Renaultu se v Evropě stále nedaří, pomohou Twingo s Lagunou?

25 komentářů

Martin
27. července • 13:22

O renckovi jako autu vubec neuvazuji.
1.kvalita
2. a hlavni duvod: se svou vyskou 190 cm se za volant Megana proste nevejdu, to auto je strasne nizke. Logan MCV je na tom lepe, ale ma zase prilis nizko celni sklo.
To jsou ti Francouzi tak mali?

Fred
27. července • 15:01

Špatná kvalita francouzských a italských aut je pouze předsudek. Stačí se mrknout do nějakých statistik spolehlivosti (třeba TUV). Já se se svou výškou (shodou okolností 190 cm) do Megana v pohodě vejdu. Možná by stačilo jen seřídit sedačku (dolu), jinak si to nedovedu vysvětlit. Nicméně v Loganu je místa nad hlavou opravdu o poznání víc.

Dusan
29. července • 1:16

TUV je pro Renault naprosto idealni statistika. TUV totiz zahrnuje pouze auta, ktera jsou pojizdna, tj. vsechny krome Renaultu. ;-) TUV resi ruzne prkotiny kvuli kterym neprojdete technickou, zatimco problemy Renaultu jsou povetsinou tak zasadni, ze proste byste ten TUV museli absolvovat na podvalniku. To ze u Laguny bezne u dieselu odchazeji turba nekde kolem 60.000km, to ze zniceni manualni prevodovky lehce pres sto tisic je naprosto bezne a ze naprava osmdesat tisic najede jen s velkym skripenim zubu (pardon cepu) ci to ze elektronika uz u zbrusu novych vozu stavkuje k nepojizdnosti totiz TUV zjisti jen tezko.

Fred
29. července • 14:57

Ale notak, tomu snad ani sám nevěříš... :-D

jogurt
29. července • 18:47

Tomu není třeba věřit, protože jde o fakt.

MT
27. července • 17:25

Spatná kvalita italských aut s výjimkou Alfy, o níž to platí dále, je skutečně do značné míry předsudek, zaviněný donedávna platným faktem. O fransouzských autech a o Renaultu obzvlášt ale bohužel tak optimisticky mluvit nejde. I když se o něco málo zlepšila například kvalita materiálů a částečně i zpracování, je pořád výrazně horší než u srovnatelné cenové konkurence z EU i Japonska. a o životnosti to platí trojnásob. To, že TUV třeba uvádí jen průměrné a ne podprůměrné výsledky, nic neznamená. Renault je v D typickým privátním autem lidí s nižšími příjmy a tím pádem má menší kilometrové proběhy než firemní vozy. A TUV auta kategorizuje podle věku, ne podle počtu km. Kromě toho se lze celkem snadno dopídit zkušeností servisů a tam si v případě renaultu libují, že práce mají rozhodně víc než dost. Moje zkušenost s lagunou s naftovým motorem je otřesná, drobné závady raději vůbec nepočítám a smrt nastala za stavu 140tkm, když se musela měnit totálně opotřebená vačková hřídel a to se nestává ani u korejců. Frantíci asi zapomněli kalit ocel, byla vydřená na všech vačkách. A v servisu se divili, čemu že se divím, to je prý naprosto běžné. Já se pak divil, když jsem platil. A protože moje předchozí zkušenost s Xsarou nebyla o moc lepší, zamířil jsem do jiných zeměpisných šířek, proti renaultu ne o moc dráž, ale už tři roky nevím, co je to závada na autě.

Jarda
27. července • 18:18

Je tady jeden neoddiskutovatelný fakt: Ať si kdo chce, jak chce chválí francouzská a italská auta - podívejte se na jakékoliv žebříčky spolehlivosti a spokojenosti majitelů (TUV, JD Power apod), tak ať se jedná o auta 3-letá nebo 15-letá, po důkladnějším prostudování vždy zjistíte, že první půlka žebříčku je naplněna z 80% auty japonskými a německými a v dolní půlka z 80% auty francouzskými a italskými. Vyjimky, které vybočí z tohoto pravidla existují, ale jsou to opravdu výjimky. V tom jsou rozprášení korejci a zbytek světa.

Fred
27. července • 23:10

Ok, uznávám, že je Renault spíše v druhé polovině tabulky. Ale měl bys dodat, že tam je spolu s německými auty (kterým to ale ovšem nikdo nikdy nevyčítá). Například Renault Mégane je v posledním TUV Reportu na 56. místě. Nicméně až za ním jsou: BMW 3, BMW 5, BMW X5, BMW Z4, Mercedes E, Mercedes S, Mercedes ML, Audi A6, VW Passat, VW Lupo, VW Sharan. Za Méganem najdeš třeba i Volvo S60, Volvo S80 a Volvo V70. Dokonce i pár japonců, jako třeba Nissan Primera nebo Mitsubishi Carisma. A nejméně spolehlivým autem vůbec je VW Sharan. Jenže běda tomu, kdo by řekl, že je například VW Sharan nespolehlivé auto. :o)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
28. července • 8:49

Jo souhlasím - trojice Sharan, Alhambra, Galaxy byl průser od počátku....nevím, kdo má hlavní podíl na takové poruchovosti, zda VW nebo Ford.
Ale jedná se o hodně starou koncepci, tuším, že se dělá od roku 1995.

jogurt
28. července • 22:40

Dělá se od roku 1994, za převodovky, elektroinstalaci a přední nápravu byl konstrukčně odpovědný Ford. A tyhle body představovaly 70% všech závad. Dnes už je to úplně jinak, Galaxy už je nový mimo kooperaci - a problémů má více než dost, Sharan je kmet, sice s už dotaženou kvalitou, ale zastaralý až na půdu. Přesto ve skutečnosti dopadají kvalitativně staré gakaxy a sharany podle servisů i STK podtstaně lépe než voyagery, espace a carnivaly.

SMRT
27. července • 10:06

Proc si kupovat Renault kdyz jsou na trhu lepsi znacky?

Mike
27. července • 10:50

Třeba kvůli skvělý bezpečnosti, výborným naftovým i benzínovým motoům, parádní výbavě, nadprůměrné kvalitě, fantastickému designu, výbornému pohodlí a vynikající ceně.

puck
27. července • 21:07

ako majitel laguny s tym suhlasim az na tu kvalitu :-)
na druhu strnau renault servis dokaze kvalitne nasrat :-)

Mirda
27. července • 12:19

Problem je ten, ze vetsi cast lidi povazuje dizajn prilis "svojsky" a neoslovuje je, a zvesti o mizerne kvalite se stale siri. Existuje jenom jedina cesta ven a to ta fiatacka - tj. podstatna zmena dizajnu u vsech modelu. Teprve auta, ktera vypadaji jinak nez ta se spatnou povesti (a je lhostejno zda zaslouzene ci ne) mohou presvedcit nove kupce. Je to otazka vice psychologicka nez technicka, a zda se, ze to v Renaultu nechteji prijmout.

Ghostyx
27. července • 13:00

Posledni dobou sla kvalita znacne nahoru... Nemyslim si, ze by byl problem az tak v designu, ale osobne si myslim, ze cesta zmeny designu nebo prejmenovani celych rad je tou jednodussi cestou a efektivnejsi pro vyrobce, kteri jsou jiz na dne, coz byl pripad Fiatu... U vyrobcu, kteri jsou kapitalove silni se toto delat az tak nemusi, ale pochopitelne za cenu docasne klesajicich prodeju do doby, nez si zakaznici na nove skutecnosti zvyknou a opet se vrati... ;-)

Mirda
27. července • 14:59

Neco na tom je. Uvidime, zda je R. skutecne jenom ve fazi prechodneho mirneho poklesu, ktery se zlepsi sam, ci je to trvalejsi trend, ktery musi byt zlomen ofenzivnejsim postupem. Ja si myslim, ze pokud je nejaka konstrukcni filozofie neprilis uspesna, je treba ji zmenit a ne nove vozy stavet ve stejnem duchu jako predchozi. Napr. u nove Laguny zadny pokus o zmenu nevidim. Postup mirneho pokroku v mezich zakona muze prenes spatnou povest i na novou generaci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ghostyx
28. července • 0:55

No s tou Lagunou mas Mirdo pravdu, tady by uz mozna stalo za to pro prichazejici novy model se zamyslet i nad zmenou nazvu cele rady, protoze byt je ted Laguna II po faceliftu velmi kvalitni auto, tak ta spatna povest co ji provazela pred faceliftem se proste smazat da jen tezko... Pokud to R mysli vazne, ze nova Laguna III ma byt po vsech strankach na spici, tak podle meho nazoru se starym nazvem to bude mit velmi, velmi tezke, protoze problematicky predchudce ji aspon zpocatku urcite nebude delat dobre renome a zpocatku se budou muset podbizet ne jenom cenou... Ale pokud se prokaze opak a Laguna III bude kvalitni auto, tak jak predpovidaji, tak myslim, ze se rychle na tohoto problematickeho predchudce zapomene a prodeje porostou... V tom zase obdivuji odvahu a urcitou zatvrzelost frantiku v tom, ze to jen tak bez boje nevzdaji a stuj co stuj jdou hlavou proti zdi a neboji se riskovat... :-O

x12345678
27. července • 8:30

Je to jednoduché, laguna i twingo mají tu smůlu, že nemohou jít cenou jako kangoo, thalia a traffic, tedy nadoraz dolů. není totiž kam.O budoucnost renaultu v nejbližší době se ale neobávám. Jednak mu dost pomáhají prodeje nissanu a kromě toho je Francie s koloniemi dost velká na to, aby jej prodeje na frankonacionálně smýšlejících trzích zatím udržely nad vodou. Pokud ale bude pokračovat v tradici ještě horší kvality, než si jen umíme představit, nemusí tu být věčně. Viz Fiat, který po velikých problémech zapracoval na kvalitě produktu a ejhle, už je na tom docela dobře.

Mirda
27. července • 9:07

Ano. Ale nejde jenom o kvalitu. Ta sevzdy pozna az po par mesicich ci letech provozu. Zlom Fiatu zacal v okamziku, kdy opustily podivny dizajn Multiply ci predchoziho Punta, a vyrobili charizmaticka auta, oslovujici vetsi cast zakazniku. Dokud Renault neprestane byt pysny na dizajn, ktery vetsina lidi povazuje za podivny, nemuzou pocitata se zmenou. Jenomze nova Laguna postupuje stale v duchu Meganu a Velsatisu - dizajnu oslovujicim jenom pomerne uzkou skupinu vyhranenych jedincu. Troufnu si tvrdit, ze Laguna tim zachrancem nebude.

Mike
27. července • 10:46

Přesně tak. Lidi si radši kupují obyčejná nevýrazná auta (navíc v nevýrazných barvách). Design Renaultu zkousne málokdo, což je škoda.

Mirda
27. července • 12:33

Nerekl bych, ze si lide kupuji jen nevyrazna auta. Kdyz jsme u toho Fiatu, tak napr. G Punto neni nevyrazne. Je to hluboka psychologie - ale napr. kdyz budeme mluvit o tom, ktere zvire je krasne a ktere ne, vyjde nam celkem jednoznacne, ze drtiva vetsina lidi se shodne na tom, ze napr. pes se nam libi vice nez pavouk. Existuji urcite tvary a krivky, ktere povazuje vetsina jedincu v populaci za krasne. Nerespektovani techto obecnych zakonitosti vede k modelum jako Multipla, VelSatis, ale treba v mensi mire i Megan s vystrcenou zadnici. Samozrejme je spousta lidi, kterym se to libi, ale neni to vetsina. Neni to tolik, aby mohli souperit v prodejich s temi, kteri obecne zakonitosti "krasy" splnuji.

joe
27. července • 15:39

mne osobne sa megan napriklad velmi paci. ako hatch, tak aj sedan, ale predovsetkym kombi, ktore povazujem za jedno z najkrajsich kombicok vobec

Petr
27. července • 14:50

Velmi zajimava myslenka a prirovnani, s temi zviraty.... a tohle obzvlaste " Existuji urcite tvary a krivky, ktere povazuje vetsina jedincu v populaci za krasne " . Je videt ze prispevky mohou byt strucne , pravdive, presne a neurazejici...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirda
27. července • 15:16

Az se cervenam, ale nemam to z vlastni hlavy. Byly o tom nejake vyzkumy. Funguje to az jaksi podprahove na urovni prvni signalni a zpusobuje to, ze k necemu citime sympatie a k necemu odpor, aniz bychom vlastne vedeli proc. A muze to byt opravdu malickost - napr. ze jinak zakrivena svetla se vice podobaji lidskym ocim apod.

OndraZX
27. července • 8:59

No prave novou Lagunu prezentuji, ze by mela byt velmi kvalitni (vyvoj pry byl zameren hlavne na kvalitu) - jak to bude doopravdy to uvidime.

Doporučujeme

Články odjinud