Revoluce v nabíjení? StoreDot slibuje baterii nabitou za pouhých 5 minut

josephko  |  16. 05. 2017 14:53  |  [213.181.147.xxx]

Keby o niečom podobnom hovorila talianska alebo španielska firma, tak by som to bral jedným uchom dnu a druhým von. Ale izraelské firmy sú absolútna svetová technologická špička. Takže to vzbudzuje vo taký opatrný optimizmus. A keď by to nevyšlo tejto firmy, tak skôr či neskôr sa objaví nejaké iné vhodné riešenie batérií...
Mimochodom éru viacjadrových procesorov má "na svedomí" práve izraelská firma spolupracujú s Intelom. A tá svoju myšlienku presadila napriek nesúhlasu americkej firmy...
Ak chce niekto vedieť podrobnosti o tom, ako fungujú izraelské firmy, nech si prečíta veľmi zaujímavú knihu Start-up nation. Napriek anglickému názvu je preložená aj do češtiny.

Odpovědět  |   | 
king014  |  16. 05. 2017 15:04  |  [46.135.119.xxx]

Je jen dobře že se začíná psát o tom že současné baterie nejsou zrovna bezpečné. Bohužel článků o revolučních bateriích už bylo napsáno mraky a stále se jede stejná technologie. Židi jsou na techniku machři ale jestli se jim podaří porazit zajetej moloch to těžko říct

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  16. 05. 2017 16:16

Právě že nepodaří, lobby je všude silná. Takových tu bylo, co měli skvělý nový baterie, skvělý nový nápady jak je i rychle dobíjet a kde jsme stále ještě? Na stromech.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  16. 05. 2017 19:55  |  [37.188.140.xxx]

Těch 5 minut je i tak příliš dlouho. Ve sci-fi románu Černý Aeroplán, který vyšel v překladu do češtiny v r. 1933, byla popsána cesta kolem světa letecky po rovníku. Letadlo bylo poháněné elektrickou vzdušnou turbinou a baterie dobíjeli v bouřkových mracích pomocí energie bleskového výboje. Přitom ovšem hrozilo i úplné vybití a zřícení letadla. Takže už tehdy autor popsal, že by mělo jít dobíjet rychlostí i energií blesku, jen to dosud nikdo nerealizoval. Jen jestli tenhle projekt neskončí tak nějak podobně, že ho sice pěkně popisují, ale při realizaci to narazí na principiální problémy?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 05. 2017 01:38

Super. Vzbuďte mně až to začnou prodávat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 05. 2017 01:40

Tydle už to myslím ukazovali s baterií pro mobily, ale kde nic tu nic...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 05. 2017 14:20  |  [188.120.212.xxx]

tyto baterie prvne predstavili co si vzpominam nekdy pred 2-3 lety, a dalo se to zapamatovat pdole toho, ze baterie ukazovali jako clanky ktere jsou extra podobne tem co jsou v Nissanu Leaf, a jestli si to nepletu s jinou firmou, tak tyto baterie letos ukazovali na nejake vistave v Nemecku kde i ukazovali ze se daji opravdu rychle nabijet

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 05. 2017 21:40

Před 3-mi lety říkali, že to bude do 2 let v mobilech, ale zatím jsem to nikde neviděl prodávat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 05. 2017 05:54  |  [93.153.75.xxx]

Cena této "rychlé elektřiny" na vyžádání kdykoliv bude v reálu velmi, velmi vysoká. Bude to dražší než tankování ropných paliv.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 05. 2017 14:25  |  [188.120.212.xxx]

mezi jednu z vyhod elektromobilu se da pocitat i to, ze rychlonbijeni je potreba jen pri delsich cestach, vetsinou se tedy elektromobil nabiji nekde pomalu kdys proste nekolik hodin tak jako tak proste stoji v garazi nebo na parkovisti, ano vsechno je o penezich, ale pokud nekdo nabiji vetsinu energie pro vetsinu jizd nekde za levno, a pak by nekolikrat do roka vyuzil nabijeni za draho, tak to bude tak smesne navyseni jizdnich nakladu v danem roce, ze by se dala skousnout klidne i cena takoveho nabiti v radu stokorun az tisice, tedy v CR elektrina i 5x drazsi nez normalne pri 50kWh elektriny

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 05. 2017 17:42  |  [93.153.75.xxx]

Nenapadlo tě náhodou proč staví ty superchargery. I v čr je velká spousta lidí, kteří při služebních cestách natočí denně víc než 500km. Cmrndálkům, o kterých píšeš, kteří hrkají 30km do práce a zpět a odpoledne s bábou na nákup je možná hodně, ale ti si bateriové autíčko za sedm set táců nekoupí, ti si koupí leda elektroautíčko na hraní.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 05. 2017 18:26  |  [188.120.212.xxx]

Supercharger je prave na transfery, tedy planovene jako nabijeni pri delsich cestach ostatne jak i Tesla jednu dobu zdelovala verejne, tak upozornovali nektere majitele Tesel co tankovali nekde pobliz sveho domova a treba u stojanu nechali auto i prez noc, tak aby toho nechali, ze tankovat se ma primarne jinde a Supercharger je hlavne o tom, aby se dalo pohodlne nabijet pri delsich trasach to proto se Superchargery stavej vetsinou u nejakych hlavnich tahu, ve mestech je jich celkem malo, mimochodem v CR je asi 1050 BEV a z toho jen cca 130 jsou Tesly, zbytek jsou prave ty mensi bezne BEV od nejakych 500 tisic do treba 1.1 milionu, a ve svete je to stejne, BEV jezdi po svete jiz prez 6 milionu, ale Tesel z toho je jen asi 200 tisic

to ze dnes pri maloseriove vyrobe stoji BEV 700 tisic neznamena ze za par let nebudou stat polovinu

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  17. 05. 2017 09:20  |  [213.192.2.xxx]

Fyzikální principy nejdou změnit eurovyhláškou, takže vždycky to bude "něco za něco" - takže se ještě zvýší (už tak velká) nebezpečnost baterií (i když nám samozřejmě tvrdí, že ne). Vysvětlení zde:

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou...

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  17. 05. 2017 18:15  |  [37.188.235.xxx]

Takže si můžeme dát dohromady takové pěkné zadání slovní úlohy. Soudruzi vědci s NSR plánují autíčko na baterky s dojezdem "až" na 500 km s akumulátory cca 86 kWh . Vědci z Izraele slibují dobití na 480 km za 5 minut plné nabití (jiný "cz" článek udává 400 km za 5 minut, originál tuším 300 mil). Nevadí. Na papíře skvělé . Otázka zní: Výkon dobíjecího udělátka pro 1 ks této baterie bude jaký? A tamhle se nám hlásí Pepíček. Pepíček tedy začíná počítat: Potřebujeme dostat do akumulátoru s kapacitou 86 kWh elektrickou energii za 5 minut - to je 0,083 hodiny (5/60). Když máme na dobití hodinu, potřebujeme 86 kW udělátor. Ale to my co, nemáme. Takže je to pak 86/0,083 = 1032 kW. Wow. To je ale hukot. Otázka na konec: Počítal Pepíček správně nebo ne?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 05. 2017 19:39  |  [217.195.168.xxx]

...a prihlasi sa potom Jenicek, buduci nadejny manazer marketingu, ktory bude urcite hviezdou a prototypom uspesneho manazera v nejakej pablbej relacii radiozurnalu o 30 rokov neskor.

´p. ucitelka, staci ak sa do katalogu tmavohnedou na ciernom podklade a dvojkou fontom wingsdings /pre istotu/ napise: plati pre nabitu bateriu´.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  18. 05. 2017 09:06  |  [86.49.189.xxx]

Asi to není úplně správně, protože při tom dobíjení zřejmě budou i nějaké ztráty. Zřejmě by se to mohlo i zahřívat a proto by to bylo vhodné chladit. Tzn. asi by měl ten dobíjecí výkon poněkud vyšší, aby pokryl i předpokládané ztráty?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2017 13:40

Kdyz budou ztraty 1 %, bude to topit vykonem 10 kW. To bude chtit slusne chlazeni.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 05. 2017 16:25  |  [93.153.75.xxx]

Už vám možná dochází proč se buduje supercharger v Humpolci.... ano, správně je to blízko Dukovan.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 05. 2017 18:26  |  [217.195.168.xxx]

....a jazero k tomu, ktore bude sluzit ako termalne kupalisko.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: