Renault v Československu v roce 1991 (prospekt)

58 komentářů

Jelass
23. dubna • 1:19

Pod článkem o Renaultu se někteří rozplývají nad spolehlivostí aut z let minulých, kam jsme to došli. B-]

JirkaK
23. dubna • 16:58

K TSI a HTP:-D

Jindina
22. dubna • 23:48

Ono to platí o většině evropských značek současně.Renault byl ve své době včetně modelu 19 špička.Ono v těch 90 letech ta kvalita opravdu byla,spomeňme na Peugeot 306 včetně dosluhujíího ve své době Peugeot 309-špičková antikorozní ochrana,kdy najde te již dnes vozy z té odby jak nové(u Renaultu to bylo o něco horší).Za zmínku stojí i vznikající škoda Octavia první generace na platformě GolfI IV,dodnes legenda českých rodin,kde zaplatíte za zachovalý kus z roku 1998 s motorem 1.9tdi 66KW průměrně 65-70000 kč, a ono vám to ještě třeba 10 let bude sloužit be komplikací.Dnes to je směs ceny,ekologie a tvrdé konkurenční bitvě s ohledem na to,že Evropa nejde už tím směrem,co před více než 20 lety.Výrobce dnes ani nemá zájem,aby ten vůz vám doma vydržel po celý život,ale aby jste to také vyměnili a mohli se vyrábět další a další nové vozy...

Rijard
30. června • 16:51

A dnešní vozy snad nějak více reznou, když pláčete nad kvalitou 90 let?
Mimochodem, a co kvalita 60., 70. a 80. let?
Vy myslíte, že dříve výrobci prahli po tom, abyste si koupili jedno jejich auto na furt a už nikdy jiné? To jsou naivní představy :-D

josephko
21. dubna • 22:58

Renault mal začiatkom 90. rokov úplne iný image ako má v súčasnosti. Vtedy to bol symbol pohodlného luxusu. Dnes je to symbol lacných (levných) a "laciných" áut, ktoré sa musia predávať veľmi lacno, aby si ich vôbec niekto kúpil.
Práve teraz má napadlo: robí okrem lady niekto väčšie s(hity) ako Renault ?
:-D

dd
22. dubna • 18:00

Uplny suhlas. Rendik si to pokaslal kvalitou, dnes je jazdeny rendik nepredajne auto a opravnene. Historky o problemoch vsetkych typov motrv odradia aj skutocneho fandu znacky...

dd
22. dubna • 18:00

Uplny suhlas. Rendik si to pokaslal kvalitou, dnes je jazdeny rendik nepredajne auto a opravnene. Historky o problemoch vsetkych typov motrv odradia aj skutocneho fandu znacky...

PtakopyskPerry
22. dubna • 6:33

Jsi hloupý :))

josephko
22. dubna • 15:45

Dokážeš napísať aj zdôvodnenie, prečo som hlúpy, alebo tvoje schopnosti končia pri dvojslovnej vete? :-D

Wheeeeee456
22. dubna • 10:16

Proc hloupy? Ja ten image Renaultu taky tak vnimam. Kdyz jsem vybiral auto, nebyl vubec moznost, jedine ze by byl zdarma. Pamatuji si kvalitativni potize s Meganem kolem r. 2005 kdy snad zakaznici delali protestni jizdy proti ceskemu zastoupeni Renaultu aby se domohli zarucnich oprav. Chci do toho sameho WTF spadnout taky? Diky, nechci.

k.ik
21. dubna • 10:03

prospekt ještě mám, stejný prospekt v němčině obsahoval navíc alpinu

Martin
21. dubna • 7:56

Ceny nových zahraničních vozidel v první polovině devadesátých let byly u nás z dnešního pohledu neuvěřitelné (základní třídvéřové Clio 360.000,- Kčs a o dvacet let později cena 180.000,- Kč). V polovině devadesátých let začaly ceny aut klesat a skutečnou cenovou revoluci v druhé polovině devadesátých let tehdy způsobil Opel, když cenu malé Corsy náhle stlačil výrazně pod 300 tis. Kč. Ostatní dovozci se tehdy museli přizpůsobit.

David
21. dubna • 9:35

Čínské díly,montáž v Turecku a Maroku,snížení kvality. Ano máme levné auto,které stejně nikdo nekoupí protože Evropani chudnou rychleji než klesají ceny. Kde asi soudruzi v Bruselu udělali chybu?

Antiautomat
21. dubna • 12:51

Ta chyba sa nazyva nadvyroba a ten problem potom nadhodnota a v ramci sucasneho spolocensko-ekonomickeho systemu je to neriesitelna vec, co ako sa dnesny status quo /sorry, vlastne upadok/ vladnuca mensina snazi udrzat a skryvat sa za nastrcenych politikov, odputavanie od problemov pomocou masmedii az po vyplach mozgov ci uz v zakladnych skolach alebo univerzitach, presviedcajuc cele generacie o tom, ze dnesny rezim je jedinym spravnym a prirodzenym a historicky ´dokazanym´. Co samozrejme nie je pravda a staci sa pozriet dozadu.Cim rychlejsie sa to cele zosype tym lepsie. Treba proste zacat znovu, cely ten VNN /velky nafuknuty nezmysel/ pokrcit a zahodit do kosa.

VILKRK
21. dubna • 18:55

Zadna krize neexistuje, penez je dost, staci par tydnu psat, ze uz je dobre a lidi ty prachy pusti do obehu. Krize je umele vytvorena medii.

Fantomas
21. dubna • 23:17

Vilkrk: Ano peněz je dost, ale hodnota za nimi není moc velká. Jsou to nekryté peníze, jen barevné papírky, čísla v počítačích. Jejich hodnota je jen v tom, že tomu všichni věříme. Až tomu jednoho dne věřit přestaneme, bude malér.
A druhý problém je, že neustále a dlouhodobě probíhá pozvolný přesun peněz směrem k bohatým. A bohužel platí, že aby jeden člověk mohl zbohatnout, musí mnoho jiných zchudnout. Je to vlastně takové letadlo. Peněz je omezené množství, logicky tedy všichni bohatí být nemohou. A co se asi stane, když se peníze dlouhou dobu postupně přesouvají k malé skupině bohatých? No ti ostatní, kterých je drtivá většina, začnou mít málo. Nemohou mít víc, většinu peněž už mají bohatí. Co s tím?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
VILKRK
22. dubna • 11:31

To da vyresit revoluci, bohatym se vezme a prerozdeli chudym, neni to nic noveho ;)

Hustodaemon
21. dubna • 21:13

Až na to, že lidi už skoro žádný rezervy nemaj. Nepočítám-li těch pár bohatců, který to stejně nezachráněj. Spousta lidí žije na dluh, peo myslíš, že je tolik exekucí? Aha, jen blábol médií. Tak si žij v tom svým snu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
VILKRK
21. dubna • 22:38

A kdo ty chudaky s uvery zatahl do dluhu? Opet jsou za to odpovedna media, ktera zverejnuji inzeraty uverovych firem. Trvam na tom, ze krize je dilem medii.

pacho
21. dubna • 13:56

Bohu žiaľ máš pravdu. Taktiež je problém, že takéto nezhody sa vždy vyriešili vojnou, lebo vládnuca trieda, nikdy dobrovolen neodíde. (sice v 89-tom ako že komunisti dobrovolne odišli, ale fakticky to bolo len prezliekanie kabátov, s čím už vopred počítali. ) ináč p. Duchoň, fajn čítaničko, a na toho jedného krikľúna sa vykašlite, to máte všade. Súto ľudia, ktorí v živote nič nedokázali, a takto si dokazujä svoju dôležitosť. A na koniec, len ten čo nič nerobí nič nepokazí.

JirkaK
21. dubna • 10:00

Chybu udělali v tom, že se vše ve velkém dováží. Prý je to levnější než vyrobit tady. Jenže zafungovala rovnice: dovoz = zavřené domácí fabriky = nezaměstnanost = chudoba. A mlejnek na peníze v podobě úvěrů a předražených služeb právě mele z posledního.

kukol
21. dubna • 9:28

Doba byla jiná a moc nechápu, jak dneska někdo může nadávat na ceny aut. První Twingo jsem kupoval za 350 000,- a ještě v roce 2003 jsen dal za Mégana přes 500 000,-. A to tam nebyla žádná zvláštní výbava. Ceny jsou dnes u nás opravdu nízké (na rozdíl od cen na západních trzích).

Petr Maleček (dj.kure)
21. dubna • 11:34

Bohužel stejně je to ale i s kvalitou. Megana z roku 1998 jsem měl do dnešního dne, sloužil bezvadně (nafťáček, 1.9dTi 72kw, po městě svižná jízda 5.4! l/100km, po dálnici při 130 papal 4.3 maximálně). Prostě super auto, držák a fešák.
Dnešní rychlomontovačky, který stojí 1[8-9]0 990 Kč a honosící se nadstandardní výbavou už nestojí za nic.

Matejka
21. dubna • 7:30

Zase "odbornik" Duchoñ ! i v prepisu katalogu udela chybu.... "ovšem s výjimkou špičkového Renaultu 21, který již tehdy čekal na střídání Safranem." Renault Safrane nahradil Renault 25, ne 21 !!!

Jiří  Duchoň
21. dubna • 9:13 • redaktor AutoRevue.cz

Týden se s týdnem sešel a zase tu máme zvláštní znaky typu "ñ" a nicky, které se objevují pouze pod mými nedělními články. Takže dneska jste "Matejka"? Nebo se za chvíli objeví "Jūchoñ", "TOMASO", "Karel Polcar" nebo dokonce "Šebela"?;-)Děkuji vám za upozornění na překlep, už je opraven. Jen vás tímto upozorňuji: tentokrát tady vaše osobní problémy řešit nebudeme, a pokud diskusi budete zase zaplavovat útoky proti mě, budu je zkrátka mazat, což dělám velmi nerad. Na vaše výlevy tu nikdo z čtenářů zvědavý není, a už jsem vám jednou psal, že pokud jsem vám osobně něco udělal, ať mi to napíšte do e-mailu a nějak to vyřešíme, toto je trapné.Omlouvám se všem slušným čtenářům, že to tu musíme řešit, ale tímto to končí. Přeji vám příjemné chvíle nad vzpomínáním na Renaulty!

Antiautomat
21. dubna • 11:39

Tak tak, prave si v tom katalogu listujem, lezi mi tam v policke uz cele veky-a v nom renault 19 chamade...citujuc z prospektu ´a rychlost naberou nejenom frajeri´, tuto veticku si z toho pamatam akokeby to bolo dnes. Renault 19 bol moj traumvagen, dokonca existovala aj jedna-osmicka so 135 konikmi, ktora by este dnes nakopala prdel tym eko-nezmyslom, o dizajne ani nehovoriac, no a co sa tyka renaulta 21 v tej cervenej farbe, to je proste nadherne auto pre chlapa, cista elegancia. Take pekne auta sa uz bohuzial nevyrabaju. Super clanocek, zdvihol mi naladicku ;-)

Fantomas
21. dubna • 13:12

Ano, nostalgie a vzpomínky, chápu. Ale jsem celkem přesvědčený, že kdybyste se dnes svezl tím Renaultem 21, že byste byl najednou hodně zklamaný a překvapený a už byste ho asi nechtěl. A o Renaultu 19 ani nemluvím.

Stig
21. dubna • 16:53

Jsem spíše přesvědčený, že kdyby někdo Vás svezl tou R19 1.8 16V tak by jste byl hooodně překvapený Vy ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
21. dubna • 23:03

Ale nebyl, kamarádka ji už několik let má, přesně s tímhle motorem, v tmavě modré metalíze. Strašně to auto tenkrát chtěla. Když se nebudeme bavit o tom motoru, tak je to prostě auto z jiné doby a kdo je zvyklý na současná auta, tak ten rozdíl několika desetiletí pocítí okamžitě. A opotřebováním to není, vývoj se prostě nedá popřít. Jasně, většina současných aut je "optimalizovaná", ale pokrok v pohodlí, ovládání, hluku a podobně, ten je velký. Mám stará auta rád, ale ne úplně bezhlavě.

JirkaK
23. dubna • 17:09

Jistě, je to věc názoru a priorit. Jak už jsem napsal, velký benzíňák s jednoduchou stříkačkou, v lehké karosérii, s klasickým hydraulickým posilovačem řízení je dnes zajímavým zážitkem. Do všech stran je výborný výhled, řízení trochu připomíná motokáru, vše záleží jen a pouze na řidiči, žádná elektronika do toho nekecá. Na druhou stranu je pravda že auto je technicky někde na úrovni přerostlého Favoritu, v některých režimech poměrně hlučné, má svoje vrtochy, podvozek občas na limitu provede něco nečekaného, nějaké výztuhy a hvězdičky ENCAP tam nemá cenu hledat, stejně jako ABS, ESP, airbagy, měkčené plasty nebo snad dokonce bluetooth nebo USB konektivitu :-D
A jinak pokud jde o R19 - nevím jestli to je pravda, ale říká se že Logan a Sandero vlastně nejsou nic jiného než překarosovaná devatenáctka B-]

Stig
23. dubna • 19:54

Promiňte, ale plácáte blbosti. R19 v crash testech dopadla lépe než novější Megane, ABS samozřejmě má, stejně tak airbag a stejně tak Bluetooth a USB, dokonce i AUX, 6x repro. Mluvím o svém konkrétním kusu, když říkám, že má limity hodně daleko za dnešními vozy. Nesuďte celou modelovou řadu dle sociální výbavy pro chudé. To samé by to totiž bylo například s novou Octavii kde v základu by jste asi taky hledal el. okna, ABS, ESP a možná i ten airbag.. o rádiu hovořit radši nebudeme :)

JirkaK
23. dubna • 20:41

Možná jsme se v tom trošku zamotali, porovnávám svého Renaulta 21 z roku 1988, kterého mám jako záložní a výletní vozidlo s dnešním stavem, takže klídek B-] O jeho pasivní bezpečnosti si nedělám žádné iluze. R19 neřeším až na zmínku o tom, že se pravděpodobně stal základem pro Dacii Logan. Ovšem pokud jde o USB a Bluetooth, ty se továrně do R 19 nemohly montovat ani náhodou :-D

PtakopyskPerry
22. dubna • 6:29

Jaky pan, takovy pes. ;-) To auto vyzaduje peci, ale pokud ji dostane, tak to vraci i s uroky :) Za tech cca 20 let vyvoje, se vymyslelo spoustu veci, ale to nemeni nic na tom, ze R19 by se dnesnim autum mohla smele rovnat, at uz po strance spotreby, kultivovanosti nebo prave toho hluku (v te me je bezvadne ticho), s cim se rovnat neda je prave to pohodli, spolehlivost, vykon.. to jsou veci kde R19 jasne vede :) skoda, ze takova auta se uz nikdy vyrabet nebudou.. Meli dusi, ty dnesni maji jen eko normy a blbosti. Vzdyt ty auta budou jezdit jeste v dobach kdy se dnesni korejsky sracky budou vsem rozpadat ;) na to dam krk))

jakub drnec
22. dubna • 8:35

..ta moje byla upravená proto 103Kw

jakub drnec
21. dubna • 20:25

..ja vlastnil R19 1.8 16V (103KW) ..jelo to jako blazen.. motor byl fakt paradni.. byl tam sportovni podvozek, sani, predni zadni naraznik, super sedacky, malej volant.. krasne cerne 3dverova auticko.. ..ale desne to pod tema prahama rezlo, a ne jen tam.. nakocec to kastle nedala(zhnila) a byl jsem nucen koupit jine, vzal jsem 318 E36 ale na rencka rad dodnes vzpominam..

PtakopyskPerry
22. dubna • 6:31

1.8 16v 103kW neexistuje, mela "jen" 99kW a 160nm. Ale i tak je to stale auto, ktere by mnoho dnesnich zavodaku spraskalo jak prd :)

JirkaK
21. dubna • 16:15

Já znám Renault 21 celkem dobře, stále ho z nostalgie udržuju v provozu. Asi největší problém je poměrně velká poruchovost čtvrt století starého auta. Na druhou stranu, možná to některé překvapí, ale jezdí se s ním líp než s drtivou většinou moderních aut. Velký benzínový motor 2.2 litru který má na škrtící klapce klasický bowden v kombinaci s váhou nějakých 11.5 metráku - jak auto reaguje na každý pohyb plynového pedálu je doslova fascinující a u dnešních euroudušenin nevídané.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
23. dubna • 20:51

Měl jsem R21 úplně v té nejslabší i a původní verzi (r.v. 1986...) od prvního majitele...(ještě ji koupil v TUZEXu). Provozoval jsem Rendlika bez větších problémů 10 let. Ještě s karburátorem, výkon směšných 75 koníků při objemu 1721 ccm.. Prostě pravěk. Nemůžeme se na staré auto ale dívat optikou dnešní technické úrovně. Jestliže od vývoje nového modelu do výroby tehdy uběhlo minimálně 4-5 let, tak 21ka měla začátky konstrukce vlastně před propastnými 34 lety... ! Jedinou nadstandardní výbavou bylo jen upozornění na rozsvícená světla po otevření dveří. A podle zásady, že co ve voze není, se nemůže pokazit... taky proto dlouho a spolehlivě sloužila. Pozitiva R21: dobrá protikorozní ochrana, neskutečně pohodlná na delší cesty (i do Chorvatska dojela), z hlediska bezpečnosti ovšem katastrofa, tenké plechy, teprve její nástupce Laguna byla konstruována podle zásad pasivní bezpečnosti. Ale na 21 vzpomínám s nostalgií jako na první holku.... to víte, první auto. ;-). Bylo to dobré auto. :-D Jarda

Jaroslav Podolsky
21. dubna • 11:02

Osobni problemy mate jen vy. Staci psat pravdu ( precist si prospekt o kterem pisete ) a za pripadne chyby se omluvit a podekovat ctenarum za upozorneni. To je slusnost, mazat upozorneni ctenaru je hulvatstvi.

Antiautomat
21. dubna • 11:44

Ohladom tej drobnej nezrovnalosti na temu renault25/safrane, musim suhlasit s autorom clanku. Ono totiz na chybu /ked sme uz pritom tak nijako tragicku/ sa da upozornit aj slusne. Ked na niekoho nevyberavym stylom vyletite, asi slusnu odpoved cakat nebudete...alebo? Ista uroven by sa dodrziavat mala.

Rodin
21. dubna • 17:20

Matejka a Podolsky, vzacna nazorova shoda:-D Jina jmena, jine IP adresy, stejny text... Autorovi dik za dohledani dobovych cen! Zajimaly by me i jine znacky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří  Duchoň
21. dubna • 20:39 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý večer, děkuji za postřeh! Ty ceníky mám, ale chtěl bych tomu vyrobit nějakou "košilku", prostě vykopírovat ceníky mi přijde trochu banální ;-) Ale něco vymyslím, slibuji.

Matejka
21. dubna • 9:58

Osobni problemy mate jen vy. Staci psat pravdu ( precist si prospekt o kterem pisete ) a za pripadne chyby se omluvit a podekovat ctenarum za upozorneni. To je slusnost, ne hulvatstvi.

Pietro
21. dubna • 7:18

Dodnes obdivuju nestárnoucí krásný design Renaultu 19. Za to auto by se v showroomech nemuseli stydět ani dnes. Espace jako průkopník MPV je samostatná kapitola autohistorie. Renaultem se zpočátku vozil i V. Havel. Na začátku 90. let byla tato značka u nás velmi dobře vnímána.

Stig
21. dubna • 16:48

R19 mám dodnes doma, je jí 20let, nikdy se na ní nic nepokazilo a stále každodenně jezdí, startuje i v nejkrutějších mrazech a jede tak, že by se o tom mohlo plno autům jen zdát, spotřeba 6,9litru, motor 1.8 ..a tímto jsem se přesvědčil o tom, že s Renaultem už napořád ;)

tier 1
21. dubna • 18:35

a k tomu měla velmi pohodlné sedačky, měkké pérování ideální na naše cesty.

PtakopyskPerry
21. dubna • 20:02

sedačky jsou boží B-]

Zelí
22. dubna • 14:04

Na sedačky jsem zapomněl. Takže pokračování : Nejhorší sedačky jaké si lze představit. Neskutečně měkké jak houba a neskutečně neortopedické naprosto ideální pro trvalý ischias. Horší než sedačky z gumotexu břeclav v š120.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jan taraba
22. dubna • 23:16

Pokud někdo nakroutí úctyhodných 6000km za rok, tak mu sedačky jak houba připadají komfortní a úžasné. A ještě k tomu mu rendlík vydrží 20 let.

Stig
23. dubna • 19:50

Příklad tupce, neboli Váš? Stačí se o své auto starat a vážit si ho. Předemnou ho měl mnoho let otec a já ho mám nyní na ježdění do práce.. Za každou cenu vtipný, ale přitom hlupák, viďte? :)

x12345678
25. dubna • 9:06

Můžeme si vysvětlovat, co je vtip a co ne. Já po vlastních bolestivých zkušenostech jak s technikou Renaultu tak s utrpením páteře na jeho šílených sedadlech považuji za vtip váš první příspěvek v řadě. Přesně řečeno za hodně hloupý vtip. Mimochodem, Renault, na kterém se za dvacet let "nic nepokazilo", by byl stejným úkazem jako sněžný muž, jedoucí na sedminohém velbloudu s chobotem.

Zelí
21. dubna • 8:40

Já jsem ho vlastnil. A tam jsem si ujasnil, že s rendlíkem už nechci pokračovat.

X12345678
22. dubna • 10:40

Ano, rovněž jsem zažil četná překvapení a auta s logem dámského urození už považuji za historickou zkušenost, kterou nechci opakovat.

Uživatel2
21. dubna • 7:26

Dnes už není?

Big S
21. dubna • 1:30

Milion za Renault Espace v době, kdy byla průměrná mzda 4600 Kč... docela brutus.

Rijard
30. června • 16:43

Právě, z toho jsem paf. Auta v té době stála zhruba stejně jako teď. Porovnejte třeba Audi 80, BMW 3, 5 a další. Ani inflace s cenama moc nepohnula.

Atomas
21. dubna • 7:10

Jo byla to síla - dát 78 prům. platů za základní Clio. Dnes by to stačilo na pěkné BMW za 2 mil. ;-)

X12345678
22. dubna • 10:37

V té době jsme byli podstatně více mimo ekonomickou realitu, než dnes, takže to řvalo větším kontrastem. Jenže to platilo i o obyčejném favoritu.
K R25 ale musím konstatovat, že to na svou dobu bylo úžasně prostorné, pohodlné a elektronicky nadčasové auto, jen bohužel spolehlivost byla naprosto tragická.

Doporučujeme

Články odjinud