Renault Wind: čerstvý vítr z Francie

Renault o svém nejmenším kupé kabrioletu po ženevské premiéře uvolnil další informace. Pojďme si je shrnout a přidat i nové snímky.

Renault již začátkem uplynulého měsíce pustil do světa první oficiální fotografie svého nejmenšího kupé-kabrioletu, který se má stát hitem letošní letní motoristické sezony. Dvoumístný kupé-kabriolet Twingo, který ale na svůj rod jménem příliš neodkazuje, jsme vám částečně představili již v tomto článku, avšak v té době jsme skutečně poznali jenom pár nejdůležitějších informací.

Na úvod si shrňme, že Renault Wind měří na délku pouhých 3,83 m, disponuje pevnou sklapovací střechou, která se složí již za 12 sekund a zavazadlovým prostorem objemu 270 l. Především tyto parametry z něj budou dělat dobrého společníka na kratší výlety ve dvojici. Navíc naladění podvozku si do parády vzala divize Renault Sport, od čehož si majitel může slibovat tužší pružení, přesnější řízení a hlavně trochu lepší vlastnosti na klikatějších silnicích. Výrobce zapracoval i na takových „detailech“ jako je třeba nižší sezení řidiče a spolujezdce připomínající to ve skutečně sportovních vozech.

Model nebude zaostávat ani po motorické stránce, a to i navzdory tomu, že na výběr je pouze ze dvou agregátů. Prvním z nich je 1,2 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 74 kW/100 koní a maximálním točivým momentem 152 Nm, co je i tak vcelku dostačující. Pro horkokrevnější povahy je připravený 16ti ventilový 1,6 litrový čtyřválec nabízející výkonu 98 kW/133 koní a točivým momentem 160 Nm. Připomínají-li vám tyto parametry už některý z modelů, pak vězte, že ten samý agregát je nabízen u ostrého Twinga RS.

Standardní výbava Renaultu Wind čítá třeba 16-ti palcová kola, předním mlhovky, vyhřívaná zrcátka, či elektricky stahovatelná okna. Za kůži, lesklou černou střechu, či 17-ti palcová kola si už bude muset zájemce připlatit.

Závěrem dodejme, že první kusy tohoto modelu se ke svým majitelům dostanou začátkem léta a při příznivé ceně se vůz má šanci stát opravdu prodejním hitem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Renault Wind

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků