Renault zavádí bezpečnostní prvky z formule 1

Renault, který dlouhodobě patří k lídrům bezpečnosti osobních automobilů, představil speciální systém ochrany dětí v automobilech. Tento systém, který vychází z formulového systému HANS (Head And Neck Support) chránícího jezdce při silném nárazu před poraněním páteře, byl uzpůsoben pro použití v běžných automobilech. Tato ochrana se bude dodávat společně s dětským zádržným systémem. Princip je poměrně jednoduchý - speciální opěrka bude dítěti umístěna nad ramena v oblasti krku a v případě nárazu bude chránít před prudkým nárazem a prudkým pohybem hlavy dopředu a chránit tak krční páteř.

Tento systém má být pro dítě komfortní a nebude ho nijak obtěžovat. Systém je určen pro děti od šesti do deseti let a zpočátku bude dodávan do modelu Espace za cenu přibližně 65-70 Euro. Později bude dodávan do všech modelů, tedy Laguny, Méganu a Clia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zádržný systém motivovaný formulovým HANSem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HANS - Podpora hlavy a krku

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků