Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro automobilový průmysl, tak třeba pro výpočetní techniku, obviňují ze současného stavu firmu Tesla

Náběh výroby elektromobilu Tesla Model 3 má zpoždění. Důvodem je podle odborníků pomalý náběh gigatovárny Tesla, kterou firma vybudovala společně s japonským Panasonicem v Nevadě.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Teď dokonce, alespoň podle tvrzení korejského webu ET News, nese Tesla vinu za globální nedostatek válcových baterií na trhu. Právě kvůli tomu, že nestačí sama vyrábět, skupuje Tesla baterie nejen od Panasonicu, ale i dalších významných producentů, například Samsungu či LG. 

Více než 80 procent výroby baterií na světě zajišťují nyní čtyři firmy - Panasonic, Murata, LG Chemicals a Samsung SDI.

První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci

První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci

Poptávka po bateriích přitom v současné době výrazně stoupá. Produkci elektromobilů totiž zdaleka nenavyšuje jen Tesla. V současné době to vypadá, že ani již objednané baterie nedostanou mnozí výrobci elektromobilů dříve než v polovině příštího roku.

Zřejmě jim tedy nezbyde nic jiného, než urychlit své záměry na vybudování vlastních továren na baterie.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků