Renault zavádí bezpečnostní prvky z formule 1

Renault, který dlouhodobě patří k lídrům bezpečnosti osobních automobilů, představil speciální systém ochrany dětí v automobilech. Tento systém, který vychází z formulového systému HANS (Head And Neck Support) chránícího jezdce při silném nárazu před poraněním páteře, byl uzpůsoben pro použití v běžných automobilech. Tato ochrana se bude dodávat společně s dětským zádržným systémem. Princip je poměrně jednoduchý - speciální opěrka bude dítěti umístěna nad ramena v oblasti krku a v případě nárazu bude chránít před prudkým nárazem a prudkým pohybem hlavy dopředu a chránit tak krční páteř.

Tento systém má být pro dítě komfortní a nebude ho nijak obtěžovat. Systém je určen pro děti od šesti do deseti let a zpočátku bude dodávan do modelu Espace za cenu přibližně 65-70 Euro. Později bude dodávan do všech modelů, tedy Laguny, Méganu a Clia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zádržný systém motivovaný formulovým HANSem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HANS - Podpora hlavy a krku

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků