Trh se sedany a kombi to v posledních letech nemá lehké a řada automobilek začala svěřovat své portfolio jiným směrem. Po Fordu Mondeo a Volkswagenu Passat sedan končí i Renault Talisman.
Kvůli klesající oblibě sedanů a kombi střední třídy přichází další oběť. Ford Mondeo se sice dočkal nové generace, ale pouze pro čínský trh. Volkswagen Passat už přežívá jen jako kombi a Renault se rozhodl ukončit působení své vlajkové lodi Talisman úplně. Na straně druhé, není rozhodnutí velkým překvapením, jelikož automobilka v prosinci loňského roku oznámila plány nového modelu střední třídy.
Výroba skončila už v únoru, a tak jediným sedanem Renault dostupným na českém trhu zůstal Megane Grandcoupé. Na vybraných trzích ještě najdeme menší Taliant vycházející z Dacie Logan. Vzhledem ke stále rostoucí oblibě SUV nemá automobilka motivaci model Talisman přímo nahradit.
Na českém trhu se vůz objevil v roce 2015 ve dvou karosářských variantách, ovšem určitou předzvěstí konce byl facelift v roce 2020, kdy Talisman zůstal pouze jako kombi (Grandtour). Tehdy dostal nové technologie a luxusní výbavu Initiale Paris, ale ani to zákazníky příliš nepovzbudilo.
V nabídce zůstaly už jen vznětové motory. Tím pádem jsme přišli o řidiči oblíbenou zážehovou osmnáctistovku s výkonem 165 kW. Diesely dynamikou patřily ke spodní hranici průměru a chyběl také pohon všech kol, který konkurenti běžně nabízely. Přitom s cenovkou s pohybující se kolem milionu by si ho jistě zasloužil. Za celý loňský rok u nás automobilka registrovala jen 33 kusů a stejný počet se prodal i o rok dříve.
Jak to bude se zbytkem trhu sedanů a kombi, ukáže až čas. Segmentu vévodí Škoda Superb pro jejíž verzi kombi je potvrzena nová generace. Ta by měla přijít v příštím roce a výroba bude pokračovat v Bratislavě. Dočkat bychom se měli přepracovaného interiéru a poslední generace spalovacích motorů koncernu VW.
Zajímavým zpestřením v segmentu byl příchod Citroënu C5 X, který svou koncepcí stojí někde mezi kombi a SUV. Zkrátka nepřijdou ani příznivci Mazdy, kteří se mohou těšit na novou generaci šestky s pohonem zadních kol. Budeme doufat, že zůstane Peugeot 508, jelikož z designového hlediska se jedná o jeden z nejatraktivnějších vozů.