Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude závodit

Ne, tohle není žádný další nerealistický koncept. Tohle je skutečné auto, které si už teď můžete koupit a od příštího roku s ním můžete závodit v seriálu Renaultsport Trophy, který je součástí kolotoče World Series by Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od většiny podobných nápadů bude tenhle skutečně jezdit závody a už si ho můžete i koupit, jenom zaplatíte asi deset milionů

Tento jednoúčelový závodní speciál pohání přeplňovaný šestiválec Nismo 3,8 l, který najdete také v Nissanu GT-R. Byl ale upraven pro použití v závodním autě, takže má třeba mazání se suchou vanou. Omezovač otáček je nastaven na 6800 ot./min.

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Tlak přeplňování je regulován tak, aby motor generoval výkon „přes 500 koní“, jak uvádí Renault v tiskové zprávě. Točivý moment prý dosahuje hodnoty 600 Nm, takže se vůz parametry řadí někam mezi kategorie GT3 a DTM. Sedmistupňovou sekvenční převodovku dodává firma Sadev, elektroniku řazení zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnost modelu R.S. 01 je spíše blíž k vozům DTM než GT3 a například aerodynamika je tak efektivní, že auto generuje v rychlosti 300 km/h přítlak 1,7 tuny. Ten je prý srovnatelný s monopostem Formule Renault 3.5.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Celokarbonové šasi spolu se 150litrovou nádrží postavila společnost Dallara podle vzoru formule Renault. Bezpečnost prý odpovídá normám vrcholné kategorie FIA LMP1 pro rok 2014, ocelová ochranná klec je samozřejmostí. Hmotnost vozu nepřesahuje 1100 kg.

O zpomalení se starají karbonové šestipístkové brzdy PFC o průměru kotoučů 380 mm, opatřené závodním ABS. S přilnavostí zadních poháněných hladkých pneumatik Michelin 31/71 R18 zase pomáhá elektronická kontrola trakce. Teď už jen zbývá čekat, jestli se něco podobného, byť v civilizovanějším balení, dostane do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků