Revero Karma je oživený Fisker. V Evropě si na něj ještě počkáme

Američtí zákazníci mohou oživený Fisker Karma objednávat už od konce září. Do Evropy se ale vůz dostane nejdříve v roce 2018.

Fisker Karma byl krásný plug-in hybrid, který však kvůli finančním problémům výrobce vydržel na trhu jen krátce, mezi lety 2011 a 2012. Čínská společnost Wanxiang už dříve slíbila jeho návrat, k čemuž nyní konečně dochází. Práce na modernizaci vozu totiž zabraly nějaký čas.

Nový výrobce sice hovoří o množství změn, revero se ale proti předchozímu fiskeru zase tolik nezměnilo. Třeba pohonné ústrojí je vlastně totožné. V útrobách nadále pracuje kombinace přeplňovaného dvoulitru od GM a dva elektromotory, tedy stejná kombinace jako ve fiskeru. I systémový výkon 301 kW je vlastně totožný (dosud 300 kW), alespoň ten točivý moment povyskočil na 1.330 N.m (+30 N.m).

Karma Revero: Znovuzrozený Fisker Karma přichází

Karma Revero: Znovuzrozený Fisker Karma přichází

Určité změny však na elektrickém systému přece jen najdeme. Kapacita lithium-iontových baterií vzrostla z 20,4 na 21,4 kW, novinkou je silnější dobíječka umožňující nabíjení baterií pomocí rychlonabíječky, jež pracuje s 40kW stejnosměrným proudem. Díky ní se akumulátor na 80 % své kapacity dobije za pouhých 24 minut. Baterie navíc umožní dobít i solární panel na střeše, který může zvýšit dojezd až o 2,4 kilometru denně. To je jedna z těch výraznějších změn proti předchůdci, protože fisker střešní panel využíval jen pro pohon palubních systémů.

Jestliže vás zajímají parametry, tak vězte, že auto v čistě elektrickém režimu ujede asi 50 kilometrů, zatímco celkový dojezd činí zhruba 482 kilometrů. Pro dosažení takových čísel však jistě nevyužijete plný potenciál auta, které dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h.

Fisker: americkou automobilku v dražbě ovládl čínský Wanxiang

Fisker: americkou automobilku v dražbě ovládl čínský Wanxiang

Výraznější změny nenajdeme ani v kabině, palubní deska je tvarována stejně jako ve fiskeru. Novinkou je však multimediální systém navržený podle nejnovějších trendů. Umožní spárovat auto s chytrým telefonem nebo se aktualizuje díky internetovému připojení 4G.

O výrobu se postará nová továrna v kalifornském Moreno Valley, technologie ale byla převezena z Finska, kde se u firmy Valmet Automotive montovala původní karma. Severoameričtí zákazníci auto budou moci objednávat od konce září, v Evropě se jej však máme dočkat až v roce 2018.

Definitivní konec? Valmet demontuje výrobní linku pro Fisker Karma

Definitivní konec? Valmet demontuje výrobní linku pro Fisker Karma

Revero Karma je dílem čínské firmy, která koupila majetek zkrachovalého Fisker Automotive. Karma se měla vrátit již na přelomu let 2014 a 2015, práce na modernizaci vozu ale nakonec trvaly delší dobu. Mezitím bylo dokončeno dílko VLF Destino, které však hybridní pohon originální karmy nahradilo objemným 6,2litrovým osmiválcem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků