Revoluce: Fiat s motory TDI a Audi se zadním náhonem

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů.

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů. V dnešní době je to pomalu nutností, nízké ceny nutí automobilky rozdělit náklady na vývoj mezi co největší počet partnerů.

Jedním z možných partnerství, která by mohly vzniknout, je i spojení vývoje Fiatu a Volkswagenu. Fiat nutně potřebuje pro své velké vozy automobilek Alfa Romeo a Maserati velké naftové motory, které nyní nemá a vývoj by byl nesmírně drahý. Tyto motory by mohl Fiat převzít od koncernu VW a ušetřit tak nemalé peníze. Volkswagen by za to získal prozměnu prostředky za licenční používání. Navíc Volkswagen chce v brzké době přejít u malých naftových motorů na novou technologii Common-rail, kterou má Fiat zvládnutou na jedničku. Na druhé straně má Audi velký zájem o zadní náhon, který využívá Maserati. Řešení typu transaxle, tedy spojení zadního diferenciálu a převodovky, by umožnilo vozům této automobilky mít kvalitní zadní náhon a výborné rozložení hmotnosti.

Poté by již automobilky sjednotily následný vývoj jak motorů, tak pohonů a obě by čerpaly ze spolupráce. Zda se tedy v budoucnu objeví napříč těmito koncerny shodné motory a další části vozů, uvidíme v blízké budoucnosti.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků