Renault Vel Satis

Pro tradiční sedany je často typický obtížný přístup do vozu a stísněný vnitřní prostor. Vel Satis přichází s novou architekturou...
Renault Vel Satis
Vel Satis je výjimečný, ale nesnaží se ohromovat a působí klidným dojmem. Od osobité mřížky chladiče s výrazným logem po kompaktní záď se širokým zadním oknem, nabízí Vel Satis jedinečný, dynamický, napjatý a čistý profil, navozující dojem rychlosti. Má siluetu s plnými objemy a neobvyklými proporcemi. Vel Satis navazuje na prototypy Initiale (1995) a Vel Satis (1998), dva kvalitní automobily, velmi příznivě přijaté a zcela vybočující z obecného pojetí luxusních vozů, které je někdy omezující.

Pro tradiční sedany je často typický obtížný přístup do vozu a stísněný vnitřní prostor. Vel Satis přichází s novou architekturou. Ve srovnání s průměrem své třídy má větší rozměry (vyšší o 13 cm), rozvor 284 cm a nabízí mimořádný prostor všem osobám ve voze. Lepší výhled a snazší přístup do vozu zajišťuje také vyšší posez (+10 cm ve srovnání se Safrane).

Vel Satis využívá v interiéru ušlechtilých přírodních materiálů, jako je dřevo a kůže. V jeho interiéru se měkké a čisté linie spojují se světlými barvami a perforovanou kůží Connolly (sedák a opěradlo) a společně vytvoří osobitou atmosféru vozu Vel Satis. Celkový dojem interiéru dotvářejí pruhy z leštěného intarzovaného dřeva.

Videosystém se skládá z přehrávače DVD, sklopné obrazovky 16/9 ve střední loketní opěrce, ovládacího pultu a speciálního dálkového ovladače. Cestující na zadních sedadlech se tak mohou dívat na obraz z různých zdrojů: DVD, klasická videokamera, herní konzole. Celé zařízení je do interiéru dokonale vestavěno. Systém má s autorádiem Grand Auditorium Cabasse společné ozvučení Cabasse (4x40 W).

Navigační systém Carminat GPS s barevným displejem 16/9 vestavěný do palubní desky využívá informací o provozu předávaných sítí vysílačů FM a nabízí uživateli optimální trasu podle aktuálního dění v silničním provozu.

Stejně jako u Laguny II nahrazuje tradiční klíč „karta Renault“. Uvnitř vozu uvítají řidiče i spolujezdce zcela nová a velmi pohodlná sedadla. Místo tradičních dvou částí se skládají ze tří (sedák, opěradlo a horní opěradlo) a nabízejí zvýšené ergonomické pohodlí díky 5 elektrickým nastavením, z toho 4 s uložením do paměti, a vestavěnému 3-bodovému bezpečnostnímu pásu. Když je řidič pohodlně usazen, vloží kartu do snímače, stiskne tlačítko START/STOP a vyrazí na silnici, aniž by se staral o ruční brzdu. Ruční brzda je plně automatická, deaktivuje se při spuštění motoru a při vypnutí motoru se opět aktivuje.

Řidič má také k dispozici nový tempomat s radarem, který přizpůsobuje rychlost vozu podle vozu jedoucího před ním. Vel Satis přejímá a zdokonaluje veškerou nejmodernější výbavu: automatické zapínání světel, snímač deště, parkovací senzor, vstupní otvor palivové nádrže s integrovaným otvíráním (odstranění zátky), dynamickou kontrolu řízení (ESP), systém sledování tlaku v pneumatikách, podporu nouzového brždění, systém programovaného upoutání, 2 autoadaptivní čelní airbagy, 4 boční airbagy a 2 clonové airbagy.

Vel Satis odpovídá požadavkům zákazníků na luxusní vůz a pečlivě volené pohonné jednotky nabízí maximální jízdní pohodlí s přihlédnutím ke specifické stavbě vozu Vel Satis.

První motor upravený ve spolupráci Renaultu s Nissanem je zážehový 3.5 V6 dosahující výkonu 170 kW (235 k) při 6000 ot./min. a točivého momentu 330 Nm při 3600 ot./min.

Druhý motor určený pro Vel Satis je 24-ventilový přeplňovaný vznětový motor V6 3.0l vybavený turbodmychadlem s variabilní geomertií a vstřikováním Common Rail. Blok motoru a hlava válců z hliníku zaručují vysokou kompaktnost tohoto motoru a snižují tak jeho hmotnost a spotřebu. Motor dosahuje výkonu 130 kW (180 k) při 4400 ot./min a točivého momentu 350 Nm při 1800 ot./min. Oba motory jsou výhradně spojeny s 5-rychlostní automatickou převodovkou Proactive s impulsním ovládáním.

Vel Satis má vpředu nápravu typu McPherson a vzadu novou, víceramennou nápravu trojúhelníkového typu. Tato náprava, patent firmy Renault, je technicky převratná. Díky pouhým třem bodům spojení mezi kolem a karoserií a přítomností pomocného rámu a řady dalších tlumících prvků je výrazně snížen hluk pří jízdě a zvýšeno pohodlí cestujících. Důležité je také to, že nová náprava je kompaktnější než tradiční víceramenné nápravy.

Teprve budoucnost ukáže, zda Vel Satis najde své místo ve výrobním programu Renaultu. Je jisté, že zákazníky toužící po prostoru a pohodlí by Vel Satis uspokojil.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků