Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

S celkovým úpadkem trhu velkoprostorových modelů se vlastně není čemu divit. Renault navíc potřebuje ušetřit nějaký ten peníz.

Francouzský Renault a vlastně celá aliance Renault–Nissan–Mitsubishi na tom není v poslední době finančně nejlépe, značky zažívají úpadek na klíčových trzích, čemuž vůbec nepomohla ani kauza kolem zatknutí tehdejšího šéfa aliance Carlose Ghosna – kauza, která snad nemá konce a řeší se od listopadu 2018.

Útěk Carlose Ghosna má sedm obětí. Posádka letadla je obviněna z pašování migrantů

Útěk Carlose Ghosna má sedm obětí. Posádka letadla je obviněna z pašování migrantů

Jak nyní informuje agentura Reuters, na oltář jistých opatření má nyní položit hlavu i velkoprostorový model Renault Espace. Na konci měsíce chce totiž Renault představit plán, jehož cílem je během následujících tří let snížit náklady automobilky o tučné 2 miliardy euro (asi 55,2 miliardy korun).

Vedení Renaultu má tedy v blízké době rozhodnout, které modely ve prospěch rozsáhlému plánu šetření padnou. A právě Espace, který stál v 80. letech u rozmachu komfortních velkoprostorových vozů na trhu, bude podle všeho vyškrtnut z produkce. Současná generace se vyrábí od roku 2015 a nedávno prošla modernizací.

Modernizovaný Renault Espace jde do prodeje. S párem motorů hledí na luxus

Modernizovaný Renault Espace jde do prodeje. S párem motorů hledí na luxus

Espace přitom není jediným modelem, o jehož ukončení Renault přemýšlí. „Tyto projekty ještě nejsou zcela vytesány do kamene, ale Espace, Scenic a sedan Talisman se už vlastně považují za modely, se kterými se do budoucí produktové řady nepočítá. Je prakticky dáno, že tyto modely skončí,“ řekl Reuters zdroj blízký automobilce.

Do rakve Renaultu Espace (a Scenicu) přibíjí hřebíky i fakt, že o model nadále klesá zájem, což není s úpadkem trhu velkoprostorových vozů/MPV za poslední léta vůbec překvapivé a podobných modelů se zbavují i další automobilky. Důvodem je nejen v Evropě stále vyšší poptávka po vozech kategorie SUV. A právě na tento segment se chce Renault ještě více zaměřit. Stejně jako všichni ostatní.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků