Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Francouzská automobilka odhalila na autosalonu v Ženevě třetí generaci svého nejmenšího modelu, který tentokrát přichází s radikální konstrukcí.

Hlavní hvězdou stánku Renaultu na autosalonu v Ženevě je bezesporu nový Renault Twingo. Po bezmála čtyřiceti letech totiž vrací na scénu zdánlivě zapomenutou koncepci: motor vzadu a pohon zadních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo má stejný technický základ jako další generace Smartu

Jistě, Porsche 911 to tak má stále. Podobně Smart. U velkosériového modelu běžného výrobce je ale koncepce „vše vzadu“ raritou. Mimochodem, když mluvíme o Smartu, musíme připomenout, že nové Twingo bylo vyvíjeno společně s jeho novou generací. Jedná se o další z plodů spolupráce mezi Daimlerem a aliancí Renault-Nissan.

Neobvyklá koncepce umožnila konstruktérům navrhnout auto, které při délce 3,58 m dosahuje rozvoru 2,49 m – to je hodnota bezmála na úrovni segmentu nižší třídy. Proto nový Renault Twingo pojme v relativním pohodlí nejen pětici lidí, ale třeba i předměty o délce až 2,2 m. Zavazadelník nad motorem má objem 219 litrů.

Dva motory, oba do litru

Základní pohonnou jednotkou pro nové Twingo bude atmosféricky plněný litrový motor SCe o výkonu 69 koní a točivém momentu 91 Nm. Zajímavěji ale vypadá turbodmychadlem přeplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu zrovna nezáří, ale menší a lehčí Twingo by s ním mohlo působit daleko živějším dojmem. Motory jsou v zádi skloněné pod úhlem 49 stupňů a dodávat se budou s pětistupňovou manuální převodovkou.

Zajímavě je řešeno ovládání médií. Zatímco stále více aut umožňuje ovládat funkce chytrého telefonu přes palubní systém, Renault na to jde obráceně. Palubní systém budete ovládat přes svůj chytrý telefon, který jste předtím spárovali přes Bluetooth a zacvakli do držáku na palubní desce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mladistvý a neagresivní vzhled Twinga pokračuje také v interiéru

Renault tvrdí, že při návrhu nového Twinga se inspiroval první generací z 90. let a také legendárním modelem Renault 5. Předpokládané datum zahájení prodeje zatím neznáme.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků