Lamborghini renovovalo vzácnou Miuru SVJ. Auto se po letech ukázalo veřejnosti

Italská automobilka se o své dědictví svědomitě stará. Jedné z nejvzácnějších variant legendární Miury tak zajistila oficiální renovaci.

Na probíhající pařížskou výstavu klasických vozů Rétromobile 2020 přivezlo Lamborghini opravdový unikát. Přesněji tedy mluvíme o renovační divizi Polo Storico italské automobilky, která udržuje klasické modely při životě, a do kompletně originálního stavu nyní vrátila dlouho neviděný exemplář Miury SVJ z roku 1973.

Lamborghini kašle na autosalon v Ženevě. Přednost dá soukromým akcím

Lamborghini kašle na autosalon v Ženevě. Přednost dá soukromým akcím

Jeden z pouhých čtyř exemplářů přiostřené Miury (vyrobených samotnou automobilkou) s číslem šasi 4860 byl doteď ukryt před zraky veřejnosti v jisté sbírce v Japonsku. Za účelem zachování perfektního stavu však už italský supersport potřeboval po 47 letech existence řádný servis, samotné Lamborghini se tak dalo do práce.

Původně si SVJ #4860 nechal postavit německý závodní pilot a tehdejší importér vozů Lamborghini do Německa Hubert Hahne. Auto mělo originálně černý lak, ale v roce 1977 se Hahne rozhodl karoserii přelakovat na stříbrnou. S tímto odstínem byl vůz dlouhou dobu pamatován, tudíž i po renovaci zůstala stříbrná barva ponechána. Do Japonska se auto přesunulo v roce 2000.

Design 90 byl superbike od Lamborghini. Pokus však skončil tvrdým nezdarem

Design 90 byl superbike od Lamborghini. Pokus však skončil tvrdým nezdarem

V podstatě silniční varianta prototypu závodní Miury Jota (ta se však na okruhy nakonec nepodívala a byla zničena) používala upravený čtyřlitrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu zhruba 420 koní (309 kW). Další specifikace SVJ vznikaly jako přestavby ze standardní Miury SV. Jedním ze slavných majitelů Miury SVJ byl rovněž americký herec Nicolas Cage.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků