Renault v Brně: nový Mégane sedan, kombi a supersport Clio V6

Několik týdnů poté, co Renault odhalil na barcelonském autosalonu dvě nové karosářské varianty modelu Mégane II, představil tytéž žhavé novinky v předpremiéře také české motoristické veřejnosti. Oba Mégany na brněnském výstavišti doplňuje sportovní Clio V6.
Renault v Brně: nový Mégane sedan, kombi a supersport Clio V6
Seznam kapitol
  1. Renault Megane sedan a kombi
  2. Renault Clio V6, Kangoo 4x4 1.9dCi

Renault Mégane kombi a sedan se stanou bezpochyby nejvyhledávanějšími exponáty na stánku Renaultu, což samozřejmě odpovídá jejich aktuálnímu postavení.

Renault Mégane sedan a kombi

Oproti hatchbacku narostly oba nové Mégany o 61 mm. Díky delšímu podvozku vznikl na zadních sedadlech v oblasti kolen největší prostor v této třídě. Prodlužování zasáhlo také zadní převis. Ten narostl o 2 mm na celkových 230 mm. Zavazadlový prostor nabízí objem 520 litrů u sedanu. Verze kombi disponuje zavazadlovým prostorem od 520 l do 1600 l. Oba Mégany pohání jak benzínové, tak i dieselové agregáty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oba nové Megany patří jednoznačně k největším klenotům Renaultu na brněnském autosalonu. Jejich
důležité postavení naznačuje umístění hned u vchodu do pavilonu. Hned druhý den se však na tom
samém místě objevilo dravé Clio

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Plasty palubní desky vypadají kvalitně. -- Dveře ani jednoho z Méganů se doslova netrhly, každý si chtěl
alespoň chvíli posedět ve žhavé novince

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na nedostatek místa si rozhodně stěžovat nebudete. Avizovaných 230 mm prostoru v oblasti kolen je
opravdu k dispozici. Pokud se cetující na předním sedadle rozhodne pořádně uvolnit, stále vám
zbude dostatek místa pro pohodlné cestování. Petr Broža i Tomáš Votruba se o tom přesvědčili

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor verze kombi pojme i rozměrnější předměty. -- Malý test na místě to prokázal.
Palubní deska v kombi narozdíl od sedanu nenabídne plasty ve dvou barevných odstínech

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Znovu téma zavazadlový prostor. Nakládací hrana je posazaná celkem nízko, což ulehčí nakládání těžkých
předmětů. Prohlížení "kufru" se stalo během dvou dnů naší návštěvy nejobvyklejší činností spojenou
s Renaultem Mégane kombi

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře se otevíraly a zavíraly. Návštěvníci nemohli odolat a dlouhé minuty studovali rozměry
zavazadlového prostoru, stejně jako výhled zpoza volantu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane kombi se nám zdál ještě atraktivnějí než sedan. Na nezájem náštěvníků si však nemohl
stěžovat žádný z modelů. Sympatie se dle zachycených reakcí rozdělili půl na půl. Někomu se líbil
více sedan, někomu zase kombi

Nabídka zážehových jednotek obsahuje motory o objemech 1.4 l, 1.6 l a 2.0 l s výkony 72 kW/98 k, 84 kW/115 k a 100 kW/136 k. Vznětové motory b s výkony 59 kW/80 k a 74 kW/100 k pro motor 1.5 dCi a 88 kW/120 k pro silnější 1.9 dCi. Převodovku lze zvolit pěti či šestistupňovou (manuální). Pro motory 1.6, 2.0 a stokoňový 1.5 dCi je k dispozici automatická převodovka Proactive.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Megane sedan a kombi
  2. Renault Clio V6, Kangoo 4x4 1.9dCi
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků