Revoluce: Fiat s motory TDI a Audi se zadním náhonem

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů.

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů. V dnešní době je to pomalu nutností, nízké ceny nutí automobilky rozdělit náklady na vývoj mezi co největší počet partnerů.

Jedním z možných partnerství, která by mohly vzniknout, je i spojení vývoje Fiatu a Volkswagenu. Fiat nutně potřebuje pro své velké vozy automobilek Alfa Romeo a Maserati velké naftové motory, které nyní nemá a vývoj by byl nesmírně drahý. Tyto motory by mohl Fiat převzít od koncernu VW a ušetřit tak nemalé peníze. Volkswagen by za to získal prozměnu prostředky za licenční používání. Navíc Volkswagen chce v brzké době přejít u malých naftových motorů na novou technologii Common-rail, kterou má Fiat zvládnutou na jedničku. Na druhé straně má Audi velký zájem o zadní náhon, který využívá Maserati. Řešení typu transaxle, tedy spojení zadního diferenciálu a převodovky, by umožnilo vozům této automobilky mít kvalitní zadní náhon a výborné rozložení hmotnosti.

Poté by již automobilky sjednotily následný vývoj jak motorů, tak pohonů a obě by čerpaly ze spolupráce. Zda se tedy v budoucnu objeví napříč těmito koncerny shodné motory a další části vozů, uvidíme v blízké budoucnosti.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků