Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Nejnovější reklamou chce Land Rover ukázat, že model Evoque není jenom hračka pro paničky. S největším zpomalovacím prahem na světě si poradil bez nejmenších problémů.
Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Zpomalovací prahy mají jeden jediný úkol: zpomalit auta a rizikových oblastech a zajistit tak lepší bezpečnost provozu. Bylo to zrovna loni v prosinci, kdy světem prolétla zpráva, že retardéry škodí zdraví, protože auta podle britského Národního institutu pro kvalitu zdraví a péče (NICE) produkují nejvíce škodlivin při neustálené jízdě.

Dává to smysl, automobilka Land Rover však výsledky průzkumu NICE rozmetala na kusy tím, že postavila největší retardér na světě. Instalovala ho do blíže nespecifikovaného britského města, což řadu řidičů pochopitelně překvapilo. Někteří se před ním okamžitě otočili a jeli jinudy, jiní to zkoušeli i s auty, která už od začátku neměla šanci uspět. Třena takový Renault Mégane, který si řádně ohřál přední pneumatiky a jistojistě i spojku.

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Celá tahle šaráda vznikla proto, aby svět viděl, že Range Rover Evoque není pouze SUV pro slečinky, ale vůz se skutečně schopným pohonem všech kol. Na retardér nemohl najet přímo, to by si při nájezdu „orval“ přední nárazník a při sjezdu by se pravděpodobně zapíchnul „čumákem“ do asfaltu, šikmý přejezdu mu ale problém nedělal a dokonce hezky vyvěsil zadní kola.

Jde v podstatě o překážku, prostřednictvím které automobilky demonstrují jednak funkci pohonu všech kol, ale také torzní tuhost karoserie. Ta totiž při podobných manévrech dostává pěkně zabrat.

Vzpomínám si, že kdy Land Rover před lety nechal v Rakousku testovat novináře tehdy nový Evoque, dovezl něco podobného. Tehdy však nešlo o retardér, ale normální „střechu“. Stejnou věc jsem loni zkoušel v Barceloně se Seatem Ateca. Také uspěl na výbornou.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků