Hamarel
12. srpna 2024 • 22:43

Jo, Renault si dal pěkného vlastence s TMY se tahle troska nemůže vůbec srovnávat, TMY je zadokolka, Scenic předohrab, TMY je daleko větší auto ve všech směrech, má zásadně vyšší výkon, nesrovnatelně lepší dynamiku, daleko vyšší Vmax, daleko rychlejší DC nabíjení, takže těch pár km vyššího dojezdu Sceniku (625km podle WLTP vs 600km) smázne právě tím rychlejším nabíjením, takže v reálu na delší trase bude TMY daleko rychlejší.

Moi Monami
14. srpna 2024 • 8:25

Já bych si tím dojezdem nebyl tak jistý, zkus mrknou na fdrive na test dálničního dojezdu...to asi ani RWD Tesla nedá..těch 10kWh navíc udělá svý. Navíc seděs v tom Rencku? Viděls ho naživo? Jel jsi v něm? Zajímalo by mě, kdo by vzdechnul po hnusné, uvnitř fakt divné a ultranepohodlné TMY. Navíc je ten Rencek o kolik 20%?? lacinější...prostě o hodně.

Martin (null)
13. srpna 2024 • 11:28

Možná ty jsi troska, Renault je povedený elektromobil od Evropské značky.

Hamarel
13. srpna 2024 • 12:39

Stačí se podívat na evropské prodeje, Scenic, ač low-cost, se prodává několika násobně hůř než TMY. Takže povedený je Scenic leda tak ve vlhkých snech nekritických fandů Renaultu.

kolkyno
14. srpna 2024 • 7:58

Tesla prepad o 6% v predajoch v usa a v europe o 13% prepad v q2 2024 vs 2023 a predaje stale klesaju v usa uz ma pod 50% podiel trhu s ev.

vzach
13. srpna 2024 • 15:22

To bude asi důvod, proč zkouší Renault tuhle reklamu. Co kdyby se jen kvůli ní ten Scenic E-Tech začal v EU prodávat lépe, než Tesla Y? :-O

Hamarel
13. srpna 2024 • 17:21

Kvůli té reklamě si Renault jenom uřízne ostudu u potenciálních kupců EV, kterých není moc a i to málo co o EV uvažuje a dosud se EV Renaultu vyhýbali obloukem se vyhne ještě větším obloukem. Vsadím se, že na konci roku až si srovnáme celoroční prodejní čísla, tak Renault skončí beznadějně za TMY.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolkyno
14. srpna 2024 • 8:00

Tesla uz nema taky technologicky naskok, ano ma este niekolko rokov pohodu, ale coskoro ju vyrobcovia s historiou dozenu, kedze technologicky naskok tesly dobehli (mozno este nie v uplne vsetkych smeroch - autonomna jazda).

Hamarel
14. srpna 2024 • 11:23

Výrobci s historii (třeba Porsche) už Teslu dávno dohnali a jsou před ní, ale Renault to určitě není.

Moi Monami
14. srpna 2024 • 8:29

Ten nový Enyaq coupe s technikou ID.7: Nabíjí rychlej, 1000km udělá rychlej a dojede dál, než Model Y. A i kdybys našel jiný test, kde zase vyhrál Model Y.....tohle není několikaletý náskok...podle mě nemá Tesla žádný náskok a je spíš už pozadu ve vývoji. Na to ukazuje modernizace Modelu 3 - to je po 6 letech k smíchu...i když samozřejmě říká, že dobré není třeba vylepšovat...tam se nezměnilo prakticky nic, kromě odhlučnění a silenbloků podvozku

Adyk
12. srpna 2024 • 18:41

K smíchu jsou oba. Vždy nejvíc uváděný "dojezd až...." Je to psáno fikaně. Ve skutečnosti to znamená., když se sejdou naprosto ideální podmínky, tak by mohl dojet až.... Nikdo u elektromixérů neuvádí garantovaný dojezd. To by pak soudy nestačili vyřizovat žaloby.

Miloš Sklenář (Miloxx)
13. srpna 2024 • 4:40

Podobně je to přece s udávanou spotřebou u spslováků.

Petr Štěpánek (PŠ)
13. srpna 2024 • 10:56

jistě, proč se teda u EV stejně jako u spalováků neuvádí spotřeba a tudíž dojezd v různých režimech, odpovím vám sám, protože kdyby museli udávat dojezd při dálniční rychlosti, tak by to spoustu lidí odradilo od koupě, proto se vymyslela metodika, kde to vypadá vše super, jenže toho koho zajímá dojezd tak je mu fuk, že doskáká 500 km po městě ... což nikdo nepotřebuje, ale to že po dálnici bude muset každých 200-250 km dobíjet, jaksi nikdo neříká.

Dalibor Zacios
13. srpna 2024 • 11:33

Realita s malobaterkovou Teslou 3 (nominálně 55kWh, po najetých 170.000 cca o 6% méně) je taková, že rekord na ujetou vzdálenost mám na ideální trase v ideálních podmínkách cca 360km (teď v létě najedu běžně 330-350km). Naopak v zimě na dálnici jsem schopen ujet cca 250-270km.Tzn. auto s výrazně větší baterkou opravdu v zimě na dálnici ujede hrubě přes 300km, údajná nutnost nabíjení co 200-250km opravdu realitě neodpovídá.A v létě to může být klidně 400, jaro+podzim je dle mých provozních zkušeností blíže spíše k vyšší hodnotě dojezdu (když je +10-15 stupňů a více).Jinak i spalovací auto má dle mých záznamů tankování v zimě o 10% vyšší spotřebu než v ostatních částech roku, u BEV jsou dle testů rozdíly nejčastěji v rozmezí 10-30%.

Martin (null)
13. srpna 2024 • 11:29

Po 250 km jsem zastavoval i u spalováku. Nebo někam pořád spěcháš ?
Jestli jo, tak si najdi lepší práci.

Moi Monami
14. srpna 2024 • 8:33

O tohle nejde...kolik děláš dlouhých jízd? Jde přece o to, že potřebuješ trochu jezdit a když s tím dáš 150 na schůzku pak zpět a pak chceš vzít rodinu z okresního do hlavního města do divadla, na cestě zpátky - večer - užbudeš řešit nabíjení. Nabíječk zatím nejsou všude.
A představ si, že nemáš nabíjení doma..to pak je úplně problém. A když se podívám, jaká auta stojí u novostaveb v ČR, mám z toho pocit, že ty lidi vyměnili skoro všechno za hypo na dům...tak to nebude s EV tak horký.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dřevo Levně
15. srpna 2024 • 17:05

Ty starý popelnice u novostaveb jsou řemeslníků, majitelé v ničem špatnym nejezdí.

vzach
13. srpna 2024 • 15:26

Ta zastávka po 250 km u spalováku musela být vždy stejně dlouhá, jako čas na dobití elektromobilu na ujetí dalších 250 km? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud