Retro koncept motocyklu BMW R 5 Hommage dostal kompresor

Nečekaně minimalistický je koncept motocyklu BMW R 5 Hommage pro Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage

Na show Concorso d’Eleganza Villa d’Este se pravidelně automobilky předhánějí v prezentacích exkluzivních modelů a konceptů. Opět nemůže chybět ani německá značka BMW, která mimo jiné přivezla koncept retro motocyklu BMW R 5 Hommage. Původní motorka BMW R 5 totiž slaví osmdesátiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW R 5 Hommage vznikl na oslavu 80. narozenin původního modelu R 5. BMW chtělo jen převést čistotu a jednoduchost původní motorky do moderní doby

Ve třicátých letech byl design BMW R 5 tak revoluční, že vlastně ovlivňoval konstrukci motocyklů až do konce padesátých let 20. století. Model R 5 lze zpětně považovat za jeden z prvních skutečně sportovních motocyklů. Měl lehký a pevný rám a kompaktní, avšak silný motor (aspoň podle tehdejších měřítek).

Původní vzduchem chlazený plochý dvouválec měl objem 0,5 l a výkon 18 kW (24,5 k) v 5500 ot./min., což postačovalo k maximální rychlosti 135 km/h. Na tehdejší dobu to bylo opravdu hodně.

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

Na přestavbě na koncept R 5 Hommage pracovali bratři Norenovi, ale kdo se nepohybuje mezi úpravami motocyklů, asi mu tohle jméno nic neřekne. K pohonu konceptu slouží opět původní vzduchem chlazená pětistovka, kterou dodal Sebastian Gutsch. Motor byl ale upraven, dostal odolnější vnitřnosti, nové rozvody, jinak profilovanou vačku a především kompresor.

BMW se bohužel nezmiňuje o tom, jaký má teď koncept R 5 Hommage maximální výkon, ale tady jde stejně především o design. Podle BMW právě model R 5 představuje čistou esenci toho, v čem je smysl motocyklu. Cílem pak bylo převést jednoduchost a syrovost původní motorky do moderní doby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků