Renault zveřejnil podrobnosti o hybridním Cliu a Capturu. Na trh je uvede už brzy

Renault upřesňuje informace o svých nových elektrifikovaných jednotkách pro modely Clio a Captur. Elektřině se však později nevyhne ani Megane.

O příchodu hybridních variant Renaultu Clio a Captur jsme věděli už dříve, když automobilka nové generace těchto modelů představila. Teď už se francouzská značka podělila o další detaily svých elektrifikovaných ústrojí E-Tech, které máme v nabídce obou vozů očekávat během letošní roku.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Paletu benzinových a naftových motorů Clia doplní takzvaný full-hybridní systém, tedy bez možnosti nabíjet ze zásuvky. Ústrojí zde kombinuje atmosféricky plněný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvojici elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor) a relativně malou baterii o kapacitě 1,2 kWh – hybridní Clio E-Tech tak váží jen o 10 kg více než jeho naftová varianta.

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Renault dodává, že s hybridní motorizací zvládá Clio 80 % městské jízdy čistě v elektrickém režimu. Do rychlosti 60 km/h totiž umí jezdit bez spuštěného spalovacího motoru. Jelikož ústrojí teprve podstupuje homologaci, přesné údaje o výkonu, spotřebě paliva a produkci emisí teprve automobilka zveřejní.

Captur E-Tech poté využívá stejný základ ve formě benzinové šestnáctistovky a dvou elektromotorů, ale ve formě plug-in hybridního ústrojí, jehož baterii o kapacitě 9,8 kWh nabijete ze zásuvky. Dojezd čistě v elektrickém režimu máme očekávat okolo 48 kilometrů a maximálně bude možné bez zásahu spalovacího motoru dosáhnout rychlosti 137 km/h.

Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Hodnotu výkonu jednotky se taky teprve dozvíme. Renault už nicméně dodává, že Captur E-Tech Plug-in dosáhne hodnoty 34 g produkovaných emisí CO₂ na kilometr, z čehož si můžeme vypočítat možnou spotřebu paliva okolo 1,4 litru na 100 km. Tyto údaje však budou rovněž upřesněny po homologaci.

Hybridního Renaultu Clio E-Tech i plug-in hybridního Capturu E-Tech bychom se měli na trhu Evropy dočkat v polovině letošního roku. Renault nakonec potvrzuje, že plug-in hybridního ústrojí se každopádně brzo dočká i Megane.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků