Renault v pohybu: plánuje investice ve výši 5,7 miliardy eur

Francouzská automobilka Renault je připravena investovat do roku 2013 do svých továren 5,7 miliardy eur (137,4 miliardy Kč). Většina z těchto peněz skončí v zahraničí, pouze dvě pětiny investic zůstanou ve Francii.

Renault bude investovat hlavně v Brazílii, Indii a Rusku. Představitelé automobilky očekávají, že na trzích mimo Evropu stoupnou letos prodeje vozů Renault z 37 na 43 procenta. Očividně tak reagují na trend poslední doby. Podle vyjádření mnoha analytiků by totiž neevropský trh s automobily měl v letech 2010 až 2016 expandovat o téměř 50 procent.

Renault nyní buduje novou továrnu v marockém městě Tangiers, která má vyrábět až 350.000 Dacií ročně, stejné množství aut produkuje i rumunská továrna Dacie v Pitesti. V Maroku se budou kompletovat dva nové modely Dacie - od příštího roku rumunská automobilka chystá uvést na trh vůz kategorie MPV a lehké užitkové auto. Oba automobily budou postaveny na platformě Loganu. Mají být o něco větší než model Kangoo.

V příštích letech chce Renault ve Francii vyrábět především dodávky, elektrické vozy a některé luxusní vozy určené pro evropský trh. Výrobu v západní Evropě plánuje automobilka zaměřit hlavně na produkty s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou lehké komerční vozy, elektrické vozy a baterie.

Renault loni prodal rekordních 2,63 milionu osobních a lehkých nákladních vozů, hlavně díky poptávce na rozvíjejících se trzích. Meziročně se prodej zvýšil o 14 procent. Tržby pak stouply o 15,6 procenta na 39 miliard eur (943 miliard Kč).

Klepněte pro větší obrázek


 


 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků