Renault Twizy, Tazzari, Ligier a golfový vozík v testech Euro NCAP

Na světě jsou další výsledky testů Euro NCAP. Kdo by teď čekal informace o bezpečnosti nejnovějších automobilů na trhu, ten se nedočká. Lidé z Euro NCAP si posvítili na bezpečnost čtyřkolových vozítek, která mohou pro některé zájemce znamenat levnější alternativu k běžným automobilům. Jak ukázal tento test, jejich bezpečnost není úplně přesvědčivá.

Euro NCAP: Hyundai i10 za čtyři, Mercedes-Benz třídy C za pět

Euro NCAP: Hyundai i10 za čtyři, Mercedes-Benz třídy C za pět

Protože jde o speciální test, byly upraveny podmínky a tudíž ve výsledcích nenajdete klasické hodnocení pomocí hvězdiček. Místo 64 km/h byla vozítka vyslána proti překážce v rychlosti 50 km/h, přičemž k nárazu došlo celou čelní plochou, nikoliv s přesazením. Nárazovými testy prošly čtyři modely: Renault Twizy 80, Tazzari Zero, Ligier IXO JS a golfový vozík Club Car Villager.

Nejlépe z testu vyšel Renault, který má standardně čtyřbodový bezpečnostní pás a airbag. Celkově dostal šest bodů ze šestnácti při hodnocení čelního nárazu, boční náraz mu vynesl sedm bodů.

Elektromobil Tazzari Zero zvládne až 100 km/h. Při čelním nárazu obdržel čtyři body ze šestnácti, přičemž slabou ochranu vykázala jak oblast hlavy, tak oblast hrudníku. Auto má baterie vpředu i vzadu. Přední akumulátory se posunuly při nárazu výrazně vzad, čímž by došlo k vážném zranění nohou posádky. Při bočním nárazu pro změnu hrozí, že řidič vypadne z auta ven.

Ligier je vozítko, které má benzinový motor o objemu 505 ccm a maximálně se rozjede na 70 km/h. Žádné airbagy k dispozici nejsou, standardem je tříbodový pás. Jeho horní úchyt se ovšem při čelním nárazu utrhl, což samozřejmě znamená vážná poranění pro hlavu i hrudník. Celkem je vůz hodnocen přídělem dvou bodů. Boční náraz vykázal lepší výsledek: 7,9.

A nakonec tu máme Club Car Villager 2+2. Elektrický golfový vozík váží zhruba půl tuny a jede maximálně 35 km/h. I ten byl ale vyslán proti překážce v rychlosti 50 km/h, což má simulovat srážku s protijedoucím vozidlem. Asi nepřekvapí, že je výsledné hodnocení dvoubodové, přičemž při čelním nárazu je slabě chráněna hlava, hrudník i stehna. Při bočním nárazu se nedočkáte žádné ochrany. Hlava řidiče se dostala zcela mimo vozidlo, sedačka byla kompletně posunuta do strany.

Závěr je tedy takový, že podobná vozítka jsou možná bezpečnější alternativou k motocyklům, nicméně Euro NCAP velmi doporučuje připlatit za veškeré bezpečnostní prvky výbavy, které jsou k dispozici.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků