Renaultsport Twingo 133 Cup: ještě ostřejší

Renault představuje další pěkně ostrou verzi malého Twinga. To je ještě více upraveno pro vyznavače jízdy na absotluním limitu možností.
Renaultsport Twingo 133 Cup: ještě ostřejší

Vyznavači kompaktních stíhaček zvaných „hot hatch“ dobře vědí, že Renault patří k těm značkám, jež na ně myslí ve dne v noci. Model Clio Renaultsport 200 dostal záhy zdařilého nástupce v podobě typu Megane RS, nyní je zde nejmenší do party, Twingo RS 133 Cup, jenž se vyznačuje podobnými přednostmi jako jeho předchůdci.

Původní Twingo RS 133 (představili jsme vám jej na tomto místě) do prodejů vstoupilo osazené šestnáctiventilovým čtyřválcem s objemem 1,6 l a výkonem plných 133 koní (97 kW). Twingo RS 133 Cup je však ještě o něco ostřejší, ačkoli jeho výkonové parametry se nezměnily.  
 
Nové Twingo RS 133 Cup osloví zejména ty, kteří se raději pořádně svezou a nepotrpí si příliš na komfortních prvcích výbavy. Paradoxem je, že na rozdíl třeba od podobně ztvárněných sportovních modelů Porsche je v porovnání s výchozím Twingem RS pořizovací cena citelně nižší. Inu u Renaultu přece jen smýšlení poněkud konvenčněji a Cup je levnější kvůli tomu, že postrádá třeba klimatizaci, automatická světla a stěrače, zatmavená zadní okna nebo zadní sedadla s oddělenou regulací sklonu, na jejichž místě se objevuje jednoduchá lavice.

Námísto toho verze Cup přichází s novými, o 10 % tužšími pružinami a tlumiči, o 4 mm nižší světlostí a sedmnáctipalcovými litými koly s nízkoprofilovými pneumatikami Continental Sport Contact3 s rozměrem 195/40. Všechny dílčí modifikace směřovaly k zlepšení jídzních vlastností a snížení těžiště.

Za příplatek lze sáhnout po novém programu Black and White připraveném jak pro Renaultsport 133 Cup, tak i pro dražší Renaultsport 133. V jeho rámci zákazník dostane karosérii lakovanou v bílém odstínu Glacier White, s nímž ostře kontrastují černě lakované obklady zrcátek, zadní spoiler a rámy v předním nárazníku. Za další příplatek mohou být černé i ráfky.   
 
Renault Twingo RS 133 Cup je zatím k dispozici pouze ve Velké Británii. Zde se přijímají objednávky od včerejšího dne a první dodávky se očekávají v listopadu. Snad podobnou kapesní střelou obdaří Renault brzy i nás, kteří jezdíme po opačné straně silnice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renaultsport Twingo 133 Cup
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků