Renault upřesňuje informace o svých nových elektrifikovaných jednotkách pro modely Clio a Captur. Elektřině se však později nevyhne ani Megane.
O příchodu hybridních variant Renaultu Clio a Captur jsme věděli už dříve, když automobilka nové generace těchto modelů představila. Teď už se francouzská značka podělila o další detaily svých elektrifikovaných ústrojí E-Tech, které máme v nabídce obou vozů očekávat během letošní roku.
Paletu benzinových a naftových motorů Clia doplní takzvaný full-hybridní systém, tedy bez možnosti nabíjet ze zásuvky. Ústrojí zde kombinuje atmosféricky plněný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvojici elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor) a relativně malou baterii o kapacitě 1,2 kWh – hybridní Clio E-Tech tak váží jen o 10 kg více než jeho naftová varianta.
Renault dodává, že s hybridní motorizací zvládá Clio 80 % městské jízdy čistě v elektrickém režimu. Do rychlosti 60 km/h totiž umí jezdit bez spuštěného spalovacího motoru. Jelikož ústrojí teprve podstupuje homologaci, přesné údaje o výkonu, spotřebě paliva a produkci emisí teprve automobilka zveřejní.
Captur E-Tech poté využívá stejný základ ve formě benzinové šestnáctistovky a dvou elektromotorů, ale ve formě plug-in hybridního ústrojí, jehož baterii o kapacitě 9,8 kWh nabijete ze zásuvky. Dojezd čistě v elektrickém režimu máme očekávat okolo 48 kilometrů a maximálně bude možné bez zásahu spalovacího motoru dosáhnout rychlosti 137 km/h.
Hodnotu výkonu jednotky se taky teprve dozvíme. Renault už nicméně dodává, že Captur E-Tech Plug-in dosáhne hodnoty 34 g produkovaných emisí CO₂ na kilometr, z čehož si můžeme vypočítat možnou spotřebu paliva okolo 1,4 litru na 100 km. Tyto údaje však budou rovněž upřesněny po homologaci.
Hybridního Renaultu Clio E-Tech i plug-in hybridního Capturu E-Tech bychom se měli na trhu Evropy dočkat v polovině letošního roku. Renault nakonec potvrzuje, že plug-in hybridního ústrojí se každopádně brzo dočká i Megane.