klesnou na vaši bájnou hranici a pokud se elektřina nezdraží více jak 4 krát tak bude cena BEV zajímavá. Pokud. Takže rozhodnou zákazníci jako ostatně vždy. BEV nejsou universální řešení, je to jen jedna malá část problému (pokud ho tak vnímáte) CO2. To každopádně ano.
Výrobci "poladí" rostoucí legislativní tlak na snižování emisí vyřazením naftových motoru z osobních automobilů. Nahradí je pěkně hybridem. Jako příklad si můžete vzít vůz A za 350.000 kč který dostane baterku s 10 kWh. Cenou se dostaneme na 450.000 kč a v měřícím cyklu máme krásných 2l/100 km. Prvních 100 km :-):-)):-D. A ekodemendi budou zase překvapeni :-):-)):-D. Leda by odstranili pana Fyziku.;-). Ale oni oněm nikdy neslyšeli takže pro ně neexistuje.

runner42
12. prosince • 6:40

Jenže to je minulost. V říjnu 2016 se pokles cen zastavil a od června 2017 ceny rostou a růst budou., protože je táhne růst cen již zmiňovaného síranu kobaltnatého, konkrétně za posledních 6 měsíců o 100%.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
12. prosince • 9:12

V meziročním srovnání poklesla cena baterií pro elektromobily o 24 %, ve srovnání s rokem 2010 je současná cena dokonce pouze pětinová. Tato čísla vyplývají z průzkumu agentury Bloomberg mezi více než 50 světově největšími výrobci baterií.http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita... ...

runner42
12. prosince • 15:52

No vidíte, a přesto je zde zdražení. Protože i když je aktuální cena nižší než před rokem, je vyšší než před půl rokem. A o tom to je.

kkk
12. prosince • 19:59

Pokud berete vážně týdenní nebo měsíční výkyvy tak jistě ,ale důležitější je dlouhodobý trend a tam je to snad jasný ,to bych mohl tvrdit jak razantně zdražil plyn po dnešním výbuchu v rakousku:-D

G
11. prosince • 14:12

Ty tu hlavu máš opravdu jenom na to, aby ti nepršelo do krku....:-D:-D:-D

fic
10. prosince • 18:40

Jakou revoluci? A co chtěj ovlivnit a brzdit? Každej normální člověk by si koupil na dojezd do práce a denní pojíždky elektroauto, co si budem nalhávat, cena provozu je pak asi na 20%. Pokud má přístup k FVE, MVE, VTE, kogeneraci či bioplynce, tak daleko méně. Problém je cena baterií, a ta zřejmě ještě dlouho neklesne, pokud se to někomu zainteresovanému v olejlobby nebude hodit, tak neklesnou.

Optimista
11. prosince • 21:35

No je jenže jak se začne z donucení jezdit více na elektřínu, tak ji státy zdaní jako benzín a budeme jezdit ještě dráž :-D no a když náhodou přijde bl.out tak pojedou všichni do prd....e ale ono se vlastne nic ani nestane :-D

mab
6. května • 21:18

Nejsi optimista, jsi realista. Ano, předpopkládat, že tu bude něco citelně levnějšího a stát "nezakročí" není rozumné. On už se důvod vždy najde, a nemusí být nutně "mimo mísu", najednou se třeba zjistí, že ta elektřina zas tak ekologická není, že je potřeba někam draze ukládat vyhořelé palivo z jaderek, že tepelné elektrárny zamořují okolí a to je potřeba draze pořešit a jsme zpátky na cenové hladině jako za fosilní zdroje paliva.

Mirek
10. prosince • 18:52

A jak ovlivní cenu baterii v olejloby? Chceš říci, že Tesle diktují ceny baterií? Tos mne pobavil.

Zelí
10. prosince • 17:31

Tesla má všechno pod kontrolou, baterek do aut mají dost, elektroauta jsou podle jejich tvrzení jednoduchá na výrobu, ale oni sami nejsou schopni vyrobit ani kousek. Minimálně zvláštní......

Jiří
11. prosince • 17:37

A těch 100 tisíc kousků letos je z papíru? :-D

oh.c!
10. prosince • 15:42

Kdo by to čekal :-D. "Elekrosnílci" si "myslí", že spasí svět. OK. Roční výroba vozidel je cca 100 milionů ks. Cenu potřebných komponent a surovin to určitě jenom a jenom sníží. Boj proti CO2 se musí vést ať to stojí co to stojí! Mají elektrykáři plán obnovy uhelných a jaderných elektráren nebo se tyto technologie hodí do koše protože fuj? Jistěže ano. Takže do 15 až 20 let budeme elektrickou energii dovážet. Z Německa, z Evropy? Asi opět z arabského poloostrova;-). Postaví si tam v poušti fotovoltaické elektrárny. Nebo si tu celou ČR zastavíme tak ve dvou patrech fotovoltaickými panely. Akorát pak nevím kam dáme větrníky. Ale nevadí, nějaký kukot to dá! Jsme (Evropané) přece přeci nejbohatší na planetě.
P.S. A co uděláme soudruzi z hovězím dobytkem? Produkuje totiž více CO2 než všechna automobilová doprava. To je výzva. Nejdříve, dle kukotů, pohřbíme spalovací motory, pak hovězí a pak lidi. :-):-)):-D. Jet tak směle dál soudruzi, směle dál. Politici, už na to skáčou. Jen budete muset zakázat fyziku. :-D. Ale to se podá. Soudruh Pol Pot (Saloth Sar) už cestu našel :###...

G
11. prosince • 14:06

Vem si prášek a šup na pokoj.:-D

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:31

Copak máš strach, že všude budou blackouty a stará si nebude mít kde dobít robertka? ;-)

Saman
10. prosince • 15:50

proc by se CR mela zastavet fotovoltaikou? ono nestaci fotovoltaikou pokrejt vsechny strechy ktere se pokrejt daj?mimochodem dovoz elektriny je dobrej napad, protoze cena na burze se pohybuje okolo 30 eur za MWh, kdesto vyroba v Temelunu nebo Dukovanech stoji na MWh priblizne 40 eur :-D proto taky CEZ a CEPS maji v planu behem pristich 4 let snizit vyvoz na rozumnejsich 9-10TWh protoze se jim to nevyplacimimochodem instalovany vykon v CR je na 3 nasobku maximalniho odberu CR, spousta tepelnych elektraren jede jen v rezimu teplarny a do site dodavaj jen nezbitne minimum ;-) proc myslis ze teplo zdrazovalo poslednich 5 let celkem vyrazne, a elektrina se drzi relativne na stejnych hodnotach nebo naopak jeji cena z atech 5 let klesa dobudoucna bude cena elektriny klesat jen tem co se energeticky neosamostatni, ale porad se tak jako v pripade elektromobility bavime o horizotnu desitek let, takze resit to na forech ma asi takovej smysl jako resit jestli za 50 let bude clovek letat do jinych soustav, ale tak hlavne ze ty vis a vis to nejlip ze vsech :-P

šofér
11. prosince • 9:05

Trochu to pletete.... cena elektřiny už rok není 30 EUR, ale nyní zdárně atakuje 40 EUR/ MWh a bude hůř, protože Neměcko odstavilo další JE. ... do roku 2020 bude ČEZ odstavovat své uhelné elektrárny, takže žádný přebytek výkonu v ČR nebude, naopak, pokud se nové zdroje nepostaví( dostavba Dukovan), staneme se dovozci... o tom, že by do budoucna cena elektřiny klesala dost pochybuji, není důvod, když například v ČR spotřeba meziročně stoupla o 5%, stejně je to v EU... smysl vidím v domácích bateriových systémech spolu s FVE na střeše, ale stále je to řešení pro RD a musí být záloha pro nepřízeň počasí.

Saman
11. prosince • 10:08

proc by mel CEZ v 2020 odstavovat uhelne elektrarny? vzdyt 4 y nich pred 2 letz nakladne modernizpoval za vice nez 6 miliard (vim to protoze jsem pro ne delali prezentacni applikaci pro otvirani tech zmodernizovanych elektraren) ;-) vsechny 4 maj aktualni zivotnost do 2045 kdy se teprve bude rozhodovat o jejich sanaci ;-)dostavba Dukovan a Temelina je jen vlhkej sen par lidi, prislis drahe na coz nemaj a museli by to financovat uverem v radu stovek miliard coz je v soucasne chvili kdy se jaderna energetika nevyplaci dost risk a musel by se za to zarucit i stat ;-) navic dostavba je planovana v horizontu 15 let, takze od chvile kdy se kopne, tak nejdriv za 15 let pokud vse klapne perfektne nove bloky najedou, podminkou je take mit vybudovane nove uloziste, a prozatim nemaj jeste ani zadne studie na zivotni prostredi, nemaj ani konkretni misto na nove uloziste odbadu, takze driv nez za 25-30 let nove bloky jaderek v CR rozhodne nebudou ;-)fotovoltaika je reseni pro jakykoliv dum, i na panelacich se fotovoltaika osazuje, neni tam urcena pro energetickou samostatnost domu, ale pro snizeni zavislosti na externich dodavkach energii, nas panelak (8 pater) bude na fotovoltaiku na fasade + tepelna cerpadla prechazet za cca 3 roky, hned pote co se splati uver na zatepleni, v lete predelavka a na podzim zatezovej test aby se pripadne dalo z casti stale vyuzivat rozvod horkovodu, jen pro predstavu, za teplo a teplou vodu to na tech 8 pater dela temer 700 tisic rocne, takze investice by se mela vratit za priblizne 8 let, na cinzaku to tak jiz mame 2 zimi, tam jsem si to otestoval na 3 patrech a navratnost tam bude neco okolo 5-6 let, podle toho jake budou zimi B-]zaloha je snadna, bateriove uloziste 48kWh a mensi 3kW vertikalni vetrnik , cim vyssi barak tim lepsi vetrne podminky, na cinzaku mame 1.5kW vetzi

Mirek
11. prosince • 22:04

Zapomněl jsi napsat, že v brzké době, i přes modernizaci, nebudou splňovat limity exhalací. Docela "nepodstatný" detail, že ano.
To s tou modernizací snad ví každý, omílalo se to všude, tím se nemusíš chválit.
http://www.hnutiduha.cz/aktualne/presne-za-ctyri-... ...
Nezapoň mi napsat, že hnutí Duha je také nějaká odnož Blesku. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mab
6. května • 20:45

Ač eurooptimista, smrdí mi to klasickou malou domů pro západoevropské výrobce technologií, jako v případě žárovek, biopaliv. Každé takové rozhodnutí by jsme měli v EU blokovat, protože je pro nás ekonomicky nevýhodné a povolit až na základě objektivního prokázání ze strany EU, že dané technologie jsou široce dostupné, finančně rozumně naceněné.

Saman
11. prosince • 9:50

40 fakt ne, aktualnic ena je 36,52, na 40 ecek se letos MWh nedostala ani jednou, letosni nejvyssi hladina byla 38,20 a to jen asi 5 dni, holt maxima okolo 80-90 eur z roku 2008 jsou ty tam a vyhled na pristi rok je takovej ze cena bude opet pozvolna klesat s kazdym novym zdrojem elektriny, nejvetsi sesupy davaji tehle cene vetrne parky s akumulaci do vody, a to jich ma pristi 2 roky vyrust v Nemecku hned 28 (celych parku o 4-6 vetrnikach s vodni akumulaci) :-D

Saman
10. prosince • 14:54

za vsechno muze Tesla B-] zacal padat snih...muze za to Tesla, musim jit vyhrnout snih...muze za to Tesla, zase jsem si letos nekoupil frezu na snih...muze za to Tesla, normalne ja bych tu Teslu zakazal stejne jako ty internety B-]

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:22

Máš štígro, teď už jsou frézy na sníh i na baterky ;-)
http://chainsawjournal.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/0... ...

Saman
11. prosince • 9:44

tojo, ale ja ji zapomel zase koupit uplne, a ted v zime jsou zas drazsi nez v lete :-/ takze zas pcokam do jara-leta abych zase zapomel ze ji chci koupit a pristi rok si zase nadaval ze jsem ji nekoupil :-D

Kuk Vykuk
12. prosince • 1:04

Díky oteplevání už jí nebudeš potřebovat, časem ušetříš i za zimní gumy :-D
Já si aku sekačku logicky kupoval v zimě v lednu, když byla nejlevnější. Závozník se divil a já se smál :-D

úvaha
10. prosince • 18:37

Kdyby to ovšem nebyl Tesla, mohl by za to asi Edison, anebo třeba Křižík ...

Kuk Vykuk
10. prosince • 12:38

Takže aby jsme uvedli ten článek-pahýl na pravou míru, Tesla skupuje baterky hlavně pro svoje ohromné průmyslové baterie pro energetiku, které instaluje všude možně po světě (Portoriko, Austrálie, ostrovy, Kalifornie + další tisíce k Superchargerům...). Články formátu 2070 pro M3 chrlí jejich japonský společník Panasonic v nevadské Gigatovárně podle plánu vo 106 a už je pomalu nemaj kam dávat. To že americký zaměstnanci Tesly neuměj ani s voltmetrem a způsobujou zpoždení při výrobě baterkovejch packů spolu s neschopným dodavatelem výrobní linky a tudíž zpoždění výroby M3 je další problém, kterej už je snad vyřešenej :-D:-D
Výroba M3 konečně nabrala otáčky a spousta lidí bude mít pěkný vánoce, někteří už je maj dnes.No a na tom, že ostaní výrobci aut budou mít nedostatek baterek je jasně vidět, jak jsou 10 let pozadu, protože svoje gigatovárny už měli stavět teď a ne vo tom teprve začít přemejšlet. Ty kůlny co si staví Merces v Kamenci nebo BMW v Číně jsou k smíchu a stejně budou závislí na dovozu článků z Asie :-D:-DB-]

mab
6. května • 19:51

Zkontroluj si raději výplatu, nikdy nevíš u krachujícího podniku.

Kuk Vykuk
10. prosince • 12:12

Pohřeb spalováků už je běžné mediální téma :-PB-]
http://ekonom.ihned.cz/c1-65982020-musk-hlasi-ko... ...

Asd
12. prosince • 12:23

Krach Tesly taktéž :-D

Kuk Vykuk
15. prosince • 1:27

Tesle je to vuřt protože kormidlo autoprůmyslu už votočila a vo to jí šlo. Tesla je vir. :-P:-DB-]

Mirek
10. prosince • 20:38

A ty jsis objednal ten elektrický sporťák, nebo kamion, když už tady tu propagandu vedeš. Tak je mi jasné, že oba mají konečně slušný dojezd. Jistě ti bude stačit rozbít jedno "prasátko" a vypňuješ na jednoho z nich objednávku. :-D

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:10

Ne já budu pořád jezdit ve starý prdlavce a budu se vám smát jak se vozíte v těch elektroplechofkách a budete básnit jak je to super ;-):-P:-DB-]

mrazik.
10. prosince • 19:25

Uz od te doby co jsem zacal chodit do skoly (to je nejakych 35 let) jsem slysel, ze do 10 - 20 let dojde ropa. Tak asi tak nejak

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:08

Ty taky skočíš hned na každou blbost. :-D
Ropy je habaděj. To si jen ropný šejkové a vrazi z wólstrýtu z tebe dělaj dobrej den, aby si ještě víc namastili kapsu. I s cenou ropy si dělaj co chtěj. B-]

vykuk
10. prosince • 16:51

tohle jsem četl už v roce 1996...:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:13

Já sem zase četl, že vodík je palivo budoucnosti a jak tak koukám, tak se na tom skoro nic nezměnilo B-]

Saman
11. prosince • 9:43

vodik je porad palivem budoucnosti, jen se ta jeho budoucnost stale odsouva a odsouva a odsouva dal do budoucnosti :-D

Kuk Vykuk
12. prosince • 1:00

Stejně jako fůze, tu vždycky vodsouvaj po 50 letech :-D

Vantom
10. prosince • 15:18

Pokud ti není 6, tak se pohřbu spalovacích motorů nedozijes. I když podle těch příspěvků to někdy tak vypadá..

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:02

Mě jsou už 2 :-P

Kuk Vykuk
10. prosince • 21:17

Koukej na to, šéf VW už kope hrob TDíčku B-]
VW boss Müller požaduje zrušení dieslové subvence v Německu a větsi podporu EV.
To bude konec osobáků v dehtu v Evropě. Už se taky těšíš? :D
https://www.n-tv.de/wirtschaft/VW-Chef-forder... ...

Mirek
11. prosince • 11:13

S tím dieselem to myslíš vážně? To chce snížit elektrošoky.
http://www.auto.cz/pohonne-jednotky-vw-pro-n... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
11. prosince • 13:08

vyvracet jeden clanek jinym clankem.....aha :-D kor autobleskovym clankem prevzatym ze sveta motoru kde kdys si rano necichnou trochu nafty tak nefungujou B-] dokonce i ve Skodovce maj ze sveta motoru a auto.cz legraci a smejou se jim "pod fousy" jak jim delaj PR anis by se o neco ve Skodovce snazili :-D to kvalitni co v tech redakcich bylo, bud uteklo do jinych vetsinou vlastnich redakci/casopisu/poradu a nebo jsou to tak zariti jedinci ze vedi ze jinde by nemeli sanci se tak snadno zajet na podobnej financ B-]realne maj ty dve periodika asi takovou vahu jako jim redakcne nadrazeny Blesk

Saman
12. prosince • 9:42

ja vim ze pod ne spada i autorevue

Kuk Vykuk
12. prosince • 0:58

Nový Golfy už v dehtu nebudou :-P

Saman
12. prosince • 9:42

coz by bylo super, cim min naftaku, tim lepe se nam aspon na cas bude dychat :-)

Mirek
11. prosince • 21:50

Tak auto.cz není nic moc, to ani autorevue.cz, ale dovolím si tvrdit, že rozhovor si nevymysleli. Navíc použitím argumentu o autoblesku, a že se tomu ve Škodovce smějí, sis tedy opravdu pomohl. To je opravdu argument jako noha, když už nic jiného, tak tohle jistě zabere. Takzvaně jedna paní povídala... :-D
Je vidět, že jsi vděčný čtenář toho, co haníš. :-D
A věř tomu, že ty dieselové motory zdaleka neskončily.
Ty hlouposti o PR atd. sis také mohl odpustit, zadarmo ani kuře nehrabe. Zas to tolik nežer.

Saman
12. prosince • 9:40

ja pro Skodovku pracuju :-) takye ano jeden pan povidal :-Dja taky nikde nepisu ze diesely hned skonci, ja jijech zivot v prodeji novych aut celkem klidne odhaduju jeste na 20-40-50 let a dokud bude na planete jezdit byt jen jediny diesel, tak do te doby stale diesel neskonci ;-) muze to tedy bejt klidne i stovky let takze ja hazim dalsi clanek kterym budeme vyvracet predchozi clanky a tak dal a dal budem porad vyvracet clankama :-D treba http://www.hybrid.cz/sef-volkswagenu-navrhuje-... ... , a tohle jsou citace sefa VW, ne Freie kterej pise pro svet motoru stejne jiz asi 30 let

Mirek
11. prosince • 11:02

A proč stále chcete nějakou podporu pro tu elektriku? Na tom je krásně vidět, že to stále není konkurence schopné. Každý rozumný člověk ví, že dotace jsou zlo a křiví podnikání.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
12. prosince • 0:54

Moje řeč to věčný dotování fosilných paliv 10 miliony $ za minutu, zvýhodňování ceny nafty a dotaci zelený nafty už měli dávno zaříznout. Stejně tak jako státní pobídky 5,5 milardy pro Hnůjdaj Nošovice, další milliardy pro Škodofku, oddlužení Čepra za 6 miliard, 5 milard pro Bureše na biopaliva, 100 milonů pro Hradní lihovar na protitrenýrkový opatření a podobný vyhazování peněž ve velkém. 3-[
http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/f... ...

oh.c!
13. prosince • 5:24

Aby byla ta slátanina objektivní, měli by tvůrci přihodit na druhou stranu vah benefity plynoucí z uhlovodíkových paliv. Kolik si ceníte prodloužení lidského života, které bylo umožněno použitím "tvorby CO2"? Uhlovodíková paliva umožnující lidem takový luxus, že nemusíme trávit život běháním po okolí a hledáním potravy. Tento "čas" který si takto koupíme se může věnovat rozvoji. Uhlovodíková paliva se tedy dostávají do role DDT v padesátých letech. Takže pohádky si nechte pro malé děti.;-)

Sarcasticus
13. prosince • 13:30

K těm benefitům u uhlovodíkových paliv by se měly přiřadit i povinně přidávané biosložky za účelem zvyšování ekologie při provozu vozidel. Výrobci těchto přípravků se o zisky a dotační benefity na jejich výrobu určitě nenechají jen tak připravit. Možná už vymýšlejí způsoby, jak takové úžasně ekologické biosložky dostat i do elektromobilů. To by snad mohlo být řešitelné třeba pomocí spalování biomasy v tepelných elektrárnách? ;-)

Hloupej Honza
11. prosince • 8:25

Tak na tohle se já těším, jen to není pohřeb spalováků .

Doporučujeme

Články odjinud