Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Kankunen  |  14. 02. 2020 08:20

Renault si tak akorát namazal máslem hlavu. Auto je to pěkné a mimořádně plní původní myšlenku elektro do města. Ale ta cena souvisí s čachrováním s emisními povolenkami. Reál je těch 900.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 02. 2020 09:10

Koupíš ho za tu cenu? Koupíš. Je konkurence levnější? Není.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  14. 02. 2020 09:41

Když nedohlédneš na špičku nosu je to ok. Řeší jeden Zoe dotovaný xhodně Capturama něco? Neřeší.

Odpovědět  |   | 
praktiq maniq  |  14. 02. 2020 10:01

Nevim jak to mas Ty. Ja musim vsude platit penezma. Dealer by mne mozna i pochvalil za to, ze dohlednu dale nez na spicku sveho nosu. Kupodivu ovsem timto "dalekym dohledem" u nej (a ani nikde jinde) zaplatit nelze.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 02. 2020 10:25

Že by kvůli Zoe nějak významně zdražil Captur? Takový jev opravdu nepozoruji. Na konspirační teorie mě už neužije, to mě bavilo před dvaceti lety.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 02. 2020 10:40

Kankunen má bohužel pravdu, nebo jak si myslíš, že ty elelktroata vyrábí a prodávají, když jsou ceny podstřelené, kdo to dotuje? Dá se to tak dělat jedině na úkor zvýšení cen jiných automobilů.
https://autobible.euro.cz/novy-renault-zoe-uz-je-v-... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 02. 2020 11:17

Jasně, ceny aut doteď nerostly, to až letos, kvůli elektrice...
A já doufal, že mluvím s dospělými... a zase jen děti.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 02. 2020 18:44

Jako tradičně, když nemůžeš dokázat opak, přecházíš na invektivy. ÁÁÁÁ promiň, já zapomněl, že ty jsi tady ten nejchytřejší, jak jsi o sobě sám napsal.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 02. 2020 21:50

A já snad mám co dokazovat? Auta zdražují posledních deset let, ale já mám být ten, kdo má co dokazovat. Ty budeš taky dobrý nemyslitel...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 02. 2020 23:01

"Auta zdražují posledních deset let" tak to jsi mě pobavil "mysliteli".
A kdo jiný, nějak jsi přeskočil vyjádření ředitele zastoupení Renaultu Zdeňka Grunta, který to docela jasně uvádí.
Tady nejde o to, že Kankunen napsal, že je to dotované Capturama, ale, že to dotují všechna neelektroauta konkrétních automobilek. Vždyť si o tom štěbetají již nějaký pátek i vrabci na střeše.
Já vím, ty jsi přece chytřejší než všichni ředitelé....

https://www.garaz.cz/clanek/kvuli-elektromobil... ...
Je tedy nasnadě, že do ceny nových aut se budou promítat i pokuty. Aby automobilky donutily zákazníky k nákupu elektromobilů, neboť právě to je v jejich nejvlastnějším zájmu, nutně přikročí k tomu, o čem se zatím moc nemluví – uměle zlevní elektromobily na úkor aut s běžnými spalovacími motory. Nebo, chcete-li, elektromobily budou dotovat jejich odpůrci, tedy řidiči, kteří si je nekoupí, ale kteří budou chtít dál jezdit autem se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  15. 02. 2020 10:06

Baterka na ZOE stoji 8000 ečka,benzinovy agregat cca 2000 e.EV jednoznačne musia byť financovane zo strany automobiliek aj podporovane rôznymi vladnymi stimulmi.Bez toho je zaujem o elektricke haraburdy=0

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 02. 2020 22:39

Opravdu celý motor u Renaulta stojí pouze 2000€??? Když jen za nový poloblok (byť to nebylo Clio) jsem dal při výměně přes 240 tisíc Kč?
To mi přijde vytržené hodně z reality...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  16. 02. 2020 17:31

Odpovídáte na něco jiného. V tom odkazu není žádné porovnání.
Já si mohu (bavím se o i3) koupit celý nový motor za cca 80 tisíc. Když mi měnili v Passatu motor (rozpadlo se turbo a vzalo s sebou celý motor), tak jen poloblok stál přes 200 tisíc a celé to komplet jen na dílech stálo 350 tisíc (bez práce).

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  17. 02. 2020 10:38

Novu daciu logan kupiš za 6600 eur,takže výrobne naklady automobilky na vyrobu agregatu nemôžu byť vššie ako 2000 euro.Samozrejme su aj vykonnejšie,komplikovanejšie a drahšie agregaty.Biturbo 2.0 tdi bude cenovo uplne inde.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 02. 2020 21:17

Je toto možné?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  14. 02. 2020 11:10

JJ a těch mínus 140 tisíc to se vezme někde jen tak.

Odpovědět  |   | 
sondage  |  14. 02. 2020 13:44

Prostě sleva, asi mají prostor.
A to, že Captur dotuje Zoe...nooooo....vzhledem k situaci to začíná být naopak, ZOE sotuje to, aby vůbec mohla existovat auta termická auta typu Megane R.S...a za chvíli i auta jako Captur...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  14. 02. 2020 22:28

Mají prd a ne prostor. Stejně jako škoda dotuje z jiných modelů elektrické Citigo. Je to zvracené...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 02. 2020 18:27

Prej, dotuje elektricke citygo. Fosil stoji automobilku na pokutach proto je k nemu pripoctena cena ty pokuty. Citigo naopak tu pokutu pro fosil model maze a to treba pro 10 vyrobenych aut. Kdyz bude mit fosil 120 CO2 a citi go 0 tak u 6 fosilu snizi co2 na limit pod 100 co2. Tak je logicky ze automobilky podporuji elektro a ne ze fosil model dotuje elektro model. Stezuj si na unii ta zavedla limity

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 02. 2020 12:55

Konkurence Opel Corsa začíná na 740, ale zase s motorem 100 kW. Takže pokude někomu stačí 80 kW, Zoe je levnější, pokud by chtěl 100 kW, Zoe začíná na 760, tam je levnější zase Opel Corsa. Každému dle chuti.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  14. 02. 2020 15:35

Otázka je, čemu říkáš konkurence? Já od auta očekávám, že mě přepraví z bodu A do bodu B v pohodlí a s náklady, jaké si zvolím. Je mi principiálně jedno, jestli to jede na ropu, elektřinu, vodík, nebo třeba motýlí prdy.

Touto optikou je pro mě konkurence, třeba benzínové Clio, Fabia, i20, ... a ano, koupím je podstatně levněji. Pokud od zítřka začne platit zákaz provozu aut na ropné produkty ve městech, tak to konkurence přestane být a můžu začít srovnávat s eGolfem, Modelem 3, i3, ..., ale zatím se tak neděje a já prostě jen chci a potřebuji jezdit s přiměřenými náklady.

Necítím potřebu si za každou cenu hrát na spasitele světa, takže vystačím s tím, že mé necelých 5 let staré auto na tom bude asi i tak o dost líp, než velká část toho, co vidím za oknem, když průměrný věk vozového parku v ČR je cca 14 let.

Odpovědět  |   | 
Futurista  |  14. 02. 2020 12:05

Nebo to vezmeme z druhý strany, a díky Zoe a jeho existenci nebudou emisní pokuty na spalovací motory tak vysoký a ušetří i ten zákazník, kterej bude chtít koupit naftu... Ne sice tolik, ale těch šetřících zákazníků bude víc. A misky vah jsou srovnány. Zjednodušeně. A jestli se někomu ta cena nelíbí, ať to nekupuje. To co píšeš, jsou pro zákazníka konkrétního modelu bezpředmětný nesmysly. Pro mojí manželku naprosto parádní auto. Denně jezdí 30 km tam a zpět do práce, o víkendu to hodím do garáže a nabiju. A na delší cesty mám kombíka. Haleluja

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 02. 2020 12:29

No to je opravdu hodně z druhé strany, nebýt hloupostí jako emisní pokuty, povolenky a podobně, tak by nebylo potřeba jednoúčelových vozítek. To, že někdo jiný (než majitel autíčka na baterky) ušetří je nesmysl a je to pokroucené myšlení vzniklé tvorbou nesmyslných limitů, pokut a umělých překážek. Viz spojení FIATu a Tesly za účelem snížení flotilového průměru emisí. Samozřemě dobrý deal pro Teslu i pro Fiat, vidělají přece oba. Tesla dostane část peněz co by šly na pokuty a Fiat malinko ušetří.Jenže nakonec to zaplatí kupující konvenčních aut. Energii dotuji všichni.....

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 02. 2020 12:53

Reál je tolik, kolik za to jako zákazník zaplatíš, tečka.

Zase je pravda, že konkurence např. Opel Corsa sice začíná až na 740, ale za tu cenu má 100kW motor, kdežto Zoe se 100kW motorem začíná až na 760. Pokud někomu je výkon ukradený a chce auto opravdu jenom do města, pak je tady zase Citigo za 450, i když s nižším dojezdem.

Odpovědět  |   | 
ceny mimo  |  14. 02. 2020 10:45

až bude pod 200.000 tak budu uvazovat

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  14. 02. 2020 14:04

Takovi jako vy by to nekoupili ani za 2 kila, takze to neni nutne. Kdyby stalo po sleve 500, da se o nem uz seriozne uvazovat.
Zda se, ze se vyrobci k tem nizsim cenam precijen postupne dopracuji (i kdyz to trva dele, nez jsem cekal...).

Odpovědět  |   | 
Emil  |  14. 02. 2020 15:48

Dopracuji se k nim ti ze je budou vice dotovat

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 11:34

Čoveče tak to už je skoro zadarmo.

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 11:38

Jinak včera jsem mluvil se známým co si koupil Teslu 3. Je nadšenej a už by prej neměnil i přes to že za prvních 20tis km měl asi 12 závad a nešlo o prkotiny, štěstí že už se nemusí jezdit do Vídně. Jsem zvědav až se model 3 nějak víc rozšíří i mimo fanoušky. Protože běžný uživatel bude víc kritický.

Odpovědět  |   | 
Mariuss  |  14. 02. 2020 12:21

Zajimalo by me, co mel za problemy? Muzete to prosim rozvest? Diky.

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 15:51

Měnil se přední i zadní tlumič. Mění se v páru takže všehny 4. Prasklo střešní okno, upadla lišta kolem okna, loupal se lak, měnili se 2 mlhovky a obě zadní světla protože do nich teklo. Měnil se airbag spolujezdce a čidlo spolujezdce, měnilo se uchycení sedačky, čát baterie protože při nabíjení v ní nějak bouchalo, měl problém se zamrzáním prohlížeče. Víc mě teď nenapadá.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 02. 2020 16:15

Poněkud dlouhý seznam závad na takřka nové auto, tolik závad jsem neměl ani na dvou předešlých autech, co měly najeto 160 a 300 tisíc A nejsou to, teda, žádně kosmetické věci, hm...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 02. 2020 16:15

Oprava, 260 a 300 tisíc...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 02. 2020 22:43

Tak to je drsný... Čekal jsem, že Tesly 3 už nějak vychytali...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 02. 2020 18:33

Vy jste necetl jeho posledni vetu? Prej vic me ted nenapada. Jeste ze nenapsal ze mu upadl vyfuk, to by trklo i ty pomaleji myslici.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  19. 02. 2020 21:41

Proč se domníváte, že si vymýšlí? Já osobně znám majitele Tesly S Performance (2017), který měl také hromadu problémů, tím největším byl již třetí zadní motor v 60 tisících km.
Takže ten výčet mi přijde klidně jako reálný...

Odpovědět  |   | 
Vasil  |  14. 02. 2020 12:45

za stejnou cenu jako Teslu 3 by mel MB E220d ve slusne vybave a 4M k tomu. Urcite by byl taky nadseny, hlavne kvalitou zpracovani a treba tim, ze to jezdi pod 6l nafty.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  14. 02. 2020 20:26

Vasil, nemáš pravdu.
Spracovanie je možno u mb lepšie, ale to je všetko.
Technologicky je Tesla úplne iná liga.

Vlastne je to úplne iný šport.

Porovnávaš minigolf v Chorvátsku s us open..

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 02. 2020 20:36

Technologicky v cem ? Ze ma elektromotor a lepsi zrychleni ?

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 22:27

Co si představuješ pod takovým slovem technologicky?

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  14. 02. 2020 18:21

To najdôležitejšie, čo v článku nebolo povedané, je trend v cenách elektromobilov. Ako na burze makléri hovoria, "trend is your friend".
No a trend je jasný - ak to porovnáme so situáciou spred niekoľkých rokov. Vtedy stáli najlacnejšie elektromobily okolo milióna a mali batériu 20 - 30 kWh.
Dnes sa dá podobné auto kúpiť o tretinu lacnejšie, a pritom má lepšie výbavu, dvojnásobný dojazd a polovičný čas dobíjania.
Vážení teslo- a elektro-fóbi, zapíšte si to láskavo za uši: Trend is your friend.
Viete, koľko stáli prvé ploché obrazovky so žalostným rozlíšením 480x640 a uhlopriečkou 102 cm, kde namiesto obrazu bolo zblízka vidieť len machule (kaňky)? 300 tisíc +.
Prvý digitál, čo som si kúpil, bol v r. 2004 Sony P73 s rozlíšením 3 Mpx, používal som v ňom 64 MB karty (na 1 kartu sa zmestilo asi 30 fotiek) a stál 14.000 Sk (asi 12.000 Kč),
Prvé DVD prehrávače stáli viac ako 20.000 Kč. A prvé digitálne kamery cez 30.000.
Možno ste to už niekedy počuli, zvykne sa tomu hovoriť technologický pokrok.

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 18:42

A co je to platný když je to pořád drahý? Zákazníka zajímá ten moment kdy to pro něj je výhodné. Ne že to je výhodnější než dřív, nebo že to někdy bude možná výhodné.

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  14. 02. 2020 18:57

Život je o tom, že jednotlivé etapy sa preskočiť nedajú. Nedá sa preskočiť detstvo a hneď ísť študovať na vysokú. Nedá sa dnes súložiť a zajtra mať dieťa.
Všetko chce svoj čas. A problém nie je v čase, ale v netrpezlivosti ľudí. Sú už priveľmi zhýčkaní - zvyknutí, že dnes predstavia nejaký nový mobil a o mesiac si ho už môžu kúpiť. Lenže to sú zabehnuté technológie.
Vývoj ale aj tak ide veľmi rýchlo. Kedysi sa technologický pokrok rátal na ľudské generácie. Dnes sú mesiace, max. roky.
Takže netreba byť ako malé dieťa, ktoré chce mať všetko, hneď a bez námahy. Trpezlivosť ruže prináša.

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  14. 02. 2020 19:02

Ešte jednu vec uvediem, s ktorou sa už ale opakujem. Vývoj KAŽDEJ novej technológie má určité pravidlá či skôr zákonitosti. Zatiaľ som nenašiel jedinú, pre ktorú by to neplatilo.
Najskôr je každá nová technológia drahá a napriek tomu nie moc dokonalá a dovoliť si ju môžu len tí najbohatší. Pred stáročiami bolo takou technológiou obyčajné železo.
S tým, ako technológia rozvíja, zvyšuje sa počet výrobcov a znižuje sa cena technológie. Môžu si ju už dovoliť aj menej bohatí ľudia. To spôsobí zase zvýšenie dopytu /poptávky/, tá zvýši výrobu, priláka ďalších výrobcov a čím viac sa niečoho vyrába, tým je to lacnejšie. Tento kruh sa neustále opakuje, až je technológia taká lacná, že si ju môže dovoliť prakticky každý.
Skús potrápiť svoje mozgové závity a prísť na to, v akom štádiu vývoja sú teraz elektromobily...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 02. 2020 20:41

Jenze vyrobit TV plazmu - ty drive taky stali stovky tisic, je neco jineho nez vyrobit automobil, at uz na jakykoli pohon. Letadla se take vyrabi peknou radku let a zlevnuji ?
Soucasne automobily maji defacto stejny zaklad - posvarovane plechy a spousta plastu uvnitr. Jenze pak prichazi ten rozdil - spalovaci motor i pres svou slozitost je vyznamne levnejsi nez elektrootor a baterie.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 02. 2020 21:55

Hm, kdybych dnes postavil letadlo s technikou a pohonem odpovídajícími třeba roku 1960, tak bude vůči tehdejší době velmi levné. Letadla jsou dražší, protože se staví (podobně jako ta auta) čím dál lepší, z lepších materiálů, s mnohem lepším softwarem a vybavením. Takže to je příměr, který jsi fakt netrefil.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  14. 02. 2020 22:31

Ty seš debil Mpolane, ale stejně dokážeš ještě překvapit.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 02. 2020 21:23

Zdechni, hloupé zvíře.

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 22:32

A proč by někdo stavil letadlo z roku 1960?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 02. 2020 21:18

A proč ho někdo srovnává s dnešními letadly?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 02. 2020 22:48

Hmmm, já když se to pokusil pokusně nasčítat přes ceny z BMW ETK katalogu, tak spalovací motor se všemi komponentami mi vycházel výrazně dráž než elektromotor+baterie a další komponenty. Srovnával jsem jsem čtyřválec turbobenzín a elektro i3.

Odpovědět  |   | 
MM  |  14. 02. 2020 22:30

No a co nám vlastně chceš říct? Nikdo neví co bude. Možná budou ev fakt něksy levný. Každopádně teď nejsou a o tom je diskuze. Zabývat s tím co bude za x let je fajn, ale jednak to nikdo neví a nemá to moc smysl.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 02. 2020 18:35

Vsak to tam pisou ze je lepsi a levnejsi nez predchudce. A porad budou chodit do diskuze jen s prectenym nadpisem.

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamka prо dospělé, kteří сhtějí nаjít seхuálního pаrtnerа

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A