Revoluce: Fiat s motory TDI a Audi se zadním náhonem

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů.

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů. V dnešní době je to pomalu nutností, nízké ceny nutí automobilky rozdělit náklady na vývoj mezi co největší počet partnerů.

Jedním z možných partnerství, která by mohly vzniknout, je i spojení vývoje Fiatu a Volkswagenu. Fiat nutně potřebuje pro své velké vozy automobilek Alfa Romeo a Maserati velké naftové motory, které nyní nemá a vývoj by byl nesmírně drahý. Tyto motory by mohl Fiat převzít od koncernu VW a ušetřit tak nemalé peníze. Volkswagen by za to získal prozměnu prostředky za licenční používání. Navíc Volkswagen chce v brzké době přejít u malých naftových motorů na novou technologii Common-rail, kterou má Fiat zvládnutou na jedničku. Na druhé straně má Audi velký zájem o zadní náhon, který využívá Maserati. Řešení typu transaxle, tedy spojení zadního diferenciálu a převodovky, by umožnilo vozům této automobilky mít kvalitní zadní náhon a výborné rozložení hmotnosti.

Poté by již automobilky sjednotily následný vývoj jak motorů, tak pohonů a obě by čerpaly ze spolupráce. Zda se tedy v budoucnu objeví napříč těmito koncerny shodné motory a další části vozů, uvidíme v blízké budoucnosti.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků