Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude závodit

Ne, tohle není žádný další nerealistický koncept. Tohle je skutečné auto, které si už teď můžete koupit a od příštího roku s ním můžete závodit v seriálu Renaultsport Trophy, který je součástí kolotoče World Series by Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od většiny podobných nápadů bude tenhle skutečně jezdit závody a už si ho můžete i koupit, jenom zaplatíte asi deset milionů

Tento jednoúčelový závodní speciál pohání přeplňovaný šestiválec Nismo 3,8 l, který najdete také v Nissanu GT-R. Byl ale upraven pro použití v závodním autě, takže má třeba mazání se suchou vanou. Omezovač otáček je nastaven na 6800 ot./min.

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Tlak přeplňování je regulován tak, aby motor generoval výkon „přes 500 koní“, jak uvádí Renault v tiskové zprávě. Točivý moment prý dosahuje hodnoty 600 Nm, takže se vůz parametry řadí někam mezi kategorie GT3 a DTM. Sedmistupňovou sekvenční převodovku dodává firma Sadev, elektroniku řazení zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnost modelu R.S. 01 je spíše blíž k vozům DTM než GT3 a například aerodynamika je tak efektivní, že auto generuje v rychlosti 300 km/h přítlak 1,7 tuny. Ten je prý srovnatelný s monopostem Formule Renault 3.5.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Celokarbonové šasi spolu se 150litrovou nádrží postavila společnost Dallara podle vzoru formule Renault. Bezpečnost prý odpovídá normám vrcholné kategorie FIA LMP1 pro rok 2014, ocelová ochranná klec je samozřejmostí. Hmotnost vozu nepřesahuje 1100 kg.

O zpomalení se starají karbonové šestipístkové brzdy PFC o průměru kotoučů 380 mm, opatřené závodním ABS. S přilnavostí zadních poháněných hladkých pneumatik Michelin 31/71 R18 zase pomáhá elektronická kontrola trakce. Teď už jen zbývá čekat, jestli se něco podobného, byť v civilizovanějším balení, dostane do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků