Renault zruší až 15.000 pracovních míst. Ušetřit chce i omezením produkce vozů

K dalším opatřením aliance bude kromě ještě rozsáhlejšího sdílení techniky patřit i omezení produkce a rušení pracovních míst.

Po ohlášení nového byznys plánu, který má finančně strádající alianci Renault-Nissan-Mitsubishi ušetřit tučné 2 miliardy euro (asi 55,2 miliardy korun), se dostávají na veřejnost další informace o krocích za lepšími zítřky společnosti. Rušení pracovních pozic se totiž značky nevyhnou, stejně tak jako omezení současné produkce.

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi má plán na záchranu. Musí ušetřit 55 miliard

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi má plán na záchranu. Musí ušetřit 55 miliard

V rámci šetření nákladů tak přesněji značka Renault plánuje zrušit na 4600 pracovních míst doma ve Francii, kdežto v zahraničí půjde o eliminaci více jak 10.000 míst. Podobně na tom bude i Nissan, který už dříve se zmínkou důsledků koronavirové pandemie zvažoval zrušení více než 20.000 pracovních míst, tedy asi 15 % své celkové pracovní síly.

Renault poté plánuje snížit roční produkci svých vozidel ze 4 milionů za rok 2019 na 3,3 milionu do roku 2024. S těmito záměry se rovněž uváděla myšlenka ukončení produkce modelů jako Espace, Scenic a Talisman, přičemž ani sesterská značka Alpine není v suchu – pro továrnu v Dieppe, kde se vyrábí sporťák A110, má totiž Renault jiné plány a model by se tedy nemusel dočkat nové generace.

Renault by mohl přestat existovat, říká francouzský ministr. Řeší se pomoc od státu

Renault by mohl přestat existovat, říká francouzský ministr. Řeší se pomoc od státu

Francouzská značka také pozastavila plány na zvýšení produkční kapacity ve své továrně Maroku a rovněž u Dacie v Rumunsku. Stejně tak bude Renault hledět na případné omezení výroby na trhu Ruska, kdežto optimalizace nákladů se nevyhne ani továrna Flins ve Francii, kde se vyrábí elektrické Zoe a také Nissan Micra.

Jak už aliance Renault-Nissan-Mitsubishi oznámila s ohledem na produkci vozů, sdílení techniky mezi jednotlivými značkami, a to nejen platforem, ale rovněž motorů, karosářských dílů, infotainment systémů a dalších technologií bude v nadcházejících letech fungování aliance ještě důležitější než doposud.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků