Renault v Anglii končí s prodejem Laguny, Espace a dalších

Slábnoucí libra v porovnání s eurem a klesající zájem zákazníků přivedly britského importéra Renaultu k nevídaně radikálnímu řezu…

Oproti sklonku roku 2008 je nyní anglická libra v porovnání s eurem o zhruba 16 % levnější, což v otázce britského trhu rozhodně mrzí všechny exportující firmy ze zóny platící eurem. Ale v případě Renaultu ve Velké Británii nejde jen o kurz měny, ale také o celkový trend prodejů. Za prvních 11 měsíců letošního roku to zatím vypadá, že Renault v Albionu (který je třetím největším odbytištěm automobilů v Evropě!) utrpěl drtivý propad poptávky o 29 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna / Renault Espace / Renault Modus

Tyto skutečnosti vedly francouzskou automobilku k nezvykle radikálnímu kroku. Tisková mluvčí Renaultu Caroline De Gezelle včera oznámila, že od února příštího roku budou v Anglii zastaveny objednávky na šest modelů. A teď dávejte pozor: jde o Lagunu sedan a kupé, MPV Espace v obou délkách, kompaktní Modus, malý roadster Wind a lehké užitkové vozy Kangoo a Trafic.

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Caroline De Gezelle, jež situaci svaluje na přetrvávající ekonomickou krizi, zároveň uvedla, že Renault ve Velké Británii zároveň uzavře bezmála třetinu ze svých stávajících 190 dealerství. Od února si tak budou moci zájemci o nový Renault objednat prakticky jen Twingo, Clio, Mégane a Scénic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo / Renault Trafic / Renault Wind

Britská divize Renaultu ale spěšně připravuje nová opatření, jež by rozhodnutí francouzského ústředí ještě (alespoň teoreticky) mohla zvrátit. Podle magazínu Autocar k nim patří především balíček sestávající ze záruky na čtyři roky/160 000 km, garančních prohlídek na čtyři roky/77 000 km zdarma a čtyřleté silniční asistence.

V další fázi britský Renault spoléhá na novou řadu elektromobilů Fluence EV, minivůz Zoe a veselý městský vozík Twizy. Zřejmě nejvíce toho ale očekává od nové generace řady Clio, jež by měla napravit nelichotivé prodeje generace stávající. Letos se očekává prodej 21 000 vozů, což by bylo o plných 10 000 aut méně než vloni. 
 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků