Retro elektromobil od Renaultu: Koncept e-Plein Air má vnitřnosti vozítka Twizy

V rámci 10. ročníku setkání příznivců Renaultu 4L ukázala francouzská automobilka zajímavý koncept retro elektromobilu.

Pro v pořadí již 10. událost 4L International, která je oslavným setkáním všech fanoušků Renaultu 4L, si francouzská automobilka připravila koncept elektromobilu, který stylově kombinuje stařičký design otevřeného Renaultu 4 Plein Air z 60. let a moderní techniku městského elektromobilu Twizy. Vznikl tak jedinečný e-Plein Air.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

S rozjezdem elektromobility jsou stále populárnějším tématem stará klasická auta vybavená elektrickými ústrojími – ostatně s podobným konceptem už dříve pracoval i Jaguar nebo Aston Martin. Na stavbě retro elektromobilu od Renaultu se přitom podílela jak klasická divize automobilky, tak její designérské studio nebo společnost Melun Rétro Passion, zabývající se produkcí dílů pro další klasická francouzská auta.

Karoserie malého kabrioletu tak byla renovována a částečně modernizována. Lze si všimnout třeba nových kol, sedaček či zaslepené masky chladiče, typické pro elektromobily. Většina prvků auta však ctí originál. Přílišně se tedy nezměnila ani palubní deska, i když původní přístrojové budíky nahradil displej právě ze současného modelu Twizy.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

K technice „pod kapotou“ Renault mnoho informací nezveřejnil. Lze však počítat, že zastavěný prostor místo původních zadních sedaček je místem pro baterie či elektromotor. Jako stylová dekorace i možný úložný prostor pak funguje proutěný kufřík uchycený koženými popruhy.

Twizy v nejvýkonnější specifikaci nabídne elektromotor o výkonu 13 kW (17 koní) a točivém momentu 57 N.m. Díky tomu zvládne cestovat rychlostí až 80 km/h a ujet na jedno nabití asi 100 kilometrů.

Galerie doplněna o Renault Twizy.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků