Renault v Ženevě: Mégane Sport Tourer a Clio RS 200

Ženevský autosalon se stal místem premiéry dílčích novinek z pera Renaultu. Podívejme se na nový Mégane kombi a Clio RS 200.

Mezi ženevskými novinkami Renaultu nic vyloženě revolučního nenajdeme, ale řada z nich nabídku francouzské automobilky značně zpestří.

Na stránku automobilky tak najdeme nový kombík řady Megane, která již konečně disponuje spíše hodnotným než experimentálním designem. V souladu se současným vývojem, kdy se slovem „sportovní” označuje téměř vše, ale ve skutečnosti není sportovní prakticky nic, má nový kombík jméno Renault Megane Sport Tourer, namísto původního Grandtour.

Od dříve uvedeného hatchbacku odlišuje především prodlouženým zadním převisem. Boky pak byly přizpůsobeny tak, aby se vyrovnaly proporce delší karosérie, která ve své zádi ukrývá v základní konfiguraci 524 litrů prostoru pro zavazadla.

Hned od startu bude kombík osazován kompletní sadou motorů včetně nové zážehové jednotky TCe 130, jež z objemu 1,4 l dává údajně výkon motoru 1,8 l, točivý moment dvoulitru a spotřebu a emise čtrnáctistovky. Šestnáctistovky s výkony 100 a 110 koní jsou doplněny manuálně řazenými převodovkami, „dvoulitr“ bude k dispozici i s automatem.

Vznětové motory 1,5 dCi se dodávají ve verzích 86, 106 a 110 koní, nabídka je završena čtyřválcem 2,0 dCi s výkony 140 a 160 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Megane Sport Tourer

Novinkou je také vlajková loď řady Clio v podobě Clia RS 200, jež sdílí řadu prvků s typem Megane RS, ovšem v kompaktnějším balení. Jeho motor dává ze svého dvoulitrového objemu při zachování atmosférického plnění výkon 200 koní při 7 100 ot./min. a točivý moment 215 Nm při 5 400 ot./min. Díky tomu vůz dosahuje výkonu 166 koní na tunu hmotnosti, zrychlí z 0 na 100 km/h pod 7 sekund a dosáhne rychlosti bezmála 230 km/h.

Clio RS 200 bude nabízeno ve dvou verzích - RS a Cup. Na první pohled budou obě osazeny shodným tvarováním karosérie s novým předním nárazníkem, zadním nárazníkem s funkčním difuzorem a předním spoilerem tvarovaným pro snížení vztlaku. Varianta Cup bude mít tužší nastaveními podvozku a bude lehčí o 36 kg. Jejím domovem tak budou spíše okruhy, zatímco s RS budete spokojeni i na běžných (byť zřejmě ne českých...) silnicích.

Pod sedmnáctipalocovými ráfky s pěticí zdvojených paprsků a pneumatikami o šířce 215 mm prosvítají robustní červené brzdiče Brembo. Rozchod kol byl rozšířen o 50 mm a spolu s o 10 mm prodlouženým rozvorem přispívá ke zlepšené stabilitě. Interiér bude nabízen v sérii barevných kombinací a s anatomickými sedadly Recaro. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS 200

Ačkoli Renault před časem odvolal svůj záměr vzkřísit legendární jméno Alpine v novém sportovním voze, oznámil, že místo něj znovu zavede jinou svojí slavnou značku: Gordini. Amedee Gordini byl přitom v padesátých a šedesátých letech samostatným a velmi úspěšným ladičem motorů Renault.

V Ženevě automobilka oznámila, že zavede nové oddělení a značku Gordini pro své sportovně střižené varianty běžných modelů, takže divize Gordini bude mít s Renaultem podobný vztah jako třeba Abarth s Fiatem. Gordini se bude soustředit na malá a rychlá auta, jež budou situována až nad továrními modely RS (RenaultSport).

Mezi vůbec první novodobé modely Gordini bude zřejmě příští rok patřit vůz vycházející z typu Twingo, později Gordini zasáhne i řady Clio a Megane Coupé. V duchu tradice se tyto vozy budou vyznačovat specifickým modrým lakem a „rychlými pruhy“ na kapotě a je pravděpodobné, že některé typy budou vyvinuty pro vysloveně závodní nasazení.

Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo RS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků