Renault Twingo RS v omezené sérii RB7

Automobilka Renault stále těží ze svých úspěchů v seriálu závodů Formule 1, resp. své participace v týmu Red Bull Racing.

Francouzská značka Renault v poslední době nevynechá jedinou příležitost pochlubit se svojí účastí ve Formuli 1. Na počátku letošního března jsme vám ukázali sérii čtyř prototypů Renault Mégane RS v barvách F1, přičemž pouhých několik dní poté byl představen menší Renault Clio RS v edici Red Bull Racing.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Twingo RS RBR RB7 na téma F1

Nyní je na pořadu dne nejmenší Renault současnosti, který se ve své nové sérii vydává podobnou cestou jako jeho dva větší sourozenci. Renault Twingo RS RBR RB7 je opakováním témat větší série Clio RS RBR (Red Bull Racing), takže je opatřen černě lakovanou karoserií a výraznými žlutými doplňky Sirius.

Renault Clio RS v nové edici Red Bull Racing

Renault Clio RS v nové edici Red Bull Racing

Na střeše najdeme stylizovaný šachovnicový prapor používaný na závodech. Podvozek edice Renault Twingo RS RBR RB7 vychází ze stavby Renaultsport Twingo 133 Cup, takže se vyznačuje tužším odladěním tlumičů a pružin a světlou výškou sníženou o 4 mm. Sedmnáctipalcové lité ráfky s pěti zdvojenými paprsky obouvají nízkoprofilové pneumatiky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Twingo RS RBR RB7 vyniká černým lakováním a jasně žlutými akcenty

Provedení interiéru do značné míry koresponduje s vzhledem karoserie vozu Twingo RS RBR RB7 a všimneme si na něm především leskle černě lakovaných prvků okolo výdechů ventilační soustavy a na středové konzoli. Volant je potažen dvoubarevnou kůží a spolu s čalouněním sportovních sedadel je zdoben kontrastním žlutým stehováním.

Před řadicí pákou na středové konzoli najdeme plaketu s výrobním číslem vozu a nápisem „FIA 2011 World Champion“. Pod přední kapotou této série, která se objeví na většině evropských trhů, najdeme zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, výkonem 133 koní (98 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 160 Nm.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků