Renault zveřejnil podrobnosti o hybridním Cliu a Capturu. Na trh je uvede už brzy

Renault upřesňuje informace o svých nových elektrifikovaných jednotkách pro modely Clio a Captur. Elektřině se však později nevyhne ani Megane.

O příchodu hybridních variant Renaultu Clio a Captur jsme věděli už dříve, když automobilka nové generace těchto modelů představila. Teď už se francouzská značka podělila o další detaily svých elektrifikovaných ústrojí E-Tech, které máme v nabídce obou vozů očekávat během letošní roku.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Paletu benzinových a naftových motorů Clia doplní takzvaný full-hybridní systém, tedy bez možnosti nabíjet ze zásuvky. Ústrojí zde kombinuje atmosféricky plněný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvojici elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor) a relativně malou baterii o kapacitě 1,2 kWh – hybridní Clio E-Tech tak váží jen o 10 kg více než jeho naftová varianta.

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Renault dodává, že s hybridní motorizací zvládá Clio 80 % městské jízdy čistě v elektrickém režimu. Do rychlosti 60 km/h totiž umí jezdit bez spuštěného spalovacího motoru. Jelikož ústrojí teprve podstupuje homologaci, přesné údaje o výkonu, spotřebě paliva a produkci emisí teprve automobilka zveřejní.

Captur E-Tech poté využívá stejný základ ve formě benzinové šestnáctistovky a dvou elektromotorů, ale ve formě plug-in hybridního ústrojí, jehož baterii o kapacitě 9,8 kWh nabijete ze zásuvky. Dojezd čistě v elektrickém režimu máme očekávat okolo 48 kilometrů a maximálně bude možné bez zásahu spalovacího motoru dosáhnout rychlosti 137 km/h.

Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Hodnotu výkonu jednotky se taky teprve dozvíme. Renault už nicméně dodává, že Captur E-Tech Plug-in dosáhne hodnoty 34 g produkovaných emisí CO₂ na kilometr, z čehož si můžeme vypočítat možnou spotřebu paliva okolo 1,4 litru na 100 km. Tyto údaje však budou rovněž upřesněny po homologaci.

Hybridního Renaultu Clio E-Tech i plug-in hybridního Capturu E-Tech bychom se měli na trhu Evropy dočkat v polovině letošního roku. Renault nakonec potvrzuje, že plug-in hybridního ústrojí se každopádně brzo dočká i Megane.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků