Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

S celkovým úpadkem trhu velkoprostorových modelů se vlastně není čemu divit. Renault navíc potřebuje ušetřit nějaký ten peníz.

Francouzský Renault a vlastně celá aliance Renault–Nissan–Mitsubishi na tom není v poslední době finančně nejlépe, značky zažívají úpadek na klíčových trzích, čemuž vůbec nepomohla ani kauza kolem zatknutí tehdejšího šéfa aliance Carlose Ghosna – kauza, která snad nemá konce a řeší se od listopadu 2018.

Útěk Carlose Ghosna má sedm obětí. Posádka letadla je obviněna z pašování migrantů

Útěk Carlose Ghosna má sedm obětí. Posádka letadla je obviněna z pašování migrantů

Jak nyní informuje agentura Reuters, na oltář jistých opatření má nyní položit hlavu i velkoprostorový model Renault Espace. Na konci měsíce chce totiž Renault představit plán, jehož cílem je během následujících tří let snížit náklady automobilky o tučné 2 miliardy euro (asi 55,2 miliardy korun).

Vedení Renaultu má tedy v blízké době rozhodnout, které modely ve prospěch rozsáhlému plánu šetření padnou. A právě Espace, který stál v 80. letech u rozmachu komfortních velkoprostorových vozů na trhu, bude podle všeho vyškrtnut z produkce. Současná generace se vyrábí od roku 2015 a nedávno prošla modernizací.

Modernizovaný Renault Espace jde do prodeje. S párem motorů hledí na luxus

Modernizovaný Renault Espace jde do prodeje. S párem motorů hledí na luxus

Espace přitom není jediným modelem, o jehož ukončení Renault přemýšlí. „Tyto projekty ještě nejsou zcela vytesány do kamene, ale Espace, Scenic a sedan Talisman se už vlastně považují za modely, se kterými se do budoucí produktové řady nepočítá. Je prakticky dáno, že tyto modely skončí,“ řekl Reuters zdroj blízký automobilce.

Do rakve Renaultu Espace (a Scenicu) přibíjí hřebíky i fakt, že o model nadále klesá zájem, což není s úpadkem trhu velkoprostorových vozů/MPV za poslední léta vůbec překvapivé a podobných modelů se zbavují i další automobilky. Důvodem je nejen v Evropě stále vyšší poptávka po vozech kategorie SUV. A právě na tento segment se chce Renault ještě více zaměřit. Stejně jako všichni ostatní.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 66 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků