Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

13 komentářů

Mirus
15. prosince • 15:18

Konečně !!! To je první auto ve kterém se dají za jízdy uvařit vajíčka až pojedu z nákupu.
A teplé pivo to bude pecka. Kdo bude šikulka může si na dno kufru dát plech a plotna je hotová ...

Tom Herzmann
4. března • 17:12

Jsem zvědavý na Crashtesty. Co s udělá motor vzadu s bezpečností....

Antiautomat
5. března • 10:33

nic, pretoze je nizko nad zemou a zotrvacna eneria sa prenesie dolu pod klietku a pod auto.

Fantomas
5. března • 16:45

Nepochopil jsi to. Nejde o motor vzadu, ale o to, že chybí vepředu. Přední část auta je bez motoru jen taková dutina, která se splácne jako nic. Motor vepředu byl vlastně bezpečnostní prvek, který zvyšoval odolnost předku v případě nárazu.

FIlippo
17. března • 15:56

Máš pravdu, ale jen částečně. Záleží na uchycení motoru. Např. u Smartu motor také není vepředu a přesto je Smart velmi bezpečné auto. Problém je však ten, že jeho extrémní tuhost karoserie v kombinaci s téměř nulovými deformačními zónami vede k vážným zraněním posádky, protože vnitřní orgány jaksi po nárazu nic moc nezbrzdí, takže pokračují v letu dále. Prostě kinetická energie nemá čím být dostatečně pohlcena a nese se dále. To by ale při instalaci motoru vpředu nebylo jinak...

Fantomas
4. března • 16:14

Je zajímavé, jak se některé názory a směry v čase mění a obrací. Koncepce vše vzadu byla donedávna považována za nepraktickou a neoptimální a ejhle :-)
No, když to vidím, tak servisáci budou mít jistě velkou radost z motoru obrostlého kolem zadní nápravy.
Nebo šel výrobce ve své inovaci ještě dál a tuhle koncepci pojal jako "bezúdržbovou"?
Když si vzpomenu na neduhy škodovek - problémy s chlazením a problémy s hlukem. Jak to tady vyřešili?
A jak se budou lidi tvářit na zadní náhon? V zimě bude zábava :-)

Antiautomat
5. března • 10:30

...aky to rozdiel...teraz je obrasteny okolo tej prednej. Navyse s nijakou opravou na trebars takej 120-ke som problem nikdy nemal, miesta bolo habadej. Navyse, motor je vzadu, cim sa menej zasvini tym vsrtkym bordelom, co by inak motorovy priestor nasal, ked by bol vpredu. Dalej je predna naprava oslobodena od sil, ktore sa na nu prenasaju v pripade nahonu, cize sa plne moze venovat tomu, na co ju treba hlavne a to je riadenie. Okrem toho, taketo auto ma daleko lepsiu trakciu na klzkom povrchu. Jedinymi nevyhodami mozu byt (pre neznalych) ine rozlozenie hmotnosti a tym padom ine reakcie celeho auta v zakrute (na druhej strane ked sa to nauci, potom to urcite oceni a navyse elektronika tento problem riesi pre tych, ktori maju obe ruky lave), no a chladenie moze byt narocnejsie. Ale mam za to ze motor vzadu je spravny smer. No a ako pisal Vana666, coskoro moze byt ze budeme mat pohon a koleso v jednom, ja napriklad nevylucujem elektricky prenos vykonu (nieco na sposob z dieselelektrickej masiny, kde ma zvycajne kazde dvojkolesie vlastny trakcny motor). Otazka tu samozrejme je, co bude dodavat tu elektrinu. To by bol smer, ktorym by sa to mohlo uberat, samozrejme po zvladnuti oneho zdroja energie a navysennia ucinnosti prenosu.

Fantomas
5. března • 16:53

Jasně že jsi u škodovky neměl problém s opravami motoru, protože v motorovém prostoru nebylo žádné moderní příslušenství a hlavně - nad motorem nebyl kufr, jako tady. Podívej se na obrázky, motor je sotva vidět, opravy budou lahůdka ;-)
A to, že se motor vzadu méně zašpiní, to je vážně důležité :-) Asi daleko víc, než potíže s chlazením, nebo přenosem hluku do kabiny.

Antiautomat
4. března • 13:45

Konecne niekto prisiel na to, na ktory koniec auta motor patri. Za toto davam jednotku.

Vana666
4. března • 14:18

Antiautomat: myslím že to netrefili ani u Twinga, správně mají být motory v rozích, u každého kola jeden :-)

Antiautomat
5. března • 10:19

hehehe, nooo, mozno sa dockame aj toho, mam za to, ze kazde pohanane koleso vlastnym integrovanym motorom nie je daleko...ale zrejme to uz bude na inom principe...Je mozne ze tak bude vyzerat blizka buducnost :)

Rüdiger
4. března • 13:00

Je to pecka ! Ale opravdu 5 cestujících ?

Zelí
4. března • 16:03

Pokud je to určeno pro šikmooký trh, tak klidně i šest.:-D

Doporučujeme

Články odjinud