Restomod založený na tradičních hodnotách. Tenhle Peugeot 205 GTI nadchne sběratele i vyznavače rychlého svezení

Tolman Engineering přistupuje ke svým projektům s nebývalou pokorou k zachování původního ducha. Jeho nejnovější Peugeot 205 GTI má původní motor, ale jezdí lépe než nový.

Po záplavě konverzí klasických vozů na elektromobily je příjemné si přečíst o modernizaci vyznávající tradiční hodnoty. Anglická společnost Tolman Engineering se zaměřuje na renovace a servis historických vozidel, a to i ze světa závodních speciálů. Má tak mimořádně citlivý přístup, což je patrné na jejím nejnovějším projektu.

Tím je Peugeot 205 GTI, který na první pohled dává najevo svěžího ducha originálu. Není divu, vždyť na začátku byl celý vůz odstrojen na holý skelet. Dále prošel pečlivou přípravou pro následné nanesení antikorozní ochrany, ochrany proti kamínkům, a nakonec ještě přišla řada na keramický „kabátek“. Jedinou změnou exteriéru je osazení LED žárovkami pro komfortnější jízdu za tmy.

Mnohem rozsáhlejší modifikace se udály v útrobách vozu. Předně původní čtyřválec o objemu 1,9 litru prošel kompletní mechanickou obnovou. Tolman jej osadil novými vačkami, hlavou válců, sportovním výfukem a řídicí jednotkou Motec. Dále přidal repasovanou pětirychlostní převodovku s moderními řadicími tyčemi a pouzdry. Výsledkem je výkon 149 kW. To nezní nijak závratně, ale lehký hatchback i tak zvládne sprint na stovku za 6,5 sekundy.

Podvozek je osazen tlumiči Bilstein, které Tolman naladil přesně dle temperamentu 205 GTI. Moderní jízdní vlastnosti vozu dodávají nastavitelná ramena, zakázkový stabilizátor a za příplatek můžete mít i diferenciál Quaife Automatic Torque Biasing pro lepší trakci. Volitelná brzdová soustava využívá třmeny AP Racing doplněné nerezovým vedením.

Interiér lze obohatit digitálním přístrojovým štítem Motec a dotykovým multimediálním zařízením. Spárování s externími zařízeními je možné pomocí Bluetooth.

Vyobrazený exemplář slouží pro prezentaci potenciálním zákazníkům. Tolman na takto upraveném 205 GTI stráví přibližně 700 hodin a vůz si cení minimálně na 1.551.000 Kč.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Váš názor Další článek: Vypadá jako youngtimer, ale jde o nové auto. Suzuki za 150 tisíc má manuál a pohon zadních kol

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,