Revoluce: Fiat s motory TDI a Audi se zadním náhonem

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů.

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů. V dnešní době je to pomalu nutností, nízké ceny nutí automobilky rozdělit náklady na vývoj mezi co největší počet partnerů.

Jedním z možných partnerství, která by mohly vzniknout, je i spojení vývoje Fiatu a Volkswagenu. Fiat nutně potřebuje pro své velké vozy automobilek Alfa Romeo a Maserati velké naftové motory, které nyní nemá a vývoj by byl nesmírně drahý. Tyto motory by mohl Fiat převzít od koncernu VW a ušetřit tak nemalé peníze. Volkswagen by za to získal prozměnu prostředky za licenční používání. Navíc Volkswagen chce v brzké době přejít u malých naftových motorů na novou technologii Common-rail, kterou má Fiat zvládnutou na jedničku. Na druhé straně má Audi velký zájem o zadní náhon, který využívá Maserati. Řešení typu transaxle, tedy spojení zadního diferenciálu a převodovky, by umožnilo vozům této automobilky mít kvalitní zadní náhon a výborné rozložení hmotnosti.

Poté by již automobilky sjednotily následný vývoj jak motorů, tak pohonů a obě by čerpaly ze spolupráce. Zda se tedy v budoucnu objeví napříč těmito koncerny shodné motory a další části vozů, uvidíme v blízké budoucnosti.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků