Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude závodit

Ne, tohle není žádný další nerealistický koncept. Tohle je skutečné auto, které si už teď můžete koupit a od příštího roku s ním můžete závodit v seriálu Renaultsport Trophy, který je součástí kolotoče World Series by Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od většiny podobných nápadů bude tenhle skutečně jezdit závody a už si ho můžete i koupit, jenom zaplatíte asi deset milionů

Tento jednoúčelový závodní speciál pohání přeplňovaný šestiválec Nismo 3,8 l, který najdete také v Nissanu GT-R. Byl ale upraven pro použití v závodním autě, takže má třeba mazání se suchou vanou. Omezovač otáček je nastaven na 6800 ot./min.

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Tlak přeplňování je regulován tak, aby motor generoval výkon „přes 500 koní“, jak uvádí Renault v tiskové zprávě. Točivý moment prý dosahuje hodnoty 600 Nm, takže se vůz parametry řadí někam mezi kategorie GT3 a DTM. Sedmistupňovou sekvenční převodovku dodává firma Sadev, elektroniku řazení zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnost modelu R.S. 01 je spíše blíž k vozům DTM než GT3 a například aerodynamika je tak efektivní, že auto generuje v rychlosti 300 km/h přítlak 1,7 tuny. Ten je prý srovnatelný s monopostem Formule Renault 3.5.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Celokarbonové šasi spolu se 150litrovou nádrží postavila společnost Dallara podle vzoru formule Renault. Bezpečnost prý odpovídá normám vrcholné kategorie FIA LMP1 pro rok 2014, ocelová ochranná klec je samozřejmostí. Hmotnost vozu nepřesahuje 1100 kg.

O zpomalení se starají karbonové šestipístkové brzdy PFC o průměru kotoučů 380 mm, opatřené závodním ABS. S přilnavostí zadních poháněných hladkých pneumatik Michelin 31/71 R18 zase pomáhá elektronická kontrola trakce. Teď už jen zbývá čekat, jestli se něco podobného, byť v civilizovanějším balení, dostane do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků