Renault v pohybu: plánuje investice ve výši 5,7 miliardy eur

Francouzská automobilka Renault je připravena investovat do roku 2013 do svých továren 5,7 miliardy eur (137,4 miliardy Kč). Většina z těchto peněz skončí v zahraničí, pouze dvě pětiny investic zůstanou ve Francii.

Renault bude investovat hlavně v Brazílii, Indii a Rusku. Představitelé automobilky očekávají, že na trzích mimo Evropu stoupnou letos prodeje vozů Renault z 37 na 43 procenta. Očividně tak reagují na trend poslední doby. Podle vyjádření mnoha analytiků by totiž neevropský trh s automobily měl v letech 2010 až 2016 expandovat o téměř 50 procent.

Renault nyní buduje novou továrnu v marockém městě Tangiers, která má vyrábět až 350.000 Dacií ročně, stejné množství aut produkuje i rumunská továrna Dacie v Pitesti. V Maroku se budou kompletovat dva nové modely Dacie - od příštího roku rumunská automobilka chystá uvést na trh vůz kategorie MPV a lehké užitkové auto. Oba automobily budou postaveny na platformě Loganu. Mají být o něco větší než model Kangoo.

V příštích letech chce Renault ve Francii vyrábět především dodávky, elektrické vozy a některé luxusní vozy určené pro evropský trh. Výrobu v západní Evropě plánuje automobilka zaměřit hlavně na produkty s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou lehké komerční vozy, elektrické vozy a baterie.

Renault loni prodal rekordních 2,63 milionu osobních a lehkých nákladních vozů, hlavně díky poptávce na rozvíjejících se trzích. Meziročně se prodej zvýšil o 14 procent. Tržby pak stouply o 15,6 procenta na 39 miliard eur (943 miliard Kč).

Klepněte pro větší obrázek


 


 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků