Retro koncept motocyklu BMW R 5 Hommage dostal kompresor

Nečekaně minimalistický je koncept motocyklu BMW R 5 Hommage pro Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage

Na show Concorso d’Eleganza Villa d’Este se pravidelně automobilky předhánějí v prezentacích exkluzivních modelů a konceptů. Opět nemůže chybět ani německá značka BMW, která mimo jiné přivezla koncept retro motocyklu BMW R 5 Hommage. Původní motorka BMW R 5 totiž slaví osmdesátiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW R 5 Hommage vznikl na oslavu 80. narozenin původního modelu R 5. BMW chtělo jen převést čistotu a jednoduchost původní motorky do moderní doby

Ve třicátých letech byl design BMW R 5 tak revoluční, že vlastně ovlivňoval konstrukci motocyklů až do konce padesátých let 20. století. Model R 5 lze zpětně považovat za jeden z prvních skutečně sportovních motocyklů. Měl lehký a pevný rám a kompaktní, avšak silný motor (aspoň podle tehdejších měřítek).

Původní vzduchem chlazený plochý dvouválec měl objem 0,5 l a výkon 18 kW (24,5 k) v 5500 ot./min., což postačovalo k maximální rychlosti 135 km/h. Na tehdejší dobu to bylo opravdu hodně.

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

Na přestavbě na koncept R 5 Hommage pracovali bratři Norenovi, ale kdo se nepohybuje mezi úpravami motocyklů, asi mu tohle jméno nic neřekne. K pohonu konceptu slouží opět původní vzduchem chlazená pětistovka, kterou dodal Sebastian Gutsch. Motor byl ale upraven, dostal odolnější vnitřnosti, nové rozvody, jinak profilovanou vačku a především kompresor.

BMW se bohužel nezmiňuje o tom, jaký má teď koncept R 5 Hommage maximální výkon, ale tady jde stejně především o design. Podle BMW právě model R 5 představuje čistou esenci toho, v čem je smysl motocyklu. Cílem pak bylo převést jednoduchost a syrovost původní motorky do moderní doby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků