Nejde mi do hlavy proc z toho delaji tak neprakticke futuristicke vozitka, kdyz elektromobil je uz soucasnost a do 5 let uz bude podle me bezny.
No to je ale kravina, nejdříve vyčistí vzduch a pak do toho nacpou parfému a podobné srač..ky :-/ Ten kdo z toho auta vyleze pak bude smrdět buď jak stará ku..va nebo pacient těsně před operací (dezinfekce) :-D
pár věcem fakt nerozumím:1. ještě nikdy jsem neviděl průhledné fotovoltaické články. Netuším jak můžou vůbec zachytávat světlo. Klobouk dolů před tvůrci automobilu, s tímhle nepochybně udělají díru do světa :-|2. proč tam musí být převodovka pro směr vpřad a couvání? To se francouzský elektromotor fakt neumí točit oběma směry ? :-O3. Točivý moment u elektromotoru bez udání rozsahu otáček je opravdu nic neříkající číslo. Má to snad být zase masírka ne zákazníky ? :-/
Ad1: Průhledné fotovoltaické články jsou v každé kalkulačce, stačí odlepit tu fólii na zadní straně :-DAd2: Tomu taky moc nerozumím, ale asi se tak lépe přenáší točivý moment na kola. Trolejbusy mají taky pevný převod mezi elektromotorem a koly. Ten důvod změny směru bude kravina.Ad3: Točivý moment elektromotoru nezávisí ani tak na jeho otáčkách, jako spíš na konstrukci. Většinou má ale elektromotor točivý moment nejvyšší v nule otáček (asynchronní).
Jas>1. jestli světlo prochází fotočlánkem skrz, potom nechápu z čeho vlastně vyrábí ten proud2. nejedná se o stálý předvod ale o tu změnu smměru. Podle mě taky kravina3. asynchronní elekktromotor nemusí mít největší moment při nulových otáčkách ale často až při otáčkách zvratu na momentové křivce. To je ale jiné téma. I tak údaj o nejvyšším momentu je bez znalosti převodového poměru totálně bezcenný. Snad jen aby laikům ukázali že to potáhne vocpoda skoro jako TDI ...
2. nie je to klasicka prevodovka, len volic smeru. podla toho potom elektronika vie, ktorym smerom ma motor roztocit. v clanku je to len blbo napisane ;-)3. v elektromobiloch (aj hybridoch) sa pouziva synchronny motor s permanentnymi magnetmi. priebeh momentu aj vykonu zavisi cisto od elektroniky (maximalne hodnoty su potom dane konstrukciou motora). tipujem, ze max. moment bude od 0 do 1500-2000ot. potom bude uz len klesat.btw, asynch. motor sa z urcitych dovodov nepouziva, ale keby sa pouzil, tiez by mu elektronika zabezpecila max. moment v 0 otackach. ;-) ale inak suhlasim s tym co je napisane (o:
V elekromotorech se nejcasteji pouzva 3-fazovy 4-polovy asynchronni stridavy motor s kotvou nakratko, pripadne v amaterskych prestavbach obycejny stejnosmerny s komutatorem ci separatne excitovany. Motory s permanetnimi magnety se pouzivaji ve skutrech, pro auta nemaji dostatecny vykon.
walkeer: a umí takový asynchronní motor s kotvou nakrátko pracovat při brzdění jako generátor ?
odpoviem vam obom. ano, aj asynch. motor s kotvou nakratko vie pracovat aj ako generator (tak ako kazdy iny elektromotor). asynch. generator sa pouziva napr. vo veternych "elektrarnach" ;-)v elektromobiloch sa nepouziva nijaky asynch. motor (to neznamena, ze by sa pouzivat nemohol), ale tak ako som napisal, synch. motor s permanentnymi magnetmi. to preto, lebo tento ma pri rovnakom vykone nizsiu spotrebu energie a teda to setri baterie. ;-) asynch. motory sa pouzivaju, ak su napajane zo siete, napr. v priemyselnych pohonoch alebo aj v novych lokomotivach ;-)
1.Svetlo predsa obsahuje viac zloziek, a eletrina na fotovoltaickych clankoch sa vyraba z Fotonov ktore su takto zachytene. Prechadza len ludskymi ocami vidielne spektrum svetla ;-)2.Neboj, oni vedia co robia3.su to zaciatky, kazdy skusa ako najlepsie a najefektivnejsie "rozbehnut" ten motor :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.