Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Ne321  |  15. 05. 2020 12:02

Byl bych docela prekvapeny. To ze umre Talisman, ktery byl fakticky dead on arrival a Espace jehoz prodeje klesaji postupne k nule to je jasne. Ale nejsem si jist, ze Renault zahodi Scenic, ktery sice klesa, ale stale proda relativne rozumna cisla docela srovnatelna s nejprodavanejsim crossoverem Renaultu - Kadjarem. Ano MPVcka postupne umiraji, ale Renault v nich ma narozdil od crossoveru velmi slusnou pozici a zahodit ji jen tak nebude snadne oduvodnit. Obzvlaste, kdyz jinak smeruje Renault na cestu Fiatu, protoze ma problemy s prodeji vlastne u vsech vetsich modelu z nichz ani jeden nema zasadne lepsi cisla nez ten Scenic a tahounem znacky jsou pouze prckove Clio a Captur.
Ocekaval bych spise, ze novy Scenic "zdrsni" aby byl atraktivnejsi, ale zachova jmeno a i zamereni na prakticnost. Neco jako co udelal Peugeot s 5008, jehoz "crossoverizace" sice velky uspech neprinesla, ale alespon zastavila propad.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  15. 05. 2020 12:37

Já bych spíš čekal, že bude nějaký model na velikostním pomezí Grand Scénicu a Espace. Krátký Scénic se na některých trzích už přestává prodávat, v ČR už vůbec není.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  15. 05. 2020 12:46

Jasne, cekal bych neco velikosti Grand Scenicu, protoze auta sice na jednu stranu rostou, ale na druhou stranu opravdu velka MPV typu Espace padly za obet SUVizaci jako prvni. Ono i u VW dneska Sharan proda ctvrtinu poctu Touranu, takze pokud nejake MPV Renault zachova tak v te nejprodavanejsi kategorii mensich MPV.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  15. 05. 2020 15:17

No jo, ale taky se na toho Příšarána podívej, je to designovej hnus (a to i proti Touranu, který taky není kdovíjaký krasavec), ze kterého je doslova vidět šetření úplně na všem - a přitom cena je mastná.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  17. 05. 2020 08:50

Jenže to je ten problém. MPV je praktické auto, design určitě není priorita (jasně, jak pro koho). Scénic má jen ten design (praktický moc není), a když se vám to auto nelíbí, pak nenabízí vlastně vůbec nic.

Odpovědět  |   | 
viper  |  15. 05. 2020 12:46

a nechtěli by raději zvážit konec celé automobilky ?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 05. 2020 12:50

Espace skoncil uz davno. Misto nej prislo neco... (co to vlastne je?), co prevzalo jeho nazev.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  15. 05. 2020 13:45

Ale tak to "něco" je docela cool. Problém je, že zákazníci nejsou zřejmě ochotni zaplatit za "dodávku" tolik jako za "teréňák", proto ta již výše zmíněná SUVizace, resp. zánik MPV. Lidi sice vědí, že by měli být praktičtí a eko, ale ti osmiletí kluci v nás by pořád nejradši něco jako Lamborghini LM002 . Dříve to nebylo možné, protože na to nebyly technologie + byla většinová populace na provozování SUV příliš chudá. Dneska to možné je díky dieselům, hybridům a všeobecnému zbohatnutí. Navíc dříve se akcentovala rychlost a na tu už se dneska rezignovalo.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  15. 05. 2020 15:19

to "něco" je směšné - jezdí to na galuskách, uvnitř je málo místa a ničím to nepřekvapuje. Klasické euroauto.

Já jsem na rychlost nerezignoval.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  16. 05. 2020 06:21

V prvni vete je pricina toho, proc novy Espace dopadl tak jak dopadl. Jeho poslani nebylo "byt cool". Espace bylo kladivo. Nastroj, ktery ma slouzit a ma byt k tomu ucelu uzpusoben. Oni misto toho udelali vyrezavanou palicku, ktera sice vypada chic, ale nebyla k pouziti.

Ne, ze by to nebyl pripad cim dal vetsiho poctu modelu ruznych vyrobcu...

Odpovědět  |   | 

správně, mpv má být ve vnitřku vzdušný a tam tunel a préj přechod na SUV.

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  15. 05. 2020 15:44

mne sa to nieco pozdava, co sa mi uz nepozdava je cena. Ale viac sa mi paci posledny facelift ktory uz ma vybavu vhodnu dnesnych casov. pred fcl verziu by som bral len s 4control a PI vybavu, ta aktualna je vlastne uz len v tej jedinej vybave a teda PI.

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  15. 05. 2020 16:15

Souhlas, byli jsme ho kvůli rodině zkusit, ale i posed a sedačky nic moc. Strop byl hrozně u hlavy. Nedokážu si představit s tím jet někam dál...navíc jen s nahonenou 1.6 motorem. Pak se divi, se lidi dávají přednost SUV. V tom Espace toho moc lepšího nezůstalo.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  15. 05. 2020 14:11

Hlavně aby přežil Megane grandtour,mám IV s 1,33TCe a parádní motor,auto,naprostá spokojenost .. Tyhle SUV krabice napříč výrobci vůbec nemusím. Talisman kombi byl taky hodně dobrý,škoda ho jestli nebude....

Odpovědět  |   | 
Alík  |  15. 05. 2020 18:00

Souhlas. Mám 1,6 SCE a i když to není trhač dlažebních kostek, tak nás vozí po celé Evropě. A do ničeho moc nekecá. Přitom výbava je VELMI dostačující. Asi ho budu mít až tam, kam to půjde.

Tož tak. L.M.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  15. 05. 2020 18:20

Mégane Grandtour to má právě taky nahnuté...

Odpovědět  |   | 
Alík  |  15. 05. 2020 23:05

Já vím. Pak už to můžou rovnou zavřít. I s vedoucím...

Odpovědět  |   | 
Roman  |  16. 05. 2020 19:20

Megane s 1.3 Tce je po dlouhý době povedený Renault, který dokáže nakopat zadek kdejaký škodovce. Bohužel se Renaultu takový auto povede jednou za čas a tím si pověst jen tak nenapraví. Ten Talisman dostal dobrej benzínovej motor taky až teď a to je s křížkem po funuse.Navíc ta 225 koňová verze je jen ve verzi Initiale Paris a stojí přes mega a ne každej musí mít nutně nejvyšší výbavu a proto se taky Talisman za ty prachy neprodává. A to je kámen úrazu - nabízej ho za takový ceny kvůli emisním pokutám a v tom je jádro pudla. Za všechno můžeme především poděkovat bruselským zeleným novobolševikům a jejich zhovadilým nápadům!

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  15. 05. 2020 16:53

Tož to jsou pěkně v hajzlu, větší modely kde je jakás takás marže a dá se na nich něco vydělat zaříznou a zbyde jim jen portfolio malých kriplů typu Clio nebo Captur na kterých vydělají kulové a ze současných ztrát se už nevyhrabou.

Odpovědět  |   | 
Q  |  15. 05. 2020 17:57

Mají Dacii. Tam jim vydělá dost peněz, aby zaplatili ztrátové francouzské fabriky a ještě jim možní nějaký zisk zbyde.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 05. 2020 18:03

VW bylo v roce 1989 a dál v bankrotovém režimu. Je zachránila akvizice jménem škoda. Bez sosání zdrojů v čr by germáni zdechli..... Stejně jako frantíci s dacií.

Odpovědět  |   | 
king014  |  15. 05. 2020 19:20

v 89 také nebyla škoda bolehlav v černých číslech ani v hodně kreativním socialistickém účetnictví takže si pomohli navzájem a to je dobře

Odpovědět  |   | 
David  |  15. 05. 2020 19:24

Ano, Škoda auto zachránila v 90.letech VW od bankrotu. Peníze na svojí záchranu management VW vydělal na škodě Favorit a Favorit combi. Navíc zde ještě po komunistech zbyly peníze na modernizaci závodů Škody auto a vývoj škody Felicia, Fabia i Octavia .... Velmi vtipné, Zelí 😂. ?

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  15. 05. 2020 19:19

Nesmysl, Dacia vydělává drobné, i se započtením Dacie jsou za 2019 a 1Q 2020 ve ztrátě.

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  15. 05. 2020 20:44

Davide, vy poněkud kecáte, pokud zrovna nelžete, Fabriku modernizoval VW, tím že do ní nalil prachy, Felicii, Fábii a oktávku vyvinul taky VW. Takže příště mlčeti zlato

Odpovědět  |   | 
pacho  |  15. 05. 2020 21:35

normální ľudia si na fóre tykajú, ty si svetlá výnimka, ale k veci, felícia, bola modernizovaný favorit. Pokiaľ mi pamäť siah, tak všetky škodovky si vyvíjala škoda sama, akorát že používalá komponenty z vw group. , čo je dosť podstatný rozdiel tvojho tvrdenia, že ich vyvíjal vw. takže na budúce mlčať je zlato.

Odpovědět  |   | 
David  |  15. 05. 2020 22:51

Pepe víš co to je ironie? Pokud né, tak se podívej do slovníku a pak si opět přečti mojí reakci na Zelí. Pokud opět nic nepochopíš, tak ti to napíši bez ironie ,abys to pochopil. Škoda auto nemohla zachránit VW před bankrotem ani omylem, protože neměla ani peníze ani technologie. Byl to takový typicky socialistický podnik, ve kterém práva ruka nevěděla co dělá levá, takže v něm panoval neuvěřitelný bo.rd.el. Dobrou noc.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 05. 2020 09:53

Vůbec nevíš o čem píšeš. Abys to pochopil tak si uvědom, že vw dostal jako dárek celou funkční továrnu, všechny zaměstnance, půlku města, které tvořilo zázemí pro firmu a k tomu nepřímo celý český průmysl s výrobou komponentů. Prodejní cena favorita byla víceméně výrobní náklad (mám pocit, že se hovořilo o 35 tisících Kčs) + s malým ziskem výrobce a marže prodejců. Cena na prodejně byla cca 86 tisíc Kčs. V roce 1992 byla cena 150 až 190 tisíc Kč a některé edice i s cenovkou 299 tis.Kč. Pokud produkt zdražíš o 100 tisíc, tak jedeš v zisku cca 10-15 miliard ročně. Na to nemusíš být génius. Navíc na ten majetek můžeš dostat velmi dobrý úvěr. To by dokázal i vrátný ve škodovce, kdyby mu to dali k narozeninám.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  15. 05. 2020 19:27

Pestrost na silnicích se začíná vytracet. Je to jako se vším ostatním. Až to začne kupce nudit budou se strašně divit že není na trhu kromě velkých žravých krabic nic jiného.Smutny příběh.

Odpovědět  |   | 

práve začíná, nějaký automobilky s modely skončí, některé začnou . Bude na silnicích pestrost obzvláště v česku, kde už lidi pochopili, že co je českoněmecké je drahé a nemusí to jít do baráku.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  16. 05. 2020 14:48

Přesně. Proto už kupuji jen Hyundai. Ale vše jiné, než od koncernu VW, je k dobru věci, alespoň co se pestrosti aut na českých silnicích týká. Už mi leze na nervy neustále potkávat ty škodovácké designové paskvily. Jsou k smrti nudné a díky fleetu přemnožené jak hraboši na polích. Hyundai už je taky skoro přemnožený, ale na rozdíl od škodovek je radost na něj pohledět. Co model, to jiný perfektní stylový skvost. Ještě by jeho KIA měla zapracovat na zajímavějším designu a zvýšit tak prodeje, aby se otočil poměr VW koncernových a ostatních aut.
Vždy, když potkám jakékoli jiné auto, než od koncernu, tak mám upřímnou radost a hned jinak se dívám na jeho řidiče-majitele, který u mě stoupá na vážnosti, protože jde proti proudu stejně jako já. Nesnáším totiž bezbřehou uniformitu. Proto si nikdy nepořídím jakoukoli škodovku, i kdyby mi ji někdo dal zadarmo.

Odpovědět  |   | 
Kukacka  |  16. 05. 2020 18:35

Presne tak. Je mi nejvice smutno z toho, ze lide se stale ridi "urban legend" ze skodovky a koncernova auta jsou to nejlepsi. Musi to prece tak byt, protoze tim jezdi vetsina lidi. Dneska ta kvalita aut je uz u vetsiny vyrobcu na podobne urovni. A tak rikam, zkuste lidi i neco jineho, treba vam to sedne a nebude na nasich silnicich takova jednolita sed...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 05. 2020 23:47

Jasně, jakoby těch SUV nebylo už tak dost. Samá oteklina na těch silnicích.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 05. 2020 09:16

Ano, také nerozumím tomu, co lidé na těch těžkých, tlustých, napuchlých SUV obludách vidí tak strašně atraktivního. MPV nabízely alespoň dostatek prostoru, SUV nenabídnou nic, kromě masírky ega.

Odpovědět  |   | 
Jednabedna  |  21. 05. 2020 07:03

Lézt s bolavou páteří, načatým meniskem, atd do/z SUV nebo o čtrt metru níž do "normàlního" auta je sakra rozdíl. Až vás nějaká z podobných lapálii dostihne, budete SUV vychvalovat. Totéž s nakladánim děti do,autosedaček, totéž s převozem psa, totéž v tisíci dalších případů.

Odpovědět  |   | 
viper  |  16. 05. 2020 19:46

Není to tak dávno co na auto.cz proběhnul článek o tom, že to má Renault Megane nahnuté a že značka má jiné priority : https://www.auto.cz/renault-megane-celi-nejis... ...

teď je tu další článek, že skončí všechny MPV a Talisman. Takže co vlastně z Renaultu zbyde ? Clio, Captur a Dacia ?

proč to rovnou nezavřít ?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  17. 05. 2020 16:45

Clio, Captur, Kajdar, Koleos, a pak kdovíjaká plejáda elektrických aut všeho druhu. Na rozdíl od Peugeotu, který prostě udělal elektrické verze svých modelů a nechal jim stejná jména, Renault a VW chtějí jít cestou důsledného odlišení. Mégane skončí, přijde místo něj něco jiného. Z mého pohledu je ale sympatičtější přístup Peugeotu, nebo třeba Toyoty, která po letech vrátila v plném rozsahu jméno Corolla.

Odpovědět  |   | 
viper  |  18. 05. 2020 09:09

" Mégane skončí, přijde místo něj něco jiného"
jasně bude Zoe mini, Zoe L, Zoe XL, a Zoe SUV XXL

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 12 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

včera | | 12 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 51 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta