Renaultu se v Evropě stále nedaří, pomohou Twingo s Lagunou?

Francouzská automobilka Renault na tom není po hospodářské stránce zrovna nejlépe. Celkové prodeje neustále klesají.

Za první polovinu letošního roku prodala automobilka 1 266 343 automobilů, což je o 3,8 procenta méně, než ve stejném období loňského roku. Propad zaznamenaly hlavně prodeje v zemích EU, kde Renaultu klesl tržní podíl již na téměř 9 procent.

Trochu optimističtější je situace mimo země Evropské Unie. Renault vykázal růst mimo EU o 5,2 procenta a to hlavně díky skvělým prodejům v zemích Jižní Ameriky, kde prodeje vzrostly o 17,2 procenta. Velmi dobře se Renaultu a dceřiným automobilkám daří v Asii, kde se uplatňuje hlavně fenomén se jménem Logan.

Renault je také velmi úspěšný v segmentu užitkových vozů, kde dominuje evropskému trhu se 166 148 prodanými vozy, což představuje tržní podíl ve výši 14,3 procent.

Výsledky Renaultu jsou tak velmi nevyvážené. Prodeje na hlavních trzích klesají a automobilka tak má v současnosti jen dvě želízka v ohni. Vše by měl napravit nový model Twingo, který se po uvedení stal velmi prodávaným. Druhým vozem, který by měl vše vrátit je Laguna, jejíž třetí generace bude uvedena na trh za dva měsíce.

Pokud tedy dokáži nové modely oslovit zákazníky, bude Renault z nejhoršího venku a po generační obměně modelu Megane, by měl Renault opět získat své původní pozice.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků