Na probíhající pařížskou výstavu klasických vozů Rétromobile 2020 přivezlo Lamborghini opravdový unikát. Přesněji tedy mluvíme o renovační divizi Polo Storico italské automobilky... | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Na probíhající pařížskou výstavu klasických vozů Rétromobile 2020 přivezlo Lamborghini opravdový unikát. Přesněji tedy mluvíme o renovační divizi Polo Storico italské automobilky... | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

...která udržuje klasické modely při životě, a do kompletně originálního stavu nyní vrátila dlouho neviděný exemplář Miury SVJ z roku 1973. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

...která udržuje klasické modely při životě, a do kompletně originálního stavu nyní vrátila dlouho neviděný exemplář Miury SVJ z roku 1973. | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Jeden z pouhých čtyř exemplářů přiostřené Miury (vyrobených samotnou automobilkou) s číslem šasi 4860 byl doteď ukryt před zraky veřejnosti v jisté sbírce v Japonsku. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Jeden z pouhých čtyř exemplářů přiostřené Miury (vyrobených samotnou automobilkou) s číslem šasi 4860 byl doteď ukryt před zraky veřejnosti v jisté sbírce v Japonsku. | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Za účelem zachování perfektního stavu však už italský supersport potřeboval po 47 letech existence řádný servis, samotné Lamborghini se tak dalo do práce. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Za účelem zachování perfektního stavu však už italský supersport potřeboval po 47 letech existence řádný servis, samotné Lamborghini se tak dalo do práce. | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Původně si SVJ #4860 nechal postavit německý závodní pilot a tehdejší importér vozů Lamborghini do Německa Hubert Hahne. Auto mělo originálně černý lak, ale v roce 1977 se Hahne rozhodl karoserii přelakovat na stříbrnou. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Původně si SVJ #4860 nechal postavit německý závodní pilot a tehdejší importér vozů Lamborghini do Německa Hubert Hahne. Auto mělo originálně černý lak, ale v roce 1977 se Hahne rozhodl karoserii přelakovat na stříbrnou. | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

S tímto odstínem byl vůz dlouhou dobu pamatován, tudíž i po renovaci zůstala stříbrná barva ponechána. Do Japonska se auto přesunulo v roce 2000. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

S tímto odstínem byl vůz dlouhou dobu pamatován, tudíž i po renovaci zůstala stříbrná barva ponechána. Do Japonska se auto přesunulo v roce 2000. | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

V podstatě silniční varianta prototypu závodní Miury Jota (ta se však na okruhy nakonec nepodívala a byla zničena) používala upravený čtyřlitrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu zhruba 420 koní (309 kW). | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

V podstatě silniční varianta prototypu závodní Miury Jota (ta se však na okruhy nakonec nepodívala a byla zničena) používala upravený čtyřlitrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu zhruba 420 koní (309 kW). | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Další specifikace SVJ vznikaly jako přestavby ze standardní Miury SV. Jedním ze slavných majitelů Miury SVJ byl rovněž americký herec Nicolas Cage. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Další specifikace SVJ vznikaly jako přestavby ze standardní Miury SV. Jedním ze slavných majitelů Miury SVJ byl rovněž americký herec Nicolas Cage. | Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Miura SVJ #4860 | Zdroj: Lamborghini

...která udržuje klasické modely při životě, a do kompletně originálního stavu nyní vrátila dlouho neviděný exemplář Miury SVJ z roku 1973. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini
Jeden z pouhých čtyř exemplářů přiostřené Miury (vyrobených samotnou automobilkou) s číslem šasi 4860 byl doteď ukryt před zraky veřejnosti v jisté sbírce v Japonsku. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini
Za účelem zachování perfektního stavu však už italský supersport potřeboval po 47 letech existence řádný servis, samotné Lamborghini se tak dalo do práce. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini
Původně si SVJ #4860 nechal postavit německý závodní pilot a tehdejší importér vozů Lamborghini do Německa Hubert Hahne. Auto mělo originálně černý lak, ale v roce 1977 se Hahne rozhodl karoserii přelakovat na stříbrnou. | Lamborghini Miura SVJ #4860 Zdroj: Lamborghini
12
Fotogalerie

Lamborghini renovovalo vzácnou Miuru SVJ. Auto se po letech ukázalo veřejnosti

Italská automobilka se o své dědictví svědomitě stará. Jedné z nejvzácnějších variant legendární Miury tak zajistila oficiální renovaci.

Na probíhající pařížskou výstavu klasických vozů Rétromobile 2020 přivezlo Lamborghini opravdový unikát. Přesněji tedy mluvíme o renovační divizi Polo Storico italské automobilky, která udržuje klasické modely při životě, a do kompletně originálního stavu nyní vrátila dlouho neviděný exemplář Miury SVJ z roku 1973.

Jeden z pouhých čtyř exemplářů přiostřené Miury (vyrobených samotnou automobilkou) s číslem šasi 4860 byl doteď ukryt před zraky veřejnosti v jisté sbírce v Japonsku. Za účelem zachování perfektního stavu však už italský supersport potřeboval po 47 letech existence řádný servis, samotné Lamborghini se tak dalo do práce.

Původně si SVJ #4860 nechal postavit německý závodní pilot a tehdejší importér vozů Lamborghini do Německa Hubert Hahne. Auto mělo originálně černý lak, ale v roce 1977 se Hahne rozhodl karoserii přelakovat na stříbrnou. S tímto odstínem byl vůz dlouhou dobu pamatován, tudíž i po renovaci zůstala stříbrná barva ponechána. Do Japonska se auto přesunulo v roce 2000.

V podstatě silniční varianta prototypu závodní Miury Jota (ta se však na okruhy nakonec nepodívala a byla zničena) používala upravený čtyřlitrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu zhruba 420 koní (309 kW). Další specifikace SVJ vznikaly jako přestavby ze standardní Miury SV. Jedním ze slavných majitelů Miury SVJ byl rovněž americký herec Nicolas Cage.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud