Retro elektromobil od Renaultu: Koncept e-Plein Air má vnitřnosti vozítka Twizy

V rámci 10. ročníku setkání příznivců Renaultu 4L ukázala francouzská automobilka zajímavý koncept retro elektromobilu.

Pro v pořadí již 10. událost 4L International, která je oslavným setkáním všech fanoušků Renaultu 4L, si francouzská automobilka připravila koncept elektromobilu, který stylově kombinuje stařičký design otevřeného Renaultu 4 Plein Air z 60. let a moderní techniku městského elektromobilu Twizy. Vznikl tak jedinečný e-Plein Air.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

S rozjezdem elektromobility jsou stále populárnějším tématem stará klasická auta vybavená elektrickými ústrojími – ostatně s podobným konceptem už dříve pracoval i Jaguar nebo Aston Martin. Na stavbě retro elektromobilu od Renaultu se přitom podílela jak klasická divize automobilky, tak její designérské studio nebo společnost Melun Rétro Passion, zabývající se produkcí dílů pro další klasická francouzská auta.

Karoserie malého kabrioletu tak byla renovována a částečně modernizována. Lze si všimnout třeba nových kol, sedaček či zaslepené masky chladiče, typické pro elektromobily. Většina prvků auta však ctí originál. Přílišně se tedy nezměnila ani palubní deska, i když původní přístrojové budíky nahradil displej právě ze současného modelu Twizy.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

K technice „pod kapotou“ Renault mnoho informací nezveřejnil. Lze však počítat, že zastavěný prostor místo původních zadních sedaček je místem pro baterie či elektromotor. Jako stylová dekorace i možný úložný prostor pak funguje proutěný kufřík uchycený koženými popruhy.

Twizy v nejvýkonnější specifikaci nabídne elektromotor o výkonu 13 kW (17 koní) a točivém momentu 57 N.m. Díky tomu zvládne cestovat rychlostí až 80 km/h a ujet na jedno nabití asi 100 kilometrů.

Galerie doplněna o Renault Twizy.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků