Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Nejnovější reklamou chce Land Rover ukázat, že model Evoque není jenom hračka pro paničky. S největším zpomalovacím prahem na světě si poradil bez nejmenších problémů.
Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Zpomalovací prahy mají jeden jediný úkol: zpomalit auta a rizikových oblastech a zajistit tak lepší bezpečnost provozu. Bylo to zrovna loni v prosinci, kdy světem prolétla zpráva, že retardéry škodí zdraví, protože auta podle britského Národního institutu pro kvalitu zdraví a péče (NICE) produkují nejvíce škodlivin při neustálené jízdě.

Dává to smysl, automobilka Land Rover však výsledky průzkumu NICE rozmetala na kusy tím, že postavila největší retardér na světě. Instalovala ho do blíže nespecifikovaného britského města, což řadu řidičů pochopitelně překvapilo. Někteří se před ním okamžitě otočili a jeli jinudy, jiní to zkoušeli i s auty, která už od začátku neměla šanci uspět. Třena takový Renault Mégane, který si řádně ohřál přední pneumatiky a jistojistě i spojku.

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Celá tahle šaráda vznikla proto, aby svět viděl, že Range Rover Evoque není pouze SUV pro slečinky, ale vůz se skutečně schopným pohonem všech kol. Na retardér nemohl najet přímo, to by si při nájezdu „orval“ přední nárazník a při sjezdu by se pravděpodobně zapíchnul „čumákem“ do asfaltu, šikmý přejezdu mu ale problém nedělal a dokonce hezky vyvěsil zadní kola.

Jde v podstatě o překážku, prostřednictvím které automobilky demonstrují jednak funkci pohonu všech kol, ale také torzní tuhost karoserie. Ta totiž při podobných manévrech dostává pěkně zabrat.

Vzpomínám si, že kdy Land Rover před lety nechal v Rakousku testovat novináře tehdy nový Evoque, dovezl něco podobného. Tehdy však nešlo o retardér, ale normální „střechu“. Stejnou věc jsem loni zkoušel v Barceloně se Seatem Ateca. Také uspěl na výbornou.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků