Revoluce v nabíjení? StoreDot slibuje baterii nabitou za pouhých 5 minut

josephko  |  16. 05. 2017 14:53  |  [213.181.147.xxx]

Keby o niečom podobnom hovorila talianska alebo španielska firma, tak by som to bral jedným uchom dnu a druhým von. Ale izraelské firmy sú absolútna svetová technologická špička. Takže to vzbudzuje vo taký opatrný optimizmus. A keď by to nevyšlo tejto firmy, tak skôr či neskôr sa objaví nejaké iné vhodné riešenie batérií...
Mimochodom éru viacjadrových procesorov má "na svedomí" práve izraelská firma spolupracujú s Intelom. A tá svoju myšlienku presadila napriek nesúhlasu americkej firmy...
Ak chce niekto vedieť podrobnosti o tom, ako fungujú izraelské firmy, nech si prečíta veľmi zaujímavú knihu Start-up nation. Napriek anglickému názvu je preložená aj do češtiny.

Odpovědět  |   | 
king014  |  16. 05. 2017 15:04  |  [46.135.119.xxx]

Je jen dobře že se začíná psát o tom že současné baterie nejsou zrovna bezpečné. Bohužel článků o revolučních bateriích už bylo napsáno mraky a stále se jede stejná technologie. Židi jsou na techniku machři ale jestli se jim podaří porazit zajetej moloch to těžko říct

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  16. 05. 2017 16:16

Právě že nepodaří, lobby je všude silná. Takových tu bylo, co měli skvělý nový baterie, skvělý nový nápady jak je i rychle dobíjet a kde jsme stále ještě? Na stromech.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  16. 05. 2017 19:55  |  [37.188.140.xxx]

Těch 5 minut je i tak příliš dlouho. Ve sci-fi románu Černý Aeroplán, který vyšel v překladu do češtiny v r. 1933, byla popsána cesta kolem světa letecky po rovníku. Letadlo bylo poháněné elektrickou vzdušnou turbinou a baterie dobíjeli v bouřkových mracích pomocí energie bleskového výboje. Přitom ovšem hrozilo i úplné vybití a zřícení letadla. Takže už tehdy autor popsal, že by mělo jít dobíjet rychlostí i energií blesku, jen to dosud nikdo nerealizoval. Jen jestli tenhle projekt neskončí tak nějak podobně, že ho sice pěkně popisují, ale při realizaci to narazí na principiální problémy?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 05. 2017 01:38

Super. Vzbuďte mně až to začnou prodávat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 05. 2017 01:40

Tydle už to myslím ukazovali s baterií pro mobily, ale kde nic tu nic...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 05. 2017 14:20  |  [188.120.212.xxx]

tyto baterie prvne predstavili co si vzpominam nekdy pred 2-3 lety, a dalo se to zapamatovat pdole toho, ze baterie ukazovali jako clanky ktere jsou extra podobne tem co jsou v Nissanu Leaf, a jestli si to nepletu s jinou firmou, tak tyto baterie letos ukazovali na nejake vistave v Nemecku kde i ukazovali ze se daji opravdu rychle nabijet

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 05. 2017 21:40

Před 3-mi lety říkali, že to bude do 2 let v mobilech, ale zatím jsem to nikde neviděl prodávat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 05. 2017 05:54  |  [93.153.75.xxx]

Cena této "rychlé elektřiny" na vyžádání kdykoliv bude v reálu velmi, velmi vysoká. Bude to dražší než tankování ropných paliv.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 05. 2017 14:25  |  [188.120.212.xxx]

mezi jednu z vyhod elektromobilu se da pocitat i to, ze rychlonbijeni je potreba jen pri delsich cestach, vetsinou se tedy elektromobil nabiji nekde pomalu kdys proste nekolik hodin tak jako tak proste stoji v garazi nebo na parkovisti, ano vsechno je o penezich, ale pokud nekdo nabiji vetsinu energie pro vetsinu jizd nekde za levno, a pak by nekolikrat do roka vyuzil nabijeni za draho, tak to bude tak smesne navyseni jizdnich nakladu v danem roce, ze by se dala skousnout klidne i cena takoveho nabiti v radu stokorun az tisice, tedy v CR elektrina i 5x drazsi nez normalne pri 50kWh elektriny

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 05. 2017 17:42  |  [93.153.75.xxx]

Nenapadlo tě náhodou proč staví ty superchargery. I v čr je velká spousta lidí, kteří při služebních cestách natočí denně víc než 500km. Cmrndálkům, o kterých píšeš, kteří hrkají 30km do práce a zpět a odpoledne s bábou na nákup je možná hodně, ale ti si bateriové autíčko za sedm set táců nekoupí, ti si koupí leda elektroautíčko na hraní.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 05. 2017 18:26  |  [188.120.212.xxx]

Supercharger je prave na transfery, tedy planovene jako nabijeni pri delsich cestach ostatne jak i Tesla jednu dobu zdelovala verejne, tak upozornovali nektere majitele Tesel co tankovali nekde pobliz sveho domova a treba u stojanu nechali auto i prez noc, tak aby toho nechali, ze tankovat se ma primarne jinde a Supercharger je hlavne o tom, aby se dalo pohodlne nabijet pri delsich trasach to proto se Superchargery stavej vetsinou u nejakych hlavnich tahu, ve mestech je jich celkem malo, mimochodem v CR je asi 1050 BEV a z toho jen cca 130 jsou Tesly, zbytek jsou prave ty mensi bezne BEV od nejakych 500 tisic do treba 1.1 milionu, a ve svete je to stejne, BEV jezdi po svete jiz prez 6 milionu, ale Tesel z toho je jen asi 200 tisic

to ze dnes pri maloseriove vyrobe stoji BEV 700 tisic neznamena ze za par let nebudou stat polovinu

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  17. 05. 2017 09:20  |  [213.192.2.xxx]

Fyzikální principy nejdou změnit eurovyhláškou, takže vždycky to bude "něco za něco" - takže se ještě zvýší (už tak velká) nebezpečnost baterií (i když nám samozřejmě tvrdí, že ne). Vysvětlení zde:

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou...

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  17. 05. 2017 18:15  |  [37.188.235.xxx]

Takže si můžeme dát dohromady takové pěkné zadání slovní úlohy. Soudruzi vědci s NSR plánují autíčko na baterky s dojezdem "až" na 500 km s akumulátory cca 86 kWh . Vědci z Izraele slibují dobití na 480 km za 5 minut plné nabití (jiný "cz" článek udává 400 km za 5 minut, originál tuším 300 mil). Nevadí. Na papíře skvělé . Otázka zní: Výkon dobíjecího udělátka pro 1 ks této baterie bude jaký? A tamhle se nám hlásí Pepíček. Pepíček tedy začíná počítat: Potřebujeme dostat do akumulátoru s kapacitou 86 kWh elektrickou energii za 5 minut - to je 0,083 hodiny (5/60). Když máme na dobití hodinu, potřebujeme 86 kW udělátor. Ale to my co, nemáme. Takže je to pak 86/0,083 = 1032 kW. Wow. To je ale hukot. Otázka na konec: Počítal Pepíček správně nebo ne?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 05. 2017 19:39  |  [217.195.168.xxx]

...a prihlasi sa potom Jenicek, buduci nadejny manazer marketingu, ktory bude urcite hviezdou a prototypom uspesneho manazera v nejakej pablbej relacii radiozurnalu o 30 rokov neskor.

´p. ucitelka, staci ak sa do katalogu tmavohnedou na ciernom podklade a dvojkou fontom wingsdings /pre istotu/ napise: plati pre nabitu bateriu´.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  18. 05. 2017 09:06  |  [86.49.189.xxx]

Asi to není úplně správně, protože při tom dobíjení zřejmě budou i nějaké ztráty. Zřejmě by se to mohlo i zahřívat a proto by to bylo vhodné chladit. Tzn. asi by měl ten dobíjecí výkon poněkud vyšší, aby pokryl i předpokládané ztráty?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2017 13:40

Kdyz budou ztraty 1 %, bude to topit vykonem 10 kW. To bude chtit slusne chlazeni.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 05. 2017 16:25  |  [93.153.75.xxx]

Už vám možná dochází proč se buduje supercharger v Humpolci.... ano, správně je to blízko Dukovan.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 05. 2017 18:26  |  [217.195.168.xxx]

....a jazero k tomu, ktore bude sluzit ako termalne kupalisko.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků

Nejčtenější články

Vybíráte ojeté velké kombi? Toto je pět nejspolehlivějších

Vybíráte ojeté velké kombi? Toto je pět nej…

V našem miniseriálu o nejspolehlivějších automobilech jsme se tentokrát zaměřili na rodinná kombi střední třídy. I v této kategorii jasně převládají značky z Japonska, ovšem Toyota vítězem není…

28.  8.  2017 | | 53 N/A
Citroën v ČR zavádí šrotovné. Sleví zákazníkům s "vraky" až 120 000 Kč

Citroën v ČR zavádí šrotovné. Sleví zákazní…

Od počátku září až do konce prosince budou dealeři značky Citroën v ČR poskytovat zákazníkům při nákupu nového auta slevu v rozmezí třicet až sto dvacet tisíc korun.

1.  9.  2017 | | 43 N/A
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Ru…

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti usilovně pracují na novém obrněném voze pro přepravu svých prezidentů.

17.  9.  2017 | | 17 N/A
Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali…

Nový Duster si odbyl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Prohlédli jsme jej zvenčí i uvnitř.

12.  9.  2017 | | 80 N/A
Škoda odtajnila ceny "sportovnějšího a terénnějšího" SUV Kodiaq

Škoda odtajnila ceny "sportovnějšího a teré…

12.  9.  2017 | | 25 N/A