Reprezentativní unikát: Audi A8 L extended

U Audi je zákazník pánem – a to i v případech, kdy má skutečně mimořádně neobvyklé požadavky. Aktuálním příkladem je Audi A8*: Na přání jednoho evropského zákazníka vyrobila prémiová značka první individuální limuzínu v královském formátu. S délkou 6,36 metru a rozvorem 4,22 metru nabízí A8 L extended* cestujícím na celkem šesti sedadlech prvotřídní komfort. Tento koncept vyvolal zájem dalších zákazníků, kteří si již u Audi objednali nevšední limuzínu z individuální výroby.
Reprezentativní unikát: Audi A8 L extended

Odborníci investovali do vývoje a výroby neobvykle dlouhé luxusní limuzíny necelý rok. Výsledkem je noblesní unikát, který ve všech kritériích splňuje vysoké standardy sériově vyráběného modelu. Velkou výzvou bylo zajištění bezpečnosti a tuhosti karoserie v rozměru XXL a návrh elegantní siluety.

Audi A8 L extended těží z výhody lehké karoserie sériově vyráběného modelu, která používá koncept prostorového rámu Audi Space Frame a je téměř kompletně zhotovena z hliníku. V rámci zakázkové výroby prodloužili inženýři boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, které slouží také k vedení vzduchu tunelem. Dvojitá zadní stěna odděluje prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Do střechy byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy. Díky těmto opatřením dosahuje torzní tuhost a tuhost v ohybu téměř úrovně modelu A8 L*.

Reprezentativní limuzína ve formátu XXL v decentním metalickém odstínu modrá moonlight přesahuje svým rozvorem a vnější délkou dlouhou verzi modelu Audi A8 v obou případech o 1,09 metru. Aby byl zajištěn harmonický průběh linie střechy, byla kompletní karoserie od střešních sloupků A přepracována. Do střechy integrovali specialisté skleněné střešní okno o délce 2,40 metru, které přispívá k ještě velkorysejšímu vnímání vnitřního prostoru.

Sluneční rolety – pro každou řadu sedadel jedna – zabraňují nadměrnému zahřívání interiéru při intenzivním slunečním záření. Do předních a zadních světlometů jsou integrována malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou.

Všichni cestující sedí v modelu Audi A8 L extended ve směru jízdy. Šest sedadel je čalouněno mimořádně měkkou kůží Valcona v sametově béžovém odstínu. Druhá i třetí řada je tvořena elektricky nastavitelnými samostatnými sedadly. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Pohon unikátní verze modelu A8 zajišťuje motor 3.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem až 440 N.m. Limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Osmistupňová samočinná převodovka tiptronic předává hnací sílu trvalému pohonu všech kol quattro. Za 19“ koly v designu s 15 paprsky je uložena brzdová soustava z modelu Audi S8*, která zaručuje suverénní zpomalení více než šestimetrové limuzíny s pohotovostní hmotností 2418 kilogramů.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků