Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Návrat levných dvoumístných vozíků se blíží. Renault letos začne prodávat futuristický Twizy za konkurenceschopnou cenu.

Automobilka Renault se pokusila sehrát roli „průkopníka slepých uliček“ v posledních letech již několikrát, za zmínku stojí sériové modely Vel Satis, Avantime nebo Sport Spider. S žádným z nich se jí však pověstnou „díru do světa“ udělat nepodařilo (o příčinách nezdarů bychom mohli diskutovat dlouhý čas), i přesto však Renaultu zůstává jistý punc novátorství. Ale doba jde dál a žádá si další radikální řešení. Když na svém stánku na autosalonu ve Frankfurtu roku 2009 vystavil odvážnou studii elektrického „skútru na čtyřech kolech“ jménem Twizy, těžko by kdo hádal, že se dostane do sériové výroby tak brzy. Nicméně je to zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Twizy je určena především obyvatelům měst, dlouhá je tedy jen 2 303 mm, široká 1 132 mm a vysoká 1 476 mm, stopový průměr otáčení tak činí pouhé tři metry díky rozvoru náprav jen 1 695 mm. Rozchod kol na obou nápravách je pak méně než jeden metr. Renault chce s dvoumístným vozítkem na evropské trhy nastoupit již letos na podzim a ceny základního modelu by se měly pohybovat v přepočtu na hladině 170 000 Kč. Cena? Na první pohled překvapivě nízká, ovšem má to háček. Dostanete za ni základní model s elektromotorem o výkonu 5 koní (4 kW), nejvyšší rychlostí 45 km/h a povinností splácet vestavěné baterie, které jsou nejdražší částí každého elektromobilu, částkou 1 100 Kč měsíčně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvíce by se však mělo prodávat provedení opatřené elektromotorem s výkonem 17 koní (13 kW) a nejvyšší rychlostí 80 km/h s cenovkou 188 000 Kč a měsíčními splátkami za akumulátory ve výši 1 200 Kč. O pohon se v obou případech postará li-ionový akumulátor umožňující jízdní dosah zhruba 100 km a dobití na plnou kapacitu za 3,5 h. Otázkou zůstává, zda se podaří do podzimu vybudovat alespoň základní infrastrukturu pro dobíjení, ale také samotná skutečnost, nakolik se taková investice vůbec vyplatí. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky