Renm RM580: Porsche 911 Turbo od protinožců

Ladičské firmy zaměřené na modifikace evropských vozů nejsou pouze záležitostí Německa. Sporťáky upravují i v Austrálii.

Příkladem může být společnost s prazvláštním jménem Renm sídlící v Melbourne, jež nyní představila sadu svých modifikací určených pro stuttgartský sportovní vůz Porsche 911 997 Turbo. Novinka nese označení Renm RM580 a nepřekvapí, že její kódové označení más cosi společného s výkonem upraveného motoru v koních.

Standardní hodnoty pohonné jednotky Porsche 997 Turbo jsou působivé, vůz vykazuje výkon rovných 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 650 Nm. U firmy Renm tyto parametry navýšili o 16, resp. 23 % na 580 koní (426 kW) a 800 Nm. O podrobnostech se oficiální prameny nezmiňují, nicméně očekáváme, že těchto zlepšení bylo dosaženo pouze přeprogramováním řídicí jednotky a instalací nového výfukového traktu z nerezové oceli, který navíc řidiči umožňuje regulovat akustický projev motoru.

Po posilovací kúře zrychlí Porsche 997 Turbo Renm RM580 z klidu na 100 km/h za 3,1 s a dosáhne rychlosti 325 km/h. Což bude doszajista stačit na to, aby majitel dostal v Austrálii tučnou pokutu za nezvládnutí řízení jako kdysi Lewis Hamilton...

Drobných změn doznaly též závěsy kol modifikované s ohledem na zlepšení stability při vyšších rychlostech a dostupné v několika provedeních v závislosti na preferencích majitele. Zvenčí si všimneme snad jen výrazných, trojdílných kovaných ráfků, úpravy interiéru se omezily prakticky pouze na zástavbu nového volantu a sady obkladových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Inu, RM580 by v Evropě zřejmě příliš nevyniklo, nicméně u protinožců si své příznivce jistě najde. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renm RM580 is grafem výkonu a točivého momentu upraveného motoru
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků