Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Nejnovější reklamou chce Land Rover ukázat, že model Evoque není jenom hračka pro paničky. S největším zpomalovacím prahem na světě si poradil bez nejmenších problémů.
Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Zpomalovací prahy mají jeden jediný úkol: zpomalit auta a rizikových oblastech a zajistit tak lepší bezpečnost provozu. Bylo to zrovna loni v prosinci, kdy světem prolétla zpráva, že retardéry škodí zdraví, protože auta podle britského Národního institutu pro kvalitu zdraví a péče (NICE) produkují nejvíce škodlivin při neustálené jízdě.

Dává to smysl, automobilka Land Rover však výsledky průzkumu NICE rozmetala na kusy tím, že postavila největší retardér na světě. Instalovala ho do blíže nespecifikovaného britského města, což řadu řidičů pochopitelně překvapilo. Někteří se před ním okamžitě otočili a jeli jinudy, jiní to zkoušeli i s auty, která už od začátku neměla šanci uspět. Třena takový Renault Mégane, který si řádně ohřál přední pneumatiky a jistojistě i spojku.

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Celá tahle šaráda vznikla proto, aby svět viděl, že Range Rover Evoque není pouze SUV pro slečinky, ale vůz se skutečně schopným pohonem všech kol. Na retardér nemohl najet přímo, to by si při nájezdu „orval“ přední nárazník a při sjezdu by se pravděpodobně zapíchnul „čumákem“ do asfaltu, šikmý přejezdu mu ale problém nedělal a dokonce hezky vyvěsil zadní kola.

Jde v podstatě o překážku, prostřednictvím které automobilky demonstrují jednak funkci pohonu všech kol, ale také torzní tuhost karoserie. Ta totiž při podobných manévrech dostává pěkně zabrat.

Vzpomínám si, že kdy Land Rover před lety nechal v Rakousku testovat novináře tehdy nový Evoque, dovezl něco podobného. Tehdy však nešlo o retardér, ale normální „střechu“. Stejnou věc jsem loni zkoušel v Barceloně se Seatem Ateca. Také uspěl na výbornou.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků