Renault v Anglii končí s prodejem Laguny, Espace a dalších

Slábnoucí libra v porovnání s eurem a klesající zájem zákazníků přivedly britského importéra Renaultu k nevídaně radikálnímu řezu…

Oproti sklonku roku 2008 je nyní anglická libra v porovnání s eurem o zhruba 16 % levnější, což v otázce britského trhu rozhodně mrzí všechny exportující firmy ze zóny platící eurem. Ale v případě Renaultu ve Velké Británii nejde jen o kurz měny, ale také o celkový trend prodejů. Za prvních 11 měsíců letošního roku to zatím vypadá, že Renault v Albionu (který je třetím největším odbytištěm automobilů v Evropě!) utrpěl drtivý propad poptávky o 29 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna / Renault Espace / Renault Modus

Tyto skutečnosti vedly francouzskou automobilku k nezvykle radikálnímu kroku. Tisková mluvčí Renaultu Caroline De Gezelle včera oznámila, že od února příštího roku budou v Anglii zastaveny objednávky na šest modelů. A teď dávejte pozor: jde o Lagunu sedan a kupé, MPV Espace v obou délkách, kompaktní Modus, malý roadster Wind a lehké užitkové vozy Kangoo a Trafic.

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Caroline De Gezelle, jež situaci svaluje na přetrvávající ekonomickou krizi, zároveň uvedla, že Renault ve Velké Británii zároveň uzavře bezmála třetinu ze svých stávajících 190 dealerství. Od února si tak budou moci zájemci o nový Renault objednat prakticky jen Twingo, Clio, Mégane a Scénic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo / Renault Trafic / Renault Wind

Britská divize Renaultu ale spěšně připravuje nová opatření, jež by rozhodnutí francouzského ústředí ještě (alespoň teoreticky) mohla zvrátit. Podle magazínu Autocar k nim patří především balíček sestávající ze záruky na čtyři roky/160 000 km, garančních prohlídek na čtyři roky/77 000 km zdarma a čtyřleté silniční asistence.

V další fázi britský Renault spoléhá na novou řadu elektromobilů Fluence EV, minivůz Zoe a veselý městský vozík Twizy. Zřejmě nejvíce toho ale očekává od nové generace řady Clio, jež by měla napravit nelichotivé prodeje generace stávající. Letos se očekává prodej 21 000 vozů, což by bylo o plných 10 000 aut méně než vloni. 
 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků