Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Nejnovější reklamou chce Land Rover ukázat, že model Evoque není jenom hračka pro paničky. S největším zpomalovacím prahem na světě si poradil bez nejmenších problémů.
Retardéry prý škodí zdraví. Land Rover má jiný názor, postavil největší na světě

Zpomalovací prahy mají jeden jediný úkol: zpomalit auta a rizikových oblastech a zajistit tak lepší bezpečnost provozu. Bylo to zrovna loni v prosinci, kdy světem prolétla zpráva, že retardéry škodí zdraví, protože auta podle britského Národního institutu pro kvalitu zdraví a péče (NICE) produkují nejvíce škodlivin při neustálené jízdě.

Dává to smysl, automobilka Land Rover však výsledky průzkumu NICE rozmetala na kusy tím, že postavila největší retardér na světě. Instalovala ho do blíže nespecifikovaného britského města, což řadu řidičů pochopitelně překvapilo. Někteří se před ním okamžitě otočili a jeli jinudy, jiní to zkoušeli i s auty, která už od začátku neměla šanci uspět. Třena takový Renault Mégane, který si řádně ohřál přední pneumatiky a jistojistě i spojku.

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Celá tahle šaráda vznikla proto, aby svět viděl, že Range Rover Evoque není pouze SUV pro slečinky, ale vůz se skutečně schopným pohonem všech kol. Na retardér nemohl najet přímo, to by si při nájezdu „orval“ přední nárazník a při sjezdu by se pravděpodobně zapíchnul „čumákem“ do asfaltu, šikmý přejezdu mu ale problém nedělal a dokonce hezky vyvěsil zadní kola.

Jde v podstatě o překážku, prostřednictvím které automobilky demonstrují jednak funkci pohonu všech kol, ale také torzní tuhost karoserie. Ta totiž při podobných manévrech dostává pěkně zabrat.

Vzpomínám si, že kdy Land Rover před lety nechal v Rakousku testovat novináře tehdy nový Evoque, dovezl něco podobného. Tehdy však nešlo o retardér, ale normální „střechu“. Stejnou věc jsem loni zkoušel v Barceloně se Seatem Ateca. Také uspěl na výbornou.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků