Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Renault se v Paříži vytasil s novým provedením konceptu Zoe. Je mnohem civilnější a ukazuje nám vzhled budoucí generace modelu Clio.

Snad nebudu sám, komu letošní Paříž připomíná second hand. Hned několik výrobců vytáhlo pod eiffelovku buď rovnou s něčím, co už dávno známe, nebo se alespoň stejně nazývá, nebo je to ve své podstatě starý známý. Nový Passat není nový, Seat Ibiza IBE akorát převlékl kabátek a teď tu máme Renault Zoe, který je sice úplně nový, jeho jméno jsme ale slyšeli už loni.

Jakkoli chápu snahu o zachování jisté kontinuity, loňský Zoe vypadal jak z vesmírné odysey, ten letošní již připomíná produkční model. Proč se tedy jmenují stejně? Jako by tvůrce současných pařížských expozic opustila kreativita... Ale co se dá dělat, hlavou zeď neprorazíme, a tak se pojďme podívat, co letošní ročník Renaultu Zoe nabízí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od prvního pohledu na tento koncept je zjevné, že před sebou vidíme něco produkci velmi blízkého, jen pár futuristických prvků se do výroby očividně nehodí. Celé dílo pochází z per Laurense van der Ackera a Yanna Jarsalleho, což by se mohlo zdát nepodstatnou informací, pokud bychom ovšem nevěděli, že oba pánové mají na starosti vývoj nového Clia. Sama automobilka navíc udává Zoe jako příklad nové vizuální identity značky, chce prý nabídnout své vozy v emotivnějším a přitažlivějším balení. Zoe tak ukazuje, jakou cestou se chce automobilka vydat, a nemůže být pochyb o tom, že před sebou máme předobraz další generace Clia.

Podle zákulisních informací bude dokonce nové Clio vypadat přesně takto. Dočká se prý pouze většího otvoru v přídi pro přísun vzduchu ke konvenčnímu motoru a lehkého „zcivilnění zadních” partií, které mimochodem trochu připomínají současný Ford Fiesta. Uvidíme, nyní se vraťme k realitě současného konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz je 4 086 mm dlouhý, 1788 mm široký a 1540 mm vysoký, čímž příliš nevystupuje z řady současných, již poněkud přerostlých mini. Pohání jej elektrický motor o výkonu 79 koní, s nímž zrychlí na stovku za 8,1 sekundy a dokáže jet rychlostí až 135 km/h. Přesnou kapacitu jeho li-ion akumulátorů neznáme, ale výrobce s nimi slibuje dojezd až 160 km na jedno nabití, přičemž dobítí na plnou kapacitu potrvá 6 hodin. Za 10 minut ale vůz může být nabit na dojezd 60 km, za půl hodiny dosáhnete nabizí na 80 procent kapacity baterie.

V inovovaném konceptu dále najdeme několik technických vychytávek - zvláštní klimatizaci, která zabraňuje dehydrataci kůže pasažérů, venkovní senzor toxicity okolí, který zabrání splodinám ve vniknutí do interiéru a nyní pozor: systém, který se postará o dobrou náladu pasažérů a řidiče změnami osvětlení a ozvučení interiéru. Hotový pojízdný psychowalkman.

Necháme-li stranou technický exhibicionismus tvůrců tohoto vozu, pak před sebou máme především 90 procent vizuální podoby nového Clia. Takže: jak by se vám takové Clio líbilo?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Renault Zoe ve verzi 2010
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků