Revoluce v testování autonomních vozů? Záložní řidič prý již nebude potřeba

Již brzy by autonomní vozy mohly být v Kalifornii testovány bez záložního člověka za volantem. Zůstanou pod drobnohledem vzdáleně.
Revoluce v testování autonomních vozů? Záložní řidič prý již nebude potřeba

Oddělení motorových vozidel navrhuje na největším zámořském automobilovém trhu nová pravidla. Chce, aby zde bylo možné testovat autonomní vozy bez nutnosti záložního řidiče.

Odborník předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Odborník předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Současné předpisy umožňují testování autopilotů pouze v případě, že má vůz konvenční volant, pedály a hlavně řidiče na svém místě. Ten může v případě hrozícího nebezpečí kdykoliv zareagovat.

S novými pravidly by zkušební prototypy již mohly jezdit bez reálné posádky, avšak stále by je na dálku musel hlídat pověřený operátor. Právě Kalifornie je aktuálně v testování autonomních vozů vůbec nejvíce liberálním místem, vždyť stát dal povolení pro testy již 27 společnostem.

Nissan testuje druhou generaci Leafu. Jezdí v Londýně

Nissan testuje druhou generaci Leafu. Jezdí v Londýně

Navrhované změny nejsou žádným překvapením, vždyť některé nové koncepty už ani nedisponují volantem a pedály. Stačí vzpomenout na Volkswagen Sedric, který byl nedávno představen na autosalonu v Ženevě.

Mnoho výrobců plánuje zahájení výroby autonomních vozidel na přelomu let 2020 a 2021. Odborníci dokonce předpovídají, že děti narozené v této době již nebudou potřebovat řidičský průkaz.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků