Renault Zoe: další malý elektrikář

Jedním ze čtyř bezemisních konceptů Renault představených ve Frankfurtu je typ Zoe Z.E. Je, jak jinak, trochu šílený...

Tato studie byla postavena s důrazem na pokrytí rostoucí poptávky po ekologických automobilech, které však mají být i pohledné a mají posádce nabídnout radost z jízdy. Vzhled je pochopitelně ryze subjektivním rysem a v otázce technologií a budoucího vývoje je (nebo by spíše měl být) nepodstatným aspektem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Zoe Z.E. je dlouhá 4 100mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 500 mm, rozvor náprav pak činí slušných 2 600 mm. O zásobu elektrické energie se starají li-ionové akumulátory, přičemž celá pohonná soustava dává výkon 95 koní (70 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 225 Nm. Nejvyšší rychlost má být 140 km/h, dobu potřebnou pro zrychlení z 0 na 100 km/h zatím Renault tají. Připojená převodovka zajišťuje pouze přepínání mezi pohybem vpřed a vzad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zadní část vozu se vyznačuje vysouvacím spoilerem a osvětlením soustavou LED, k vysunutí spoileru dochází při rychlostech nad 90 km/h. Jeho hrana zároveň slouží i jako třetí brzdové světlo, jež je doplněno další sadou LED na hraně „žraločí ploutve“ na střeše. Mezi další pozoruhodné prvky studie Zoe patří speciální, částečně prosklená střecha, jež posádku chrání před zimou i horkem a zároveň dobíjí akumulátory, neboť nese fotovoltaické články ve tvaru plástve.

Vstupy vozduchu po obou stranách karosérie přívádí vzduch k chladičům akumulátorů, přední i zadní sdružené reflektory jsou před drobným poškozením chráněny speciálním polyuretanovým gelem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedadla i dveře jsou pro cestující vpředu a vzadu konstruovány odlišně. Přední dveře se otevírají šikmo vpřed, zatímco ty zadní se zdvihají přímo vzhůru a umožňují zároveň omezený přístup do zavazadlového prostoru.

Zvláštní pozornost věnovali konstruktéři Renaultu kvalitě ovzduší v interiéru, přičemž spolupracovali s renomovanou společností L´Oréal. Vzduch vstupující do interiéru je tak ihned hydratován, aby nevysušoval sliznice a pokožku cestujících, přičemž jej lze obohacovat o různé parfémy či dezinfekční roztoky, jež eliminují zdraví škodlivé mikroorganizmy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Zoe
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků