Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

Každým rokem se začátkem března koná velmi zajímavá výstava, nedaleko českých hranic. Stojí její návštěva za to?

Je čtvrtek, zhruba tři ráno. Naše skupina se právě vrací z ženevského autosalonu a všichni se těší do svých postelí. Pro mě však cestování nekončí. Hned jak vybalím věci a na chvíli se prospím, vyzvedávám v Praze novinářský Peugeot 508 GT Line a před desátou ranní už tankuji plnou nádrž na Rozvadově.

Moje další stopy pneumatik totiž směřují na událost, kterou si prostě nemohu nechat ujít. Jmenuje se Retro Classics, koná se v německém Stuttgartu a je to jedna z největších výstav veteránů v Evropě. O stovky kilometrů a několik zastávek dál už konečně míjím bránu Messe Stuttgart, kde na mě čeká 9 hal plných naleštěných skvostů.

Autosalon Ženeva 2019: Velká fotogalerie z 1. dne. Nic není jako dřív!

Autosalon Ženeva 2019: Velká fotogalerie z 1. dne. Nic není jako dřív!

Ze začátku jsem trochu zklamán, hala s tržnicí a zemědělskými stroji ještě není přístupná. Proč zklamán? Protože hala s tržištěm je snad to největší lákadlo. Je totiž opravdu jedno, jestli hledáte prospekt k nějakému autu, i třeba padesát let starému, nebo zpětné zrcátko na BMW E21, tady najdete opravdu vše. Taky si tu můžete nakoupit smaltované cedule, rámečky do rádií, plechové hrníčky nebo designovou sedačku do traktoru. Opravdu.

Já se bez toho musel obejít, pokud se ale vy rozhodnete udělat si o víkendu výlet, bude již vše přístupné. Musím se tedy spokojit „pouze“ se sedmi halami. Nevadí, i tak je tu zhruba 2000 aut. Hned po vstupu do první haly je vám jasné, čeho že je to Stuttgart domov. Troufám si říct, že více než polovina vystavovaných exemplářů je značky Porsche nebo Mercedes-Benz. Aby také ne, jsou tu přece doma.

Autosalon Ženeva 2019: Fotogalerie z 2. dne. Více místa, více detailů

Autosalon Ženeva 2019: Fotogalerie z 2. dne. Více místa, více detailů

Na své si ale přijdou i milovníci amerických, italských, či francouzských aut. Navíc od každé značky tu najdete nějakou limitovanou edici, o které jste třeba ani nevěděli. Stánky jsou tu rozdělené jako všude jinde. Někdo prodává kožené bundy a přistaví si ke stánku Porsche, jiný zase renovuje vzduchem chlazené boxery, tak si tam těch Porsche zaparkuje rovnou raději pět, aby to bylo všem jasné.

Ještě jsem zapomněl dodat, že většina aut je tu na prodej a druhý den výstavy už visí na většině cedulka „prodáno“. Je jedno, jestli máte k dispozici 10.000 nebo 10.000.000 eur. Za obě částky si tu auto koupíte. Chcete vzácný Aston Martin? Mini Cooper? Starou Lancii Beta před renovací? Není problém. Můžete rovnou odjet.

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Lidé jsou tu velmi vstřícní, a to platí jak pro návštěvníky, tak pro vystavovatele. Nejmilejší jsou zástupy tématicky oblečených starších párů, které si obcházejí plechové lásky svého mládí a vzpomínají u toho. Věřte mi, že je jich tu bezpočet, a vždy si s vámi vymění úsměv. Pokud tedy chcete strávit příjemné chvíle ve společnosti motoristických legend a nasát trochu té atmosféry, určitě si najděte čas a povídejte se sem. Pokud to nestihnete, nevadí. Výstava se koná každoročně a pokaždé je stejně skvělá.

Retro Classics Stuttgart 2019: Vstupenky, otevírací doba

Brány výstaviště se otevírají 7. Března v 11:00 dopoledne a zavírají 7 večer. Od pátku do neděle pak platí otevírací doba 9:00 až 18:00. Vstupenka vyjde na 18 eur (450 Kč), respektive 13 eur (325 Kč) za zvýhodněné vstupné pro seniory a děti od 6 do 15 let.

A jak se tam dostanete? Cesta je z Prahy naprosto jednoduchá. Najedete na dálnici D5 a pokračujete přes Plzeň na Rozvadov. Přejedete hranice a pokračujete dalších 265 kilometrů po dálnici A5. Před Heilbronnem se dáte na Stuttgart a pokračujete dalších asi padesát kilometrů. Pořád sledujte cedule na Stuttgart a až se k němu budete blížit, sledujte ukazatele na letiště. Když budete podjíždět obrovský parkovací dům s nápisem Bosch, jste na místě.

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Cesta sem zabere něco málo přes pět hodin. Záleží na tom, jak se na německých dálnicích odvážete. Výstaviště nelze minout, je opravdu obrovské a sousedí s letištěm. Když si tedy nebudete vědět rady, koukejte, kam přistávají letadla, a máte vyhráno.

Atmosféru můžete alespoň částečně nasát nahoře v galerii, kde jsme pro vás něco málo nafotili. Najdete tam i pár fotografií novějších aut. Jejich umístění již brzy objasníme.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků