Renault Twingo Trophy: s osmiválcem!

Ve Francii se rodí různé extrémy, společnost Lazareth nyní do Twinga první generace instalovala osmiválcový motor Rover.

Jistě bychom našli ještě bizarnější kreace včetně „kachny“ Citroen 2CV s motorem Ferrari 355, ale osmiválcové Twingo jistě z řady vystupuje. Firma Lazareth, která se zabývá individuálními stavbami automobilů a motocyklů, si vzala do parády nejmenší z Renaultů a před jeho zadní nápravu usadila osmiválec z Range Roveru s objemem 3,5 l a výkonem 180 koní. Tato kombinace byla evidentně inspirována poměrně novým strojem Renault Megane Trophy, ale především několika generacemi modelu Clio V6 Renault Sport. Každopádně se jedná o vůz, s nímž byste se jistě chtěli svézt, ačkoli to celé nějak nedává smysl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Francouzský ladič sáhl po první generaci malého Twinga, jež se do dějin zapsalo jako první jednoprostorový vůz své třídy. Malý čtyřválec z jeho přídě zmizel a o tažnou, tedy vlastně spíše tlačnou sílu se nyní stará osmiválec uložený za předními sedadly. Výkon pramenící z mohutného točivého moment, jímž zmíněný agregát vyniká především, se přenáší na kola zadní nápravy skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je pochopitelné, že přestavba městského minivozu na asfalt trhající sporotvní auto není ničím snadným. Lazareth proto sáhl k použití speciálního trubkového pomocného rámu uloženého v zadní části vozu, prototyp byl rovněž osazen novými závěsy všech kol a brzdami, což citelně rozšířilo rozchod kol na obou nápravách. O kontakt s vozovkou se starají osmnáctipalcové lité ráfky Toora obuté do pneumatik Yokohama s šířkou 230 mm vpředu a plných 320 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Twingo Trophy V8 z dílen Lazarethu se dále vyznačuje matným, šedým lakováním a vylepšeným interiérem s dvojicí sportovních sedadel Momo, jednoduchým volantem bez airbagu a dvojicí nových, sdružených digitálních přístrojů umístěných před volantem a nad středovou konzolí. A kolik za to všechno zaplatíte? V případě zájmu vám Lazareth toto auto postaví za 70 000 Euro. A to jen dokazuje, že hračky velkých kluků jsou velmi drahé...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Trophy
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků