Renaultsport Twingo 133 Cup: ještě ostřejší

Renault představuje další pěkně ostrou verzi malého Twinga. To je ještě více upraveno pro vyznavače jízdy na absotluním limitu možností.
Renaultsport Twingo 133 Cup: ještě ostřejší

Vyznavači kompaktních stíhaček zvaných „hot hatch“ dobře vědí, že Renault patří k těm značkám, jež na ně myslí ve dne v noci. Model Clio Renaultsport 200 dostal záhy zdařilého nástupce v podobě typu Megane RS, nyní je zde nejmenší do party, Twingo RS 133 Cup, jenž se vyznačuje podobnými přednostmi jako jeho předchůdci.

Původní Twingo RS 133 (představili jsme vám jej na tomto místě) do prodejů vstoupilo osazené šestnáctiventilovým čtyřválcem s objemem 1,6 l a výkonem plných 133 koní (97 kW). Twingo RS 133 Cup je však ještě o něco ostřejší, ačkoli jeho výkonové parametry se nezměnily.  
 
Nové Twingo RS 133 Cup osloví zejména ty, kteří se raději pořádně svezou a nepotrpí si příliš na komfortních prvcích výbavy. Paradoxem je, že na rozdíl třeba od podobně ztvárněných sportovních modelů Porsche je v porovnání s výchozím Twingem RS pořizovací cena citelně nižší. Inu u Renaultu přece jen smýšlení poněkud konvenčněji a Cup je levnější kvůli tomu, že postrádá třeba klimatizaci, automatická světla a stěrače, zatmavená zadní okna nebo zadní sedadla s oddělenou regulací sklonu, na jejichž místě se objevuje jednoduchá lavice.

Námísto toho verze Cup přichází s novými, o 10 % tužšími pružinami a tlumiči, o 4 mm nižší světlostí a sedmnáctipalcovými litými koly s nízkoprofilovými pneumatikami Continental Sport Contact3 s rozměrem 195/40. Všechny dílčí modifikace směřovaly k zlepšení jídzních vlastností a snížení těžiště.

Za příplatek lze sáhnout po novém programu Black and White připraveném jak pro Renaultsport 133 Cup, tak i pro dražší Renaultsport 133. V jeho rámci zákazník dostane karosérii lakovanou v bílém odstínu Glacier White, s nímž ostře kontrastují černě lakované obklady zrcátek, zadní spoiler a rámy v předním nárazníku. Za další příplatek mohou být černé i ráfky.   
 
Renault Twingo RS 133 Cup je zatím k dispozici pouze ve Velké Británii. Zde se přijímají objednávky od včerejšího dne a první dodávky se očekávají v listopadu. Snad podobnou kapesní střelou obdaří Renault brzy i nás, kteří jezdíme po opačné straně silnice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renaultsport Twingo 133 Cup
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků