Reva NXG: račte objednávat

Indická společnost Reva právě pouští do prodeje svůj elektromobil NXG. Je skutečně malý, lehký a především levný.

Toto městské autíčko totiž může být vaše již od 9 995 Euro a Reva jej ve Frankfurtu představila po boku malého sporťáčku NXR, jenž by se měl začít prodávat v modelovém roce 2011. REVA NXG se začne vyrábět na samém začátku příštího roku a o jeho pohon se postará baterie z li-ionových akumulátorů.

Nejvyšší rychlost vozíku má činit 104 km/h a dosah 160 km. Standardní doba nabíjení je stanovena na osm hodin, ale v případě nutnosti lze použít „rychlonabíjení“ a doba se tím zkrátí jen na 90 minut. Patnáctiminutové nabíjení vás pak připraví k cestě o délce do 40 km. Budoucí typ NXR s karosérií typu targa bude stát nějakých 23 000 Euro, ale nabídne dosah 200 km a nejvyšší rychlost 130 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Model Reva NGR bude vybaven bezklíčkovým ovládáním, dvojicí dobíjecích konektorů, hlavním digitálním diplejem před řidičem a rozsáhlým telematickým zařízením napojeným na internet a sítě mobilních operátorů. Skrze SMS tak můžete na dálku zjistit stav akumulátorů, zapínat ventilaci či vytápění, přes e-mail budete dostávat měsíční výpisy s jízdními statistikami, ale především lze vůz nechat „dálkově dobít“ přes systém REVive.

O této funkci jsme již několik dní věděli, ale neměli jsme ani tušení, jak by to mohlo fungovat. Nyní to již víme. REVive vlastně slouží jako jakási rezerva pro případ, že byste s vybitým vozem zůstali mimo dosah elektrické dobíjecí sítě. Pokud k tomu dojde, stačí přes SMS vyslat požadavek na centrum zákaznické podpory. Telematika zjistí skutečný stav baterií a dálkový pokyn operátora auto na několik dalších kilometrů oživí. V akumlátorech se tak podle všeho uvolní předem definovaná energetická rezerva a řidič může dojet k místu, kde svůj NXG bude moci dobít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Reva NXG

Reva má pro evropské zákazníky připravenu škálu možností financování. Zájemci si tak mohou vůz a akumulátory koupit, případně si jednu z těchto částí pronajmout. Pokud si třeba koupíte jen auto a baterie si pronajmete, budete měsíčně platit smluvené částky navýšené o výše popsaného „přítele na telefonu“ či další služby. Základní provedení NXG City s konvenčními olověnými akumulátory se vejde pod hranici 10 000 Euro, ovšem malý indián s nimi pojede jen 80 km/h a jeho dosah bude zkrácen na 80 km. NXG Intercity s moderními li-ionovými bateriemi pak bude přesně o polovinu dražší.

Vozy Reva NXR i NXG se budou vyrábět v nové nízkoemisní továrně v indickém Bangalore, jež byla postavena podle úzkostlivých ekologických požadavků. Elektřina se zde proto čerpá ze slunečního svitu, energie pro ventilaci, vytápění i osvětlení má mít čistě přírodní původ. Reva připravila též program renovace opotřebených akumulátorů li-ion, což má snížit provozní náklady i zátěž kladenou na přírodu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Reva NXR
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků