Nejde sice o auto, ale v historii kopřivnické Tatry má Slovenská strela nepochybně zasloužené místo. Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený u muzea Tatry... Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Nejde sice o auto, ale v historii kopřivnické Tatry má Slovenská strela nepochybně zasloužené místo. Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený u muzea Tatry... | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

...prochází kompletní renovací už dva roky a automobilka nyní oznamuje, že práce na legendárním stroji pomalu a jistě míří ke konci. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

...prochází kompletní renovací už dva roky a automobilka nyní oznamuje, že práce na legendárním stroji pomalu a jistě míří ke konci. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Poslední zveřejněné fotografie z procesu renovace ukazují již dokončenou, čerstvě nalakovanou karoserii v co nejbližší podobě originálního odstínu „jasně zářivé višňové". Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Poslední zveřejněné fotografie z procesu renovace ukazují již dokončenou, čerstvě nalakovanou karoserii v co nejbližší podobě originálního odstínu „jasně zářivé višňové". | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Pohled nechybí ani do interiéru, rovněž oděného do červené s novým obložením a šachovnicí na podlaze. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Pohled nechybí ani do interiéru, rovněž oděného do červené s novým obložením a šachovnicí na podlaze. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Navrácení vlaku do původního stavu má od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvádí, že práce dosud zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Navrácení vlaku do původního stavu má od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvádí, že práce dosud zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Ostatně dřívější  aktualizace průběhu renovace  již zmiňovala kompletně vyvařenou a zrekonstruovanou karoserii, nápravy i repasované pohonné jednotky. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Ostatně dřívější aktualizace průběhu renovace již zmiňovala kompletně vyvařenou a zrekonstruovanou karoserii, nápravy i repasované pohonné jednotky. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Práce probíhají pod přísným dohledem odborníků, kdy se využívají původní plány ze 30. let minulého století, ale také dobové fotky. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Práce probíhají pod přísným dohledem odborníků, kdy se využívají původní plány ze 30. let minulého století, ale také dobové fotky. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

„Paradoxně se mnoho věcí, které byly v průběhu let změněny, vrací do své původní podoby. Lze tedy říci, že Strela bude více původní, než byla před zahájením renovace,“ zmiňuje na svém facebooku Tatra Trucks. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

„Paradoxně se mnoho věcí, které byly v průběhu let změněny, vrací do své původní podoby. Lze tedy říci, že Strela bude více původní, než byla před zahájením renovace,“ zmiňuje na svém facebooku Tatra Trucks. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Objevilo se přitom i pár kuriozit. Například na obložení stěn se našly původní noviny z roku 1936 s dobře čitelným textem o aktuální politické situaci nebo výsledcích fotbalových utkání. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Objevilo se přitom i pár kuriozit. Například na obložení stěn se našly původní noviny z roku 1936 s dobře čitelným textem o aktuální politické situaci nebo výsledcích fotbalových utkání. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela byla vyvíjená pod dohledem hlavního konstruktéra Hanse Ledwinky. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela byla vyvíjená pod dohledem hlavního konstruktéra Hanse Ledwinky. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Motorový vůz s typovým označením M 290.0 byl vyroben ve dvou exemplářích (jeden byl zničen při požáru) a poháněla jej dvojice kapalinou chlazených zážehových šestiválců Tatra ve spojení s elektromotory. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Motorový vůz s typovým označením M 290.0 byl vyroben ve dvou exemplářích (jeden byl zničen při požáru) a poháněla jej dvojice kapalinou chlazených zážehových šestiválců Tatra ve spojení s elektromotory. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Vlaky vznikly pro potřeby Československých státních drah. Provoz na trase Praha – Brno – Bratislava byl zahájen 13. července 1936. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Vlaky vznikly pro potřeby Československých státních drah. Provoz na trase Praha – Brno – Bratislava byl zahájen 13. července 1936. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela bude nepochybně jedním z taháků nového technického muzea v Kopřivnici, jehož otevření je naplánováno na příští rok a které vzniká na místě bývalé slévárny. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela bude nepochybně jedním z taháků nového technického muzea v Kopřivnici, jehož otevření je naplánováno na příští rok a které vzniká na místě bývalé slévárny. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Nový pavilón, ve kterém bude vlak vystaven, je již hotov. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Nový pavilón, ve kterém bude vlak vystaven, je již hotov. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

 Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

| Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slovenská strela alias Tatra T 68 (M 290.0) | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

...prochází kompletní renovací už dva roky a automobilka nyní oznamuje, že práce na legendárním stroji pomalu a jistě míří ke konci. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
Poslední zveřejněné fotografie z procesu renovace ukazují již dokončenou, čerstvě nalakovanou karoserii v co nejbližší podobě originálního odstínu „jasně zářivé višňové". Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
Pohled nechybí ani do interiéru, rovněž oděného do červené s novým obložením a šachovnicí na podlaze. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
Navrácení vlaku do původního stavu má od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvádí, že práce dosud zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
19
Fotogalerie

Renovace Slovenské strely jde do finále! Chlouba Kopřivnice odhalila i pár kuriozit

Mnoho práce už nezbývá a vlak se příští rok ukáže veřejnosti v novém pavilonu muzea v Kopřivnici.

Nejde sice o auto, ale v historii kopřivnické Tatry má Slovenská strela nepochybně zasloužené místo. Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený u muzea Tatry, prochází kompletní renovací už dva roky a automobilka nyní oznamuje, že práce na legendárním stroji pomalu a jistě míří ke konci.

Poslední zveřejněné fotografie z procesu renovace ukazují již dokončenou, čerstvě nalakovanou karoserii v co nejbližší podobě originálního odstínu „jasně zářivé višňové". Pohled nechybí ani do interiéru, rovněž oděného do červené s novým obložením a šachovnicí na podlaze.

Navrácení vlaku do původního stavu má od září 2018 na starosti společnost ČMŽO – elektronika, která uvádí, že práce dosud zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Na starší snímky z renovace i dobové fotografie Slovenské strely se můžete v galerii podívat taktéž.

Ostatně dřívější aktualizace průběhu renovace již zmiňovala kompletně vyvařenou a zrekonstruovanou karoserii, nápravy i repasované pohonné jednotky. Práce probíhají pod přísným dohledem odborníků, kdy se využívají původní plány ze 30. let minulého století, ale také dobové fotky.

„Paradoxně se mnoho věcí, které byly v průběhu let změněny, vrací do své původní podoby. Lze tedy říci, že Strela bude více původní, než byla před zahájením renovace,“ zmiňuje na svém facebooku Tatra Trucks. Objevilo se přitom i pár kuriozit. Například na obložení stěn se našly původní noviny z roku 1936 s dobře čitelným textem o aktuální politické situaci nebo výsledcích fotbalových utkání.

Slovenská strela byla vyvíjená pod dohledem hlavního konstruktéra Hanse Ledwinky. Motorový vůz s typovým označením M 290.0 byl vyroben ve dvou exemplářích (jeden byl zničen při požáru) a poháněla jej dvojice kapalinou chlazených zážehových šestiválců Tatra ve spojení s elektromotory. Vlaky vznikly pro potřeby Československých státních drah. Provoz na trase Praha – Brno – Bratislava byl zahájen 13. července 1936.

Slovenská strela bude nepochybně jedním z taháků nového technického muzea v Kopřivnici, jehož otevření je naplánováno na příští rok a které vzniká na místě bývalé slévárny. Nový pavilón, ve kterém bude vlak vystaven, je již hotov.

Doporučujeme

Články odjinud