Renault v Česku konečně spouští projekt Chytrého města. O co přesně jde?

Kupodivu se to stalo docela rychle. Elektromobilita je oficiálně tady a je potřeba lidem vštípit, co všechno obnáší.

Na ženevském autosalonu jsem se dal do řeči s mužem jménem Vincent Carré, expertem na elektromobilitu automobilky Renault. Bavili jsme se tenkrát o bezemisním provozu hlavně ve městech a v příměstských oblastech. Jeden z termínů, které Vincent často zmiňoval, bylo i takzvané Smart City.

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Expert na elektromobily otevřeně promluvil o jejich úskalích a budoucnosti

Smart City je myšlenka chytrého města, kde spolu auta, ale i prostředky městské hromadné dopravy včetně infrastruktury, komunikují. Cílem je i podporovat sdílení aut, aby se jejich počet na silnicích zredukoval a docílilo se tak čistšího ovzduší. Sdílená mobilita má být součástí městské architektury. Nyní se tento systém má postupně dostat i do České republiky.

Projekt chytrých měst je součástí plánu automobilky Drive the Future. V Česku se nyní spouští projekt Easy City, který bude veřejnosti přibližovat problematiku elektromobilů a sdílení automobilů. To jen pro začátek. Bude totiž důležité, aby občané získali v tomto směru patřičnou gramotnost.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Projekt prozatím spolupracuje s městy Třinec, Liberec a Brno. Další města však budou následovat. Největším pomocníkem je v této záležitosti carsharingová společnost Autonapul.cz, která se zabývá sdílením automobilů. Pokud nemáte auto, nemusíte nic řešit - když budete potřebovat do města, půjčíte si Zoe. Když na dovolenou, půjčíte si naftové kombi. 

Dalším důležitým faktorem je společnost Schneider Electric, která se stará o síť dobíjecích stanic a její produkty jsou označeny certifikátem ZE Ready, čili že se elektromobil vždy dobije na optimální výkon.

Pionýrem elektromobility u Renaultu je samozřejmě model Zoe, který pořídíte od 837.000 Kč. Jeho půjčení v rámci carsharingu však vyjde průměru na 2 Kč za ujetý kilometr. Co se vám vyplatí víc?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků