Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Nejnovější reklamou chce Land Rover ukázat, že model Evoque není jenom hračka pro paničky. S největším zpomalovacím prahem na světě si poradil bez nejmenších problémů.
Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Zpomalovací prahy mají jeden jediný úkol: zpomalit auta a rizikových oblastech a zajistit tak lepší bezpečnost provozu. Bylo to zrovna loni v prosinci, kdy světem prolétla zpráva, že retardéry škodí zdraví, protože auta podle britského Národního institutu pro kvalitu zdraví a péče (NICE) produkují nejvíce škodlivin při neustálené jízdě.

Dává to smysl, automobilka Land Rover však výsledky průzkumu NICE rozmetala na kusy tím, že postavila největší retardér na světě. Instalovala ho do blíže nespecifikovaného britského města, což řadu řidičů pochopitelně překvapilo. Někteří se před ním okamžitě otočili a jeli jinudy, jiní to zkoušeli i s auty, která už od začátku neměla šanci uspět. Třena takový Renault Mégane, který si řádně ohřál přední pneumatiky a jistojistě i spojku.

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Celá tahle šaráda vznikla proto, aby svět viděl, že Range Rover Evoque není pouze SUV pro slečinky, ale vůz se skutečně schopným pohonem všech kol. Na retardér nemohl najet přímo, to by si při nájezdu „orval“ přední nárazník a při sjezdu by se pravděpodobně zapíchnul „čumákem“ do asfaltu, šikmý přejezdu mu ale problém nedělal a dokonce hezky vyvěsil zadní kola.

Jde v podstatě o překážku, prostřednictvím které automobilky demonstrují jednak funkci pohonu všech kol, ale také torzní tuhost karoserie. Ta totiž při podobných manévrech dostává pěkně zabrat.

Vzpomínám si, že kdy Land Rover před lety nechal v Rakousku testovat novináře tehdy nový Evoque, dovezl něco podobného. Tehdy však nešlo o retardér, ale normální „střechu“. Stejnou věc jsem loni zkoušel v Barceloně se Seatem Ateca. Také uspěl na výbornou.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 40 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky