Renault Wind: čerstvý vítr z Francie

Renault o svém nejmenším kupé kabrioletu po ženevské premiéře uvolnil další informace. Pojďme si je shrnout a přidat i nové snímky.

Renault již začátkem uplynulého měsíce pustil do světa první oficiální fotografie svého nejmenšího kupé-kabrioletu, který se má stát hitem letošní letní motoristické sezony. Dvoumístný kupé-kabriolet Twingo, který ale na svůj rod jménem příliš neodkazuje, jsme vám částečně představili již v tomto článku, avšak v té době jsme skutečně poznali jenom pár nejdůležitějších informací.

Na úvod si shrňme, že Renault Wind měří na délku pouhých 3,83 m, disponuje pevnou sklapovací střechou, která se složí již za 12 sekund a zavazadlovým prostorem objemu 270 l. Především tyto parametry z něj budou dělat dobrého společníka na kratší výlety ve dvojici. Navíc naladění podvozku si do parády vzala divize Renault Sport, od čehož si majitel může slibovat tužší pružení, přesnější řízení a hlavně trochu lepší vlastnosti na klikatějších silnicích. Výrobce zapracoval i na takových „detailech“ jako je třeba nižší sezení řidiče a spolujezdce připomínající to ve skutečně sportovních vozech.

Model nebude zaostávat ani po motorické stránce, a to i navzdory tomu, že na výběr je pouze ze dvou agregátů. Prvním z nich je 1,2 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 74 kW/100 koní a maximálním točivým momentem 152 Nm, co je i tak vcelku dostačující. Pro horkokrevnější povahy je připravený 16ti ventilový 1,6 litrový čtyřválec nabízející výkonu 98 kW/133 koní a točivým momentem 160 Nm. Připomínají-li vám tyto parametry už některý z modelů, pak vězte, že ten samý agregát je nabízen u ostrého Twinga RS.

Standardní výbava Renaultu Wind čítá třeba 16-ti palcová kola, předním mlhovky, vyhřívaná zrcátka, či elektricky stahovatelná okna. Za kůži, lesklou černou střechu, či 17-ti palcová kola si už bude muset zájemce připlatit.

Závěrem dodejme, že první kusy tohoto modelu se ke svým majitelům dostanou začátkem léta a při příznivé ceně se vůz má šanci stát opravdu prodejním hitem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Renault Wind
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků