Renault Zoe: další malý elektrikář

10 komentářů

ivos
22. září • 16:16

Nejde mi do hlavy proc z toho delaji tak neprakticke futuristicke vozitka, kdyz elektromobil je uz soucasnost a do 5 let uz bude podle me bezny.

petr
22. září • 7:21

No to je ale kravina, nejdříve vyčistí vzduch a pak do toho nacpou parfému a podobné srač..ky :-/ Ten kdo z toho auta vyleze pak bude smrdět buď jak stará ku..va nebo pacient těsně před operací (dezinfekce) :-D

Vana666
22. září • 7:04

pár věcem fakt nerozumím:1. ještě nikdy jsem neviděl průhledné fotovoltaické články. Netuším jak můžou vůbec zachytávat světlo. Klobouk dolů před tvůrci automobilu, s tímhle nepochybně udělají díru do světa :-|2. proč tam musí být převodovka pro směr vpřad a couvání? To se francouzský elektromotor fakt neumí točit oběma směry ? :-O3. Točivý moment u elektromotoru bez udání rozsahu otáček je opravdu nic neříkající číslo. Má to snad být zase masírka ne zákazníky ? :-/

Jas
22. září • 9:21

Ad1: Průhledné fotovoltaické články jsou v každé kalkulačce, stačí odlepit tu fólii na zadní straně :-D
Ad2: Tomu taky moc nerozumím, ale asi se tak lépe přenáší točivý moment na kola. Trolejbusy mají taky pevný převod mezi elektromotorem a koly. Ten důvod změny směru bude kravina.
Ad3: Točivý moment elektromotoru nezávisí ani tak na jeho otáčkách, jako spíš na konstrukci. Většinou má ale elektromotor točivý moment nejvyšší v nule otáček (asynchronní).

Vana666
22. září • 10:16

Jas>
1. jestli světlo prochází fotočlánkem skrz, potom nechápu z čeho vlastně vyrábí ten proud
2. nejedná se o stálý předvod ale o tu změnu smměru. Podle mě taky kravina
3. asynchronní elekktromotor nemusí mít největší moment při nulových otáčkách ale často až při otáčkách zvratu na momentové křivce. To je ale jiné téma.
I tak údaj o nejvyšším momentu je bez znalosti převodového poměru totálně bezcenný. Snad jen aby laikům ukázali že to potáhne vocpoda skoro jako TDI ...

Martin
22. září • 21:47

2. nie je to klasicka prevodovka, len volic smeru. podla toho potom elektronika vie, ktorym smerom ma motor roztocit. v clanku je to len blbo napisane ;-)3. v elektromobiloch (aj hybridoch) sa pouziva synchronny motor s permanentnymi magnetmi. priebeh momentu aj vykonu zavisi cisto od elektroniky (maximalne hodnoty su potom dane konstrukciou motora). tipujem, ze max. moment bude od 0 do 1500-2000ot. potom bude uz len klesat.
btw, asynch. motor sa z urcitych dovodov nepouziva, ale keby sa pouzil, tiez by mu elektronika zabezpecila max. moment v 0 otackach. ;-) ale inak suhlasim s tym co je napisane (o:

walkeer
22. září • 23:44

V elekromotorech se nejcasteji pouzva 3-fazovy 4-polovy asynchronni stridavy motor s kotvou nakratko, pripadne v amaterskych prestavbach obycejny stejnosmerny s komutatorem ci separatne excitovany. Motory s permanetnimi magnety se pouzivaji ve skutrech, pro auta nemaji dostatecny vykon.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
23. září • 7:12

walkeer: a umí takový asynchronní motor s kotvou nakrátko pracovat při brzdění jako generátor ?

Martin
23. září • 7:33

odpoviem vam obom. ano, aj asynch. motor s kotvou nakratko vie pracovat aj ako generator (tak ako kazdy iny elektromotor). asynch. generator sa pouziva napr. vo veternych "elektrarnach" ;-)v elektromobiloch sa nepouziva nijaky asynch. motor (to neznamena, ze by sa pouzivat nemohol), ale tak ako som napisal, synch. motor s permanentnymi magnetmi. to preto, lebo tento ma pri rovnakom vykone nizsiu spotrebu energie a teda to setri baterie. ;-) asynch. motory sa pouzivaju, ak su napajane zo siete, napr. v priemyselnych pohonoch alebo aj v novych lokomotivach ;-)

matt
22. září • 15:07

1.Svetlo predsa obsahuje viac zloziek, a eletrina na fotovoltaickych clankoch sa vyraba z Fotonov ktore su takto zachytene. Prechadza len ludskymi ocami vidielne spektrum svetla ;-)2.Neboj, oni vedia co robia3.su to zaciatky, kazdy skusa ako najlepsie a najefektivnejsie "rozbehnut" ten motor :-D

Doporučujeme

Články odjinud