Lamborghini renovovalo vzácnou Miuru SVJ. Auto se po letech ukázalo veřejnosti

Italská automobilka se o své dědictví svědomitě stará. Jedné z nejvzácnějších variant legendární Miury tak zajistila oficiální renovaci.

Na probíhající pařížskou výstavu klasických vozů Rétromobile 2020 přivezlo Lamborghini opravdový unikát. Přesněji tedy mluvíme o renovační divizi Polo Storico italské automobilky, která udržuje klasické modely při životě, a do kompletně originálního stavu nyní vrátila dlouho neviděný exemplář Miury SVJ z roku 1973.

Lamborghini kašle na autosalon v Ženevě. Přednost dá soukromým akcím

Lamborghini kašle na autosalon v Ženevě. Přednost dá soukromým akcím

Jeden z pouhých čtyř exemplářů přiostřené Miury (vyrobených samotnou automobilkou) s číslem šasi 4860 byl doteď ukryt před zraky veřejnosti v jisté sbírce v Japonsku. Za účelem zachování perfektního stavu však už italský supersport potřeboval po 47 letech existence řádný servis, samotné Lamborghini se tak dalo do práce.

Původně si SVJ #4860 nechal postavit německý závodní pilot a tehdejší importér vozů Lamborghini do Německa Hubert Hahne. Auto mělo originálně černý lak, ale v roce 1977 se Hahne rozhodl karoserii přelakovat na stříbrnou. S tímto odstínem byl vůz dlouhou dobu pamatován, tudíž i po renovaci zůstala stříbrná barva ponechána. Do Japonska se auto přesunulo v roce 2000.

Design 90 byl superbike od Lamborghini. Pokus však skončil tvrdým nezdarem

Design 90 byl superbike od Lamborghini. Pokus však skončil tvrdým nezdarem

V podstatě silniční varianta prototypu závodní Miury Jota (ta se však na okruhy nakonec nepodívala a byla zničena) používala upravený čtyřlitrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu zhruba 420 koní (309 kW). Další specifikace SVJ vznikaly jako přestavby ze standardní Miury SV. Jedním ze slavných majitelů Miury SVJ byl rovněž americký herec Nicolas Cage.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků