Retro elektromobil od Renaultu: Koncept e-Plein Air má vnitřnosti vozítka Twizy

V rámci 10. ročníku setkání příznivců Renaultu 4L ukázala francouzská automobilka zajímavý koncept retro elektromobilu.

Pro v pořadí již 10. událost 4L International, která je oslavným setkáním všech fanoušků Renaultu 4L, si francouzská automobilka připravila koncept elektromobilu, který stylově kombinuje stařičký design otevřeného Renaultu 4 Plein Air z 60. let a moderní techniku městského elektromobilu Twizy. Vznikl tak jedinečný e-Plein Air.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

S rozjezdem elektromobility jsou stále populárnějším tématem stará klasická auta vybavená elektrickými ústrojími – ostatně s podobným konceptem už dříve pracoval i Jaguar nebo Aston Martin. Na stavbě retro elektromobilu od Renaultu se přitom podílela jak klasická divize automobilky, tak její designérské studio nebo společnost Melun Rétro Passion, zabývající se produkcí dílů pro další klasická francouzská auta.

Karoserie malého kabrioletu tak byla renovována a částečně modernizována. Lze si všimnout třeba nových kol, sedaček či zaslepené masky chladiče, typické pro elektromobily. Většina prvků auta však ctí originál. Přílišně se tedy nezměnila ani palubní deska, i když původní přístrojové budíky nahradil displej právě ze současného modelu Twizy.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

K technice „pod kapotou“ Renault mnoho informací nezveřejnil. Lze však počítat, že zastavěný prostor místo původních zadních sedaček je místem pro baterie či elektromotor. Jako stylová dekorace i možný úložný prostor pak funguje proutěný kufřík uchycený koženými popruhy.

Twizy v nejvýkonnější specifikaci nabídne elektromotor o výkonu 13 kW (17 koní) a točivém momentu 57 N.m. Díky tomu zvládne cestovat rychlostí až 80 km/h a ujet na jedno nabití asi 100 kilometrů.

Galerie doplněna o Renault Twizy.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků