Revoluce: Fiat s motory TDI a Audi se zadním náhonem

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů.

Po ukončení spolupráce mezi Fiatem a koncernem General Motors hledá italská automobilka nové partnery, se kterými by spolupracovala na vývoji nejen motorů, ale i dalších části automobilů. V dnešní době je to pomalu nutností, nízké ceny nutí automobilky rozdělit náklady na vývoj mezi co největší počet partnerů.

Jedním z možných partnerství, která by mohly vzniknout, je i spojení vývoje Fiatu a Volkswagenu. Fiat nutně potřebuje pro své velké vozy automobilek Alfa Romeo a Maserati velké naftové motory, které nyní nemá a vývoj by byl nesmírně drahý. Tyto motory by mohl Fiat převzít od koncernu VW a ušetřit tak nemalé peníze. Volkswagen by za to získal prozměnu prostředky za licenční používání. Navíc Volkswagen chce v brzké době přejít u malých naftových motorů na novou technologii Common-rail, kterou má Fiat zvládnutou na jedničku. Na druhé straně má Audi velký zájem o zadní náhon, který využívá Maserati. Řešení typu transaxle, tedy spojení zadního diferenciálu a převodovky, by umožnilo vozům této automobilky mít kvalitní zadní náhon a výborné rozložení hmotnosti.

Poté by již automobilky sjednotily následný vývoj jak motorů, tak pohonů a obě by čerpaly ze spolupráce. Zda se tedy v budoucnu objeví napříč těmito koncerny shodné motory a další části vozů, uvidíme v blízké budoucnosti.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků