A záleží vůbec na hodnotě krouťáku u elektromobilu ?
Záleží na něm stejně, jako u spalovacího motoru. Ale protože obvykle bývá dostupný téměř konstantní na celém spektru otáček, má u elektromobilů mnohem větší výpovědní hodnotu.
Gouda: To se ovšem hluboce mýlíš. Jednak není točivý moment elektromotorů v elektromobilech vůbec konstatní (teda je, ale jen ve velmi nízkých otáčkách), a za druhé autem hýbe pouze výkon, krouťák ne. Krouťák si v převodech libovolně zvětšíš, ale auto díky tomu rychleji nepojede
Ale nie nie nie hlboko sa mylite vy pán Vana666 - da sa povedat ze priebeh krutiaceho momentu u asynch. el motoru v tesle je naozaj konštantny.. konkretne 0 - 5300 otačok je dostupny v plnej výške cca 600 Nm.. Až po prekročení týchto otáčok začne postupne klesať.
Eniel: děkuji, jen jste potvrdil že mám pravdu. Maximální otáčky motoru v Tesle jsou tuším kolem 13000ot./min, takže pokud je moment konstantní do "pouhých" 5300 otáček tak se opravdu jedná o omezené pásmo relativně nízkých otáček a v motor tedy rozhodně nedrží konstatní moment ve všech otáčkách. Přesně jak jsem napsal.Mimochodem u nejvýkonnějšího provedení Modelu S se 310kW vydrží maximum momentu 600 Nm jen do 4930 otáček. Tesla sice udává na svých stránkách rozsah až do 5100, ale jednoduchá kontrola kterou nepochybně zvládnete i Vy prokáže, že tento údaj je chybný.
No a výkon je určen točivým momentem v určitých otáčkách :) ale jak to mají elektromotory, tooo netušim :)
No pěkný no, ale kdy nám konečně někdo vyrobí el.mobil za 100 tisíc jen na to městské ježdění je asi ve hvězdách, co?
To je v pořadí. Nejdřív se musí pořádně rejžovat, pak až se bude jezdit levně
Maximálka 193 km/h ? To jako že na zostuzení tohodle pětisetkoňového zázraku na dálnici bude stačit i fabia se čtrnáctistovkou pod kapotou ?
Pravděpodobně to nemá převodovku. Jede ta Fabie na jeden rychlostní převod 193 km/h a na tentýž zrychluje 0-100 za 3,4 sekundy? Já myslím, že ne.
No a ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.