Renm RM580: Porsche 911 Turbo od protinožců

Ladičské firmy zaměřené na modifikace evropských vozů nejsou pouze záležitostí Německa. Sporťáky upravují i v Austrálii.

Příkladem může být společnost s prazvláštním jménem Renm sídlící v Melbourne, jež nyní představila sadu svých modifikací určených pro stuttgartský sportovní vůz Porsche 911 997 Turbo. Novinka nese označení Renm RM580 a nepřekvapí, že její kódové označení más cosi společného s výkonem upraveného motoru v koních.

Standardní hodnoty pohonné jednotky Porsche 997 Turbo jsou působivé, vůz vykazuje výkon rovných 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 650 Nm. U firmy Renm tyto parametry navýšili o 16, resp. 23 % na 580 koní (426 kW) a 800 Nm. O podrobnostech se oficiální prameny nezmiňují, nicméně očekáváme, že těchto zlepšení bylo dosaženo pouze přeprogramováním řídicí jednotky a instalací nového výfukového traktu z nerezové oceli, který navíc řidiči umožňuje regulovat akustický projev motoru.

Po posilovací kúře zrychlí Porsche 997 Turbo Renm RM580 z klidu na 100 km/h za 3,1 s a dosáhne rychlosti 325 km/h. Což bude doszajista stačit na to, aby majitel dostal v Austrálii tučnou pokutu za nezvládnutí řízení jako kdysi Lewis Hamilton...

Drobných změn doznaly též závěsy kol modifikované s ohledem na zlepšení stability při vyšších rychlostech a dostupné v několika provedeních v závislosti na preferencích majitele. Zvenčí si všimneme snad jen výrazných, trojdílných kovaných ráfků, úpravy interiéru se omezily prakticky pouze na zástavbu nového volantu a sady obkladových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Inu, RM580 by v Evropě zřejmě příliš nevyniklo, nicméně u protinožců si své příznivce jistě najde. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renm RM580 is grafem výkonu a točivého momentu upraveného motoru
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky