Retro koncept motocyklu BMW R 5 Hommage dostal kompresor

Nečekaně minimalistický je koncept motocyklu BMW R 5 Hommage pro Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage

Na show Concorso d’Eleganza Villa d’Este se pravidelně automobilky předhánějí v prezentacích exkluzivních modelů a konceptů. Opět nemůže chybět ani německá značka BMW, která mimo jiné přivezla koncept retro motocyklu BMW R 5 Hommage. Původní motorka BMW R 5 totiž slaví osmdesátiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW R 5 Hommage vznikl na oslavu 80. narozenin původního modelu R 5. BMW chtělo jen převést čistotu a jednoduchost původní motorky do moderní doby

Ve třicátých letech byl design BMW R 5 tak revoluční, že vlastně ovlivňoval konstrukci motocyklů až do konce padesátých let 20. století. Model R 5 lze zpětně považovat za jeden z prvních skutečně sportovních motocyklů. Měl lehký a pevný rám a kompaktní, avšak silný motor (aspoň podle tehdejších měřítek).

Původní vzduchem chlazený plochý dvouválec měl objem 0,5 l a výkon 18 kW (24,5 k) v 5500 ot./min., což postačovalo k maximální rychlosti 135 km/h. Na tehdejší dobu to bylo opravdu hodně.

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

Na přestavbě na koncept R 5 Hommage pracovali bratři Norenovi, ale kdo se nepohybuje mezi úpravami motocyklů, asi mu tohle jméno nic neřekne. K pohonu konceptu slouží opět původní vzduchem chlazená pětistovka, kterou dodal Sebastian Gutsch. Motor byl ale upraven, dostal odolnější vnitřnosti, nové rozvody, jinak profilovanou vačku a především kompresor.

BMW se bohužel nezmiňuje o tom, jaký má teď koncept R 5 Hommage maximální výkon, ale tady jde stejně především o design. Podle BMW právě model R 5 představuje čistou esenci toho, v čem je smysl motocyklu. Cílem pak bylo převést jednoduchost a syrovost původní motorky do moderní doby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 282 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 252 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 66 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků