51
Fotogalerie

Retro test: Volkswagen Golf R32 – charakter nikdy nenahradíš

Kapitoly článku:


VR6…

Doteď jsme se bavili o drobnostech. Podstatné je samozřejmě u šestiválcového Golfu něco úplně jiného – motor, podvozek, jízdní vlastnosti. Motor VR6 si během svého působení na trhu získal obrovské množství fanoušků a není se čemu divit. Tahle jednotka je jakýmsi křížencem mezi klasickým „véčkem“ a motorem s řadovým uspořádáním válců. Je extrémně kultivovaná a především má neskutečné charizma. Přesně tohle je věc, kterou budete hledat marně nejen u aktuálního Golfu R, ale také u většiny současných sportovních aut. Pravda, výkon vám určitě chybět nebude, třeba budete i rychlejší, ale auto vám nenaservíruje onu pověstnou třešničku na dortu. Nebude, respektive není, to zkrátka ono.

DSC_0493.JPGDSC_0499.JPG 
Slavné VR6 má své kouzlo, což je přesně ta věc, která současnému dvoulitru chybí.

Šestiválec s objemem 3198 ccm disponuje maximálním výkonem 184 kW (250 k) dostupných při 6300 ot./min. Točivý moment 320 Nm vám atmosféricky plněný motor dává v rozmezí otáček od 2800 do 3000 ot./min. Slušné parametry znamenají v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG akceleraci z nuly na stovku za 6,2 s (s manuálem za 6,5 s), maximální rychlost činí obligátních 250 km/h.

Když motor nastartujete, je vám jasné, že to je poctivá technika, která je ráda, že se vůbec pod kapotu Golfu vejde. Přesto ale stále platí to, co jsem napsal o pár řádků výše. Motor jde velice tiše a na nějaké vibrace můžete rovnou zapomenout. Pod tíhou velkých očekávání jsem ale režim klidné jízdy moc dlouho nevydržel. Tedy abych byl přesný, jsem jej vydržel do té doby, než jsme potkali značku oznamující konec obce. Následovalo jedno pěkné „za dva“ a plný plyn.

vw_golfr32_drive-03.JPGvw_golfr32_drive-05.JPG 
I když býval označován za pěkné GT, na okreskách nezklame. Zvuk vytočeného šestiválce vás prostě musí bavit.

Charakter ničím nenahradíš!

Zvuk motoru je, abych tak řekl, nádherně šestiválcový, zátah plynule narůstá a celé představení graduje za hranicí šesti tisíc otáček, kde na řidiče čeká opravdový mechanický koncert. Není nic lepšího, než přeřadit někde u 6500 ot./min a vychutnávat si celé představení znovu. Zvuk, konstantní zátah, parádní výkonová špička, ale také adrenalin. Nemohu to říci jinak, ale tenhle motor má „koule“ a zcela chápu, proč si získal tolik fanoušků a proč na něj někteří nedají dopustit. Škoda, že současné dvoulitrové „erko“, které je rychlejší, které má výkonnější motor a které je také o něco lehčí, takové charizma nemá, byť se hodně snaží.

Spotřeba sice není tím hlavním, co by se mělo v kontextu ostrých aut probírat, ale určitě neuškodí na toto téma pár poznámek. Respektive neuškodí zopakovat to, co už asi každý stejně tuší. Se šestiválcem budete jezdit kolem deseti litrů, čemuž nakonec odpovídají také údaje výrobce, který slibuje třináct litrů ve městě, 9,7 litrů v kombinaci a necelých osm mimo město.

Pro porovnání Golf R má v tabulce napsané hodnoty 11,2 l/100 km, 6,8 l/100 km a 8,4 l/100 km (obojí platí pro verzi s DSG). Jenže realita není tak slavná ani u modernějšího dvoulitru. Ten zvládne jezdit v běžném provozu přibližně o 1,5 l/100 km úsporněji. Naopak když se pustíte do radovánek na okreskách, půjdete k dvacítce a je úplně jedno, jestli máte pod kapotou dvoulitr nebo VR6. Jenže se šestiválcem si užijete více. 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud