Zatímco si majitelé Tesly nabíjí své auto, nevyhnou se pohledu na billboard a plakáty levnějšího a schopnějšího Renaultu.
Rivalita mezi automobilka není nic nového, doslovné popichování mezi konkurenčními značkami v reklamních materiálech už však možná není tak časté, jak tomu bývalo v minulosti. Překvapivou nebojácnost rýpnout si ovšem nyní předvádí Renault, který na britském trhu započal propagační kampaň přímo namířenou proti americké Tesle. Na jednom z billboardů tak popichuje nejen značku, ale i samotné vlastníky Modelu Y.
Renault svou kampaní jednoduše říká, že jeho nejnovější Scenic E-Tech je ve všech ohledech lepší než model od Tesly a nebojí se utahovat si z jeho majitelů. Využívá přitom článku od britského magazínu Auto Express, který vedle snímku vozu na billboardu cituje: „Nový Renault Scenic zahanbil Teslu Model Y cenou i dojezdem.“
To není jediný způsob, jakým značka svůj elektromobil propaguje. Lokace interaktivního billboardu je totiž příhodná, digitální plocha se nachází přímo u jedné z velice populárních nabíjecích stanic v Londýně. Renault přitom říká, že billboard dokáže detekovat přijíždějící Tesly a vtipnou reklamu tak zaměřit přímo na jejich majitele – na ploše se tak citace článku změní na dodatečné průpovídky typu: „Ups, to je ale trapas“, „Elon-ger“ (slovní hříčka kombinující Elona Muska a zmínku o delším dojezdu) nebo „Vaše auto určitě vyniká v jiných oblastech“.
Přednosti Scenicu E-Tech shrnuje Renault ve zprávě k reklamní kampani: „S dojezdem až 610 km (WLTP) ujede 100% elektrický Scenic E-Tech ve verzi Techno Long Range o více než 64 km dále na jedno nabití než jakákoli varianta Tesly Model Y a téměř o 160 km dále než základní verze Tesly s pohonem zadních kol. S cenou od 40.995 liber je verze Techno Long Range také výrazně levnější než základní Model Y, a to téměř o 5000 liber.“
Uvidíme tedy, zda se Renault dočká odvetného kroku od Tesly. A pokud ano, snad to bude podobně originálně a nejen pouhým „tweetem“ od Elona Muska.