Renault Twizy: skútr na čtyřech kolech

Potřetí vám představujeme studii elektrického vozíku Renault. Tento má ze všech představených k realitě asi nejdále.

Skupinu elektromobilů ve stadiu prototypu, které Renault představil ve Frankfurtu a my jsme vám je představili na tomto, resp. na tomto místě, nyní doplňujeme popisem vozíku s názvem Twizy. V základních rysech může vzbuzovat podobnost se Smartem ForTwo, ale vyznačuje se futuristickým a optimisticky laděným inteirérem. Ke specfickým znakům patří též kompletní kryty kol nebo opaleskující bílý lak skeletu karosérie, ale rovněž sestavy proměnných struktur předních a zadních sdružených světel. Ty umožňují zobrazovat „smajlíky“ a další symboly, jež mohou signalizovat okolním řidičům to, co si o nich myslíte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Twizy je určena především obyvatelům měst, dlouhá je tedy jen 2 303 mm, široká 1 132 mm a vysoká 1 476 mm, stopový průměr otáčení tak činí pouhé tři metry díky rozvoru náprav jen 1 695 mm. Rozchod kol na obou nápravách je pak méně než jeden metr. Ačkoli se to na první pohled nezdá, Renault Twizy disponuje i zadním sedadlem, které však svými rozměry připomíná spíše někdejší „místo pro tchýni“, ale jeho výšku lze nastavovat. Zavěšeno je totiž na střeše, takže jeho zdviháním lze zvětšit skromný zavazadelník o 10 litrů na výsledných 60 litrů.

O pohon tohoto vozíku se stará malý elektromotor s výkonem 20 koní (15 kW) a točivým momentem až 70 Nm, jenž je napájen z li-ionových akumulátorů umístěných pod předním sedadlem. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km, nejvyšší rychlost dosahuje 75 km/h. Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při konstrukci studie Renault Twizy se designéři zaměřili především na jednoduchost ovládání, což potvrzuje třeba přístrojový štít přímo před volantem se snadno čitelnými údaji. Důraz byl kladen rovněž na bezpečnost posádky, zvýšená karosérie zde tedy nemá jen úlohu ochrany před rozmary počasí, ale též poslání zviditelnit vůz v provozu. V krátké přídi se našlo místo i na drobnou deformační zónu, boky karosérie jsou pak vyztuženy proti nárazu z boku, řidič má k dispozici airbag ve volantu a další vaky po stranách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Twizy
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků