Renault zveřejnil podrobnosti o hybridním Cliu a Capturu. Na trh je uvede už brzy

Renault upřesňuje informace o svých nových elektrifikovaných jednotkách pro modely Clio a Captur. Elektřině se však později nevyhne ani Megane.

O příchodu hybridních variant Renaultu Clio a Captur jsme věděli už dříve, když automobilka nové generace těchto modelů představila. Teď už se francouzská značka podělila o další detaily svých elektrifikovaných ústrojí E-Tech, které máme v nabídce obou vozů očekávat během letošní roku.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Paletu benzinových a naftových motorů Clia doplní takzvaný full-hybridní systém, tedy bez možnosti nabíjet ze zásuvky. Ústrojí zde kombinuje atmosféricky plněný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvojici elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor) a relativně malou baterii o kapacitě 1,2 kWh – hybridní Clio E-Tech tak váží jen o 10 kg více než jeho naftová varianta.

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Renault dodává, že s hybridní motorizací zvládá Clio 80 % městské jízdy čistě v elektrickém režimu. Do rychlosti 60 km/h totiž umí jezdit bez spuštěného spalovacího motoru. Jelikož ústrojí teprve podstupuje homologaci, přesné údaje o výkonu, spotřebě paliva a produkci emisí teprve automobilka zveřejní.

Captur E-Tech poté využívá stejný základ ve formě benzinové šestnáctistovky a dvou elektromotorů, ale ve formě plug-in hybridního ústrojí, jehož baterii o kapacitě 9,8 kWh nabijete ze zásuvky. Dojezd čistě v elektrickém režimu máme očekávat okolo 48 kilometrů a maximálně bude možné bez zásahu spalovacího motoru dosáhnout rychlosti 137 km/h.

Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Hodnotu výkonu jednotky se taky teprve dozvíme. Renault už nicméně dodává, že Captur E-Tech Plug-in dosáhne hodnoty 34 g produkovaných emisí CO₂ na kilometr, z čehož si můžeme vypočítat možnou spotřebu paliva okolo 1,4 litru na 100 km. Tyto údaje však budou rovněž upřesněny po homologaci.

Hybridního Renaultu Clio E-Tech i plug-in hybridního Capturu E-Tech bychom se měli na trhu Evropy dočkat v polovině letošního roku. Renault nakonec potvrzuje, že plug-in hybridního ústrojí se každopádně brzo dočká i Megane.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků