Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude závodit

Ne, tohle není žádný další nerealistický koncept. Tohle je skutečné auto, které si už teď můžete koupit a od příštího roku s ním můžete závodit v seriálu Renaultsport Trophy, který je součástí kolotoče World Series by Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od většiny podobných nápadů bude tenhle skutečně jezdit závody a už si ho můžete i koupit, jenom zaplatíte asi deset milionů

Tento jednoúčelový závodní speciál pohání přeplňovaný šestiválec Nismo 3,8 l, který najdete také v Nissanu GT-R. Byl ale upraven pro použití v závodním autě, takže má třeba mazání se suchou vanou. Omezovač otáček je nastaven na 6800 ot./min.

Video | Retro | Sportovní auta | Zajímavosti | Sport | Nissan

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Tlak přeplňování je regulován tak, aby motor generoval výkon „přes 500 koní“, jak uvádí Renault v tiskové zprávě. Točivý moment prý dosahuje hodnoty 600 Nm, takže se vůz parametry řadí někam mezi kategorie GT3 a DTM. Sedmistupňovou sekvenční převodovku dodává firma Sadev, elektroniku řazení zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnost modelu R.S. 01 je spíše blíž k vozům DTM než GT3 a například aerodynamika je tak efektivní, že auto generuje v rychlosti 300 km/h přítlak 1,7 tuny. Ten je prý srovnatelný s monopostem Formule Renault 3.5.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Renault | Seat

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Celokarbonové šasi spolu se 150litrovou nádrží postavila společnost Dallara podle vzoru formule Renault. Bezpečnost prý odpovídá normám vrcholné kategorie FIA LMP1 pro rok 2014, ocelová ochranná klec je samozřejmostí. Hmotnost vozu nepřesahuje 1100 kg.

O zpomalení se starají karbonové šestipístkové brzdy PFC o průměru kotoučů 380 mm, opatřené závodním ABS. S přilnavostí zadních poháněných hladkých pneumatik Michelin 31/71 R18 zase pomáhá elektronická kontrola trakce. Teď už jen zbývá čekat, jestli se něco podobného, byť v civilizovanějším balení, dostane do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků