Renault v Anglii končí s prodejem Laguny, Espace a dalších

Slábnoucí libra v porovnání s eurem a klesající zájem zákazníků přivedly britského importéra Renaultu k nevídaně radikálnímu řezu…

Oproti sklonku roku 2008 je nyní anglická libra v porovnání s eurem o zhruba 16 % levnější, což v otázce britského trhu rozhodně mrzí všechny exportující firmy ze zóny platící eurem. Ale v případě Renaultu ve Velké Británii nejde jen o kurz měny, ale také o celkový trend prodejů. Za prvních 11 měsíců letošního roku to zatím vypadá, že Renault v Albionu (který je třetím největším odbytištěm automobilů v Evropě!) utrpěl drtivý propad poptávky o 29 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna / Renault Espace / Renault Modus

Tyto skutečnosti vedly francouzskou automobilku k nezvykle radikálnímu kroku. Tisková mluvčí Renaultu Caroline De Gezelle včera oznámila, že od února příštího roku budou v Anglii zastaveny objednávky na šest modelů. A teď dávejte pozor: jde o Lagunu sedan a kupé, MPV Espace v obou délkách, kompaktní Modus, malý roadster Wind a lehké užitkové vozy Kangoo a Trafic.

Testy | Renault

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Caroline De Gezelle, jež situaci svaluje na přetrvávající ekonomickou krizi, zároveň uvedla, že Renault ve Velké Británii zároveň uzavře bezmála třetinu ze svých stávajících 190 dealerství. Od února si tak budou moci zájemci o nový Renault objednat prakticky jen Twingo, Clio, Mégane a Scénic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo / Renault Trafic / Renault Wind

Britská divize Renaultu ale spěšně připravuje nová opatření, jež by rozhodnutí francouzského ústředí ještě (alespoň teoreticky) mohla zvrátit. Podle magazínu Autocar k nim patří především balíček sestávající ze záruky na čtyři roky/160 000 km, garančních prohlídek na čtyři roky/77 000 km zdarma a čtyřleté silniční asistence.

V další fázi britský Renault spoléhá na novou řadu elektromobilů Fluence EV, minivůz Zoe a veselý městský vozík Twizy. Zřejmě nejvíce toho ale očekává od nové generace řady Clio, jež by měla napravit nelichotivé prodeje generace stávající. Letos se očekává prodej 21 000 vozů, což by bylo o plných 10 000 aut méně než vloni. 
 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků